Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond voor zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond voor zaailingen

    Korting op 420shop
    Halloooows iedereen!!

    Heb een vraagje.. Vandaag zijn mijn 3 amnesia lemons ontkiemt en ik heb ze in ingewaterde bat-mix geplant.
    Nu heb ik gelezen dat het niet aan te raden is op je zaailingen in bemeste grond te steken. Er steekt ook wel perliet in en verdere.. En op de zak staat dat het genoeg voeding bevat voor de eerste 6 weken. Ik hoop nu niet dat ik ze overvoed en is het wel zo, dat ze het te minste halen.

    Jullie mening?

    Grts!! R11S

    #2
    Re: potgrond voor zaailingen

    batmix hoef je niet te doorspoelen (ieder zijn eigen keuze)een zaailing mag er al na een goeie 2weken in gezet worden je begint best met stekgrond of lightmix en dan na dat ze goed geworteld is verpot je ze naar die batmix

    Comment


      #3
      Re: potgrond voor zaailingen

      Mijn mening? Stom van je, in het vervolg eerst lezen en dan pas beginnen. Als je ze nog uit kunt graven; doen. Laat ze kiemen in gewone potgrond, cocos of zaaigrond, dan heb je nooit problemen. Dit zullen ze vast overleven, maar de vraag is hoe beskaaid ze er van af komen..
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: potgrond voor zaailingen

        Ze zijn al ontkiemt he, heb ze vandaag deze middag met het worteltje naar beneden in de grond gestoken. En ze staan niet hier dus ik kan er pas morgennamiddag aan. Dan hebben ze al 24u in de grond gezeten. Ik denk niet dat ik ze dan nog veilig kan opgraven na een hele dag zonder ze te beschadigen...
        En ja ik wou het vroeger vragen maar ik moest 24u wachten voor ik kon posten aangezien ik hier nieuw ben. heb het opgezocht en nergens wat gevonden hierover.
        Dus kan ik wrs nu alleen nog maar hopen dat ze niet overvoed geraken.. Ze zullen het idd wrs wel overleven, maar dan misschien met een tussenstop van 1-2 weken.. Zaadjes waren €30 gvd..

        Mijn volgende zaadjes zal ik dan wel eerst in gewone grond doen zekers, nu ben ik eens helemaal naar de growshop gegaan voor goeie grond..

        Comment


          #5
          potgrond voor zaailingen

          Ze gaan het wel overleven hoor, maar alles gaat trager gaan dat is een feit!! En plantje kan je niet vetmesten, je moet proberen net aan de behoefte te voldoen

          Comment


            #6
            Re: potgrond voor zaailingen

            Bedankt voor je reactie smowkie, en dat denk ik ook, inderdaad wat trager.
            kan ik het volgende keer vlak na het ontkiemen beter volledig in universele potgrond zetten of misschien 50/50 met bat-mix en universele ofzo?

            Grts! R11S

            Comment


              #7
              potgrond voor zaailingen

              Zaaien in een kleinere pot met zaai en stekgrond en dan na een paar weken verpotten in je batmix je kan er niet echt een datum op plakken iedere plant is anders maar het zal snel 2 a 3 weken zijn ! Je kan ook gewoon lightmix gebruiken daar kan je ze in kiemen en ook in laten en dan eerder bijvoeden

              Comment


                #8
                Re: potgrond voor zaailingen

                Ik heb ze al wel in kleine potjes gezet om ze wat te kunnen beheersen tot ze wat groter zijn. Mijn vorige, wat ook mijn eerste kweek was, heb ik volledig met universele gedaan en manueel bijgevoed en deze keer wou ik het dan wat beter aanpakken.
                Ik heb nu al wel 2 zakken bat-mix, maar volgende keer zal ik wel zo'n ligthmix meenemen.
                je leert bij door fouten te maken

                R11S

                Comment

                Bezig...
                X