Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polm Gold outdoor, twee stuks!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Polm Gold outdoor, twee stuks!

    Korting op 420shop
    Hoi,

    IK zal proberen mijn eerste kweekverslag te maken.

    Ik ben op maandag 13-05-2013 begonnen met het kweken van polm gold outdoor. Dit is een plant van 90% sativa en een semi autoflowering
    Voor de liefhebbers heb ik hier de beschrijving van hun site gekopieerd. Ik ga eerst ff een paar weken de plantjes rustig binnen laten kiemen en groeien todat ze naar buiten gaan.

    Dat ik voor deze heb gekozen is dat ik ooit een jaar of 10 geleden 3 planten in de tuin heb gezet afkomstig van stekkies (waarschijnlijk PP) en dat ik in de oogsttijd in oktober helaas toprot kreeg. Dus nu heb ik echte buitenplanten en ik ben benieuwd hoe het zal aflopen!!!. Waarschijnlijk zal het wel goed komen met deze lieve plantjes omdat ze een vroeg bloei hebben in dit koude kikkerlandje van ons.



    zaadjes.jpgzaadjes1.jpg
    Polm Gold Outdoor vrouwelijke wietzaden
    90% Sativa. Genotype: Chefchaouen Sativa x Viking x Early Pearl. Aardse, zoetige en limoen geur. En zoet, zure, pikante smaak. Vette opbrenger voor buiten. Vroege Buitenoogst in NL: 2e-3e week september. Stoned High. Potentieel THC percentage gemiddeld - hoog.

    Ze is niet geschikt voor binnen, want haar Sativa dominante genen zorgen voor een lange en gestrekte plant. Polm Gold Outdoor kent van al onze buitensoorten de beste wortelontwikkeling en wortelt werkelijk overal, zelfs op rotsachtige grond. Hierdoor wordt ze lang en heeft ze een indrukwekkende productie. Om lengte te beperken kan je haar in een pot zetten i.p.v. in de volle grond. Of haar toppen, hierdoor wordt ze wat bossiger. Andere manier om lengte te beperken is haar onder continu licht te voorgroeien. Als je haar kloont en onder 18 uur licht zet zal ze met 3 weken de eerste bloeiverschijnselen vertonen. Een autoflowering eigenschap.
    Polm Gold is Outdoor is onze meest stabiele, uniforme buitensoort die we hebben. Zonder uitzondering produceert ze grote toppen. De toppen zijn THC rijk en bedekt met kristallen. De zoetige, pikante smaak van deze 90% Afrikaanse Sativa lijkt een beetje op onze Blueberry. De geur is aards, zoetig met een hint van citroen. Polm Gold Outdoor is een grote gever en heeft een stonede high. Potentieel THC percentage hoog.

    IK heb de twee geluktreffers van de 5 zaden voorzichtig gepakt en in potten gestopt en deze in de propegator gezet. Dit geheel gelijk in de vensterbank heb gedeponeerd. IK ben gelijk een experiment begonnen. Dit experiment is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar omdat ik maar 2 zaadjes heb gebruikt en elk zaadje in andere omstandigheid bracht. Als je het goed wil doen moet je eigenlijk 10 tegelijk per situatie hebben, dus in dat geval moet je dus 20 zaden hebben omdat elke zaadje op zichzelf staat. De ene zaadje is gewoon sterker / sneller dan de andere. Bij 10 stuks is het geen toeval meer en kan je duidelijk het verschil zien als die eventueel aanwezig zijn. Maar goed ik doe het vooral voor de lol en uit nieuwsgierigheid. In de toekomst zal ik misschien voor meer betrouwbaarheid gaan.

    Ik heb een kommentje water in de propegator gezet om een hoge luchtvochtigheid te krijgen. Ik heb heet water gebruikt om gelijk al een verdamping te krijgen in het kweekkastje. Helaas heeft hier de afgelopen dagen niet echt de zon geschenen. De zonnestralen hebben niet de propegator lekker warm gemaakt dus echt heel hoog zal de luchtvochtigheid niet zijn, want de ramen zijn niet flink beslagen alleen aan de bovenkant wel. Gelukkig zijn de zaadjes zijn nog niet ontkiemd en boven de grond uit gekomen, dus als het wel zo ver is, hopelijk komt dan wel de zon te voorschijnt en dan komt het wel goed. Juist de eerste 5-7 dagen heeft het plantje nog geen wortels en haalt ie zijn voeding / water uit de lucht.

    Mijn experimentje is dat ik in het ene potje gewoon kraanwater heb gebruikt om de potgrond (wat ik als substraat gebruik) en de andere kraanwater met wortelstimulans aangelengd.
    Het ene potje is gemerkt met twee inkepingen in de pot. Deze is met gewoon kraanwater zonder toevoeging.


    Voor het visuele genot heb een paar foto's gemaakt.
    bakjewater.jpgkweekkastje.jpgpotje.jpgpotje1.jpg

    Ik hoop dat ik met handelgewijs wat bijleert en misschien ook nog wat van de opmerkingen/tips van medekwekers!

    Tot ziens bij het vervolg.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    #2
    Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

    Leuk, die kap kan er volgens mij gewoon af, het zijn geen stekkies eh..een LV van 50% is zat anders ontwikkelen de wortels minder goed en gaan ze strekken.
    En er zit wel voor een week of meer water in, dus water geven hoeft voorlopig ook niet.
    Alleen afwachten nu dus.
    Ik ben benieuwd of de smaak is zoals ze zeggen, succes !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

      Ok, bedankt voor de info. Misschien heb je wel gelijk, met stekkies moet het inderdaad wel met de kap er op. Ik weet ook als je in het begin van het stadium te veel water geeft, ze inderdaad minder wortels aan maken omdat er water in overvloede is, dus hoeven ze er minder moeite voor te doen. Volgens mij gaat ook met te veel water het plantje sneller strekken in de hoogte.

      Ik ga me ff snel verdiepen in de kap.

      gr.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #4
        Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

        Nee, ik laat de kap zeker nog ff erop zitten. Juist wel omdat zo een stabiele en juiste omstandigheid is voor het plantje. Ik ga wel na een dag of twee de schuiven beetje voor beetje open zetten om na week de kap eraf te kunnen halen.

        Update:

        Ik heb besloten om 1 plant onder tl verlichting te zetten. Ik heb gebruikt 1 tl van 18 watt 6500 kelvin en 1 tl van 15 watt 12000 kelvin. In de groei hebben ze veel blauw licht nodig en in bloei rood licht (warm licht). Ik heb toevallig vandaag van een vriend een 12000 kelvin lamp gekregen en gelijk gebruikt dus. De blauwe kleur (12000 kelvin) is niet met het menselijk oog te zien, je ziet alleen maar wit licht. Volgens mij gebruik niemand een 1200 kelvin lamp, maar mij lijkt het wel een goed idee.
        Ik ga het plantje twee weken 24 uur per dag laten voorgroeien. 24 uur omdat het een sativa plant is. IK ben benieuwd of ik verschil ziet tussen de twee planten? Ik vermoed wel dat de plant in de vensterbank meer gaat streken in de hoogte, maar als de zon flink gaat schijnen valt het misschien wel mee. Maar hopen op veel zon, maar volgens de weerberichten zal het deze week koud en veel regen helaas zijn, dus ku.... weer!!!!


        3.jpg4.jpg5.jpg
        microkweek in een keukenkastje.


        Het zaadje in de vensterbank is na 7 dagen al een beetje opgekomen. Morgen zal het zeker helemaal boven de grond uitkomen.
        Het zaadje zonder wortelstimulatie onder de lampen is nog niets te zien. Over 1 of 2 dagen zal het zeker wel opkomen.


        Tot de volgende keer.





        in de vensterbank goed kijken hoor!!
        1.jpg 2.jpg
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #5
          Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

          ik zou het er toch af halen
          succes
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment


            #6
            Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

            Je ziet em bijna niet maar ze (hoop ik dan voor je) is er. Uit die natte action propagator ermee, tenminste ook ik zou het doen.
            Succes met je kweek.

            Comment


              #7
              Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

              Hahaa, goed gezien!! Deze propagator komt inderdaad van action. Ik probeer het zo low buget mogelijk te houden, dat vind ik een uitdaging. Ik heb daar ook cocosvezel potaarde voor een prikkie gekocht. Dit wil ik later voor stekkies gaan gebruiken.

              Update:

              Het zaad in de vensterbank is geboren op dinsdag 21-05-2013. Nadat 8 dagen geleden het zaadje is geplant, is het opgekomen!
              Vandaag nadat het plantje twee dagen oud is, heb ik de schuiven in het deksel een beetje open gezet. Nu elke dag de luchtvoegheid afbouwen todat de kap er afgaat.

              1.jpg2.jpg


              Het zaadje onder de tl verlichting is een beetje zichtbaar. Het blad maar ook het worteltje, licht bloot op de aarde. Ik schrok me een hoedje toen ik het zag en heb gelijk ingegrepen. Ik heb simpel een voorzichtig een beetje aarde over het geheel gelegd. Het zal vast nog wel goed komen ben ik van overtuig. Helaas doet dit zaadje wel een paar dagen langer er over vergelijken met het andere zaadje. Ik vraag me af, is dit nou gewoon een zaadje die meer tijd nodig heeft of zal dit al met het wortelstimulans te maken hebben. Dat is nou de vraag dit niet te beantwoorden is, toch volgende keer maar meer zaden tegelijk doen. Wat ik me wel afvraag? Zou nu al het ene plantje sterker / groter /beter zijn dan het andere omdat het ene zaadje eerder is opgekomen dan het andere. Heeft iemand hier ervaring mee of antwoord op?

              3.jpg4.jpg


              Tot de volgende update.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #8
                Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                Die action propagator is een prima ding voor 2 euro 99. Ik heb er zelf ook twee Die cocosblokken zijn nagenoeg voedingsloos dus moet te doen zijn. Maar anders als bij stekken...haal het uit je veel te natte bak. Dat is met zaaigoed echt niet nodig. De LV langzaam afbouwen is onzinnig. Zo te zien zit er voor twee weken water in je potten. Dat zou best het langzame kiemen kunnen verklaren. Het is in ieder geval slecht voor het aanmaken van wortels.
                Dat het worteltje even opkomt en weer onderduikt is iets om je geen zorgen over te maken. Die wortelt zich lekker stevig.
                Maar doe je plantjes een plezier en geef ze de buitenlucht en buitenlicht.

                Comment


                  #9
                  Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                  Daar ben ik weer.

                  Het zaadje onder de verlichting is helemaal opgekomen. Het plantje is geboren op 24-05-2013, 3 dagen later als het zaadje in de vensterbank. Ik heb de propagator maar weg gehaald. De aarde is wel een beetje te nat volgens mij, ja daar heb je wel gelijk in, volgende keer maar anders doen.

                  3.jpg

                  Het plantje in de vensterbank zit er goed uit. Ik heb het schaaltje met water maar weg gehaald en gelijk de twee schuiven helemaal open gezet. Ik wacht toch nog ff als het wat beter weer is om na buiten te gaan.

                  Ik heb vandaag nog een zakje zaadjes gekocht. Het is deze keer in indica van weer het merk spliff seeds en het type: Northern Light Special. Voor de liefhebbers heb ik het stukje info gekopieerd, zie onder aan.
                  Ik ga 1 zaadje ontkiemen en deze mag ook buiten wonen. Ik wilde deze keer het anders doen en heb gekozen voor om het zaadje tussen twee natte velletjes keukenpapier te ontkiemen. Ik zal deze keer ook goed opletten dat de aarde in het potje niet te nat wordt. Ik ga wel deze gelijk wortelstimulans geven. IK ben benieuwd.

                  Tot de volgende update, groeten.


                  1.jpg2.jpg
                  Nothern Light Special vrouwelijke wiet zaden
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    #10
                    Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                    hmm een kush-indica voor buiten? Dat gaat rot worden ben ik bang. Maar je moet 't ook een beetje spannend houden of niet dan?
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                      Hoi LR2, waarom zal het NLHoi LR2, waarom zal het nl special niet buiten lukken, er staat toch op de verpakking dat ie ook buiten kan kweken. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar mij lijkt dat ze het niets voor niets op de verpakking melden. Als je het kan uitlegen waarom jij denkt dat het niet geschikt is, graag dan kan ik er weer van leren.

                      Update:
                      Het nieuwe zaadje is ongeveer naar 40 uur ontkiemd. Ik heb het zaadje voorzicht met het worteltje naar boven gericht in het potje gelegd. Ik had op het forum gelezen dat dit het beste is juist het worteltje naar boven te richten in plaats van naar beneden omdat zo het wortel eerst weer naar beneden moet groeien en daarom het meeste wrijving in de aarde komt zodat het helmpje altijd er af valt. Op de andere manier dus naar beneden wat waarschijnlijk de meeste mensen doen, juist kans bestaat dat met alles van dien het helmpje blijft zitten als het plantje uit de grond is gekomen.

                      1.jpg2.jpg

                      Ik heb het plantje wat in de vensterbank stond naar buiten gezet en heb gelijk de natte aarde vervangen voor goede aarde. Het plantje heeft nu twee dagen buiten gestaan maar het niet echt hard gegroei volgens mij.
                      3.jpg
                      Het plantje onder verlichting gaat goed. Ik heb wel een tl van 15watt 1200 kelvin vervangen voor 18w 6500k. Het geeft toch wat meer licht denk ik, volgens mij gevoel.

                      Ik heb vandaag na twee mooie dagen de plantje met elkaar vergeleken. Wat duidenlijk te zien is dat het plantje van de te verlichting ondanks ie drie dagen jonger is al eigenlijk twee keer zo groot is. Het plantje on de tl verlichting is ook mooi donker groen. Ik weet wel natuurlijk dat ze 24 uur per dag licht krijg en dat is natuurlijk wel een stuk meer alsde andere plantje. Het plantje van de vensterbank is helaas iets licht van kleur en heeft ook een bladje dat een beetje verminkt is. IK denk zeker dat te natte aarde haar niet heeft geholpen, mijn excuus en het zal zeker niet meer gebeuren.

                      4.jpg
                      Nu ik ook ervaring heb met het voorkiemen, blijf ik deze methode toepassen. Ik had het potje met het zaadje goed nat gehouden want ik dacht dat anders het zaadje niet zou ontkiemen, daarom heb ik die fout gemaakt.

                      Tot de volgende update!!!
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        #12
                        Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                        Gaat toch goed man. 6500k is het licht waarin ze groeien met TL. Das een hele verbetering. Binnen zal het ook een stukje warmer zijn wat natuurlijk ook verschil maakt.
                        Maar een beetje oneerlijk om ze met elkaar te vergelijken. Of eigenlijk gaat het zoals te verwachten.
                        Ik ga eens mooi afkijken hoe en of je "op zn kop" (of eigenlijk niet) geplante kiempje opkomt. Ik doe het ook altijd met de punt naar beneden.
                        Mmm die northern light special is wel een plantje dat zich meer voor de binnenkweek leent volgens seedfinder. Maar kan ook buiten?? Tis nie overal goei weer!

                        Comment


                          #13
                          Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                          IK heb wat meer verdiept in de substraten voor onze lieve plantje. Er wordt vaak gewaarschuwd dat je zaalingen of stekjes niet in gewone potgrond moet doen omdat daar te veel meststoffen inzitten zodat het jonge plantje kan verbranden. Dus daarom bestaat er speciale stekgrond voor. Waaruit bestaat zo grond eigenlijk uit. Nu ik kan je vertellen dat de npk 0,6 kg/m2 is. In potgrond zit 1,5 kg /m2, dus drie keer zo veel. Er zit ook zand in vermengt om het geheel luchtige te krijgen en dat is weer fijn voor de worteltontwikkeling.

                          Ik heb ees uitgezocht wat nu eigenlijk in bemeste tuingrond zit. Ik heb het merk fleurella gekocht, wat je bij de meeste bouwmarkten kan kopen, lekker goedkoop. De fabrikant heeft mij vertel dat bemeste tuingrond net zoals potgrond gewoon uit turf(veen) bestaat. De tuingrond is bemest met 1 kg/m2 npk 12-11-18+2 MgO, dit staat helaas niet op de verpakking. Het is heel mooi dat MgO in zit of te wel Magnesiumoxide. Magnesium zorgt voor een diepgroene kleur van der bladeren.


                          7.jpg8.jpg9.jpg
                          Wat heb ik gedaan vandaag. Mijn eigen stekgrond gemaakt. Ik heb de bemeste tuingrond gebruikt, want daar zit dus weer minder meststoffen dan potgrond. Ik heb eerst het tuingrond in een emmer gedaan en met de hand het fijn gemaakt, want als het zo uit de zak komt zitten er veel grote kluiten in. De harde stukje heb ik er zoveel mogelijk eruit gehaald. Ik heb 10 % zand door heen gemixt om het al wat luchtiger te maken en tevens daalt het een kleine beetje in mest qwa verhouding. Toen heb ik Sera siporax wat als bio filtermedium wordt gebruikt in een aqaurium gepakt. Het is een keramisch materiaal dus zeer open structuur, het neem veel water op. Volgens mij heeft het ongeveer de zelfde werking als perliet. Ik het met de hand gebrokken om fijner te maken. Ik had het toch nog liggen, en dacht waarom ook niet. Door deze toe te voegen krijgen de wortel nog meer zuurstof en wordt er ook gelijk water vastgehouden en weer geleidelijk afgeven aan het plantje.

                          3.jpg4.jpg5.jpg
                          10.jpg11.jpg12.jpg

                          Ik heb voor de drie plantjes gelijk 4 liter potten gepakt. Het zaadje van NL special is vandaag geboren op 30-05-2013. Vanaf vandaag heb ik een tijdklok tussen de verlichting gezet en ben overgegaan van 24uur naar 18/6. Om 23.00 gaat het licht uit en om 05.00 gaat het weer aan.

                          Tot next !!!
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            #14
                            Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                            Voor de knustelaars onder ons heb ik een paar foto's gemaakt van mijn zelf bouw reflector voor 18w tl balkje. Gemaakt van open geknipt half liter blik bier. Sommige mensen hebben red bull blikjes gebruikt maar dat raad ik af. Het verschil tusssen bierblikjes en energy blikjes is dat energy blik het materiaal dunner is en het is meer dof. Bierblik maar ook frisdrank blik is dus dikker en het glans, zie maar het verschil op de foto. Knip het blik door de helft en haal de boven en onderkant er af. Even popnagelen en het zit vast. Let wel op dat het de randen scherp kunnen zijn voor je vingers.

                            1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg
                            update:

                            Het plantje onder het tl licht zit er heel goed uit. Zij is nu 10 dagen oud. Ze is al lekker bezig met de derde internode. Kleur is mooi donker groen.

                            11.jpg12.jpg17.jpg

                            Het plantje van het vensterbank zit klein uit. Ze heeft maar 2 internodes en is te licht van kleur. Ondanks ze 13 dagen oud is valt het mij wel tegen, of is die normaal voor een plant is die de vensterbank staat weet ik niet? Ze heeft wel al een dag of vier/ vijf buiten gestaan de gehele dag, allen 's nacht is ze binnen.

                            13.jpg14.jpg

                            Het plantje NL Speciale is nu 3 dagen oud en is al zachtjes aan begonnen aan haar tweede internode.

                            15.jpg16.jpg18.jpg

                            Ik wil bijna het oudste plantje ook onder de tl verlichting zetten, maar doe het toch maar niet, want dan kan ik zien wat het uiteindelijk uitmaakt als de plant kan oosten.

                            Zie hier onder de drie plantjes samen.

                            Tot volgende update.

                            10.jpg
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              #15
                              Re: Polm Gold outdoor, twee stuks!

                              Maakt nog best aardige plaatjes ey, voor zo'n compact cameraatje.
                              Mooie knutselkap ook.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X