Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond

    Korting op 420shop
    wanneer moet je de plantjes verpotten in potgrond met meststoffen?

    greets

    #2
    Hangt er een beetje van af hoe sterk je je plantjes acht. Als je nog maar net zaailingen hebt dan is het niet verstandig om ze te zetten in bvb een batmix. Iets te sterke EC waarde naar mijn mening, had er wat problemen mee bij aanvang van mijn kweek. Ik denk wel dat eenmaal je ze de bloei in zet ze wel wat extra voedingsstoffen kunnen gebruiken voor de aanmaak van toppen dus dan is wat extra wel welkom voor de plantjes natuurlijk .

    Als je bepaalde schema's zal raadplegen zal je zien wat de aangeraden EC-waarde is voor je medium en gietwater, probeer die zo nauw mogelijk aan te houden. Voor zaailingen is hoge Ec wel eens problematisch heb ik gemerkt.
    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Hoe heb je ze ontkiemd ? In stek en zaaigrond, tussen doekjes, ... ? Heeft ze al veel wortels ? Hou oud zijn ze nu ? ...

      Grtz

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
        Hoe heb je ze ontkiemd ? In stek en zaaigrond, tussen doekjes, ... ? Heeft ze al veel wortels ? Hou oud zijn ze nu ? ...

        Grtz
        7december geplant 1tussen bordjes met keukenpapier, om te ontkiemen de andere direct in een pot met zaad en stek grond. Nu zijn ze ongeveer 5cm lang.

        greets

        Comment


          #5
          ik ga er van uit dat ze in kleine potjes staan, eens deze geworteld zijn kunnen ze in bemeste grond.

          Grtz

          Comment


            #6
            Zou batmix te sterk zijn voor ze denk je Bobo?
            Eenmaal ze als stekken doorgeworteld zijn in een 1liter pot, dan mogen ze in sterk bemeste grond (zoals batmix) of zou je dat nog niet doen?

            Comment


              #7
              Soms komt het voor dat ze een lichte overbemesting vertonen op batmix, maar ze kunnen er mee overweg. Ze staan even een dag of twee stil met groeien, daarna zijn ze weer vetrokken.

              Grtz

              Comment

              Bezig...
              X