Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips voor guerilla farming

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: tips voor guerilla farming

    Ik ga vandaag weer eens een rondje rijden, gisteren een plekje gezien waar ik binnenkort ook ga planten.

    echter, openplek bevindt zich circa 60 a 75 meter de dicht gegroeide bebossing in.
    Om de bebossing heb ik een spoor gevonden, plat getrapt gras enzo, deze loop verder rechtdoor naar een openplek met water, mogelijk vissers, of natuurbeheerder die de dieren/vogels komt checken. (is geen route voor natuur wandelaars, deze ligt 200 a 300 meter verder op en loopt een andere kant op)
    Ik vermoed niet dat men hier de bebossing in gaat, is moeilijk door te komen.
    is 60 a 75 meter voldoende om niks te ruiken?

    P.S nog een paar tips:
    Sporen uitwissen, probeer je spoor uit te wissen door her en der de plat getrapte plantjes, brandnetels etc weer een beetje recht op te zetten.
    Probeer ook eens een andere route naar je stekie.
    Controleer de omgeving op bordjes voor natuur wandelaars, hierop staat niet alleen een route waar je wel en niet mag komen, maar ook vaak de samensteling van de grond en andere belangrijke informatie.
    Niet in het bezit van een hengel of hond?, neem een camera mee, schiet vooraf ff wat plaatjes van vogels enzo, mochten er vragen komen dan ben je een natuur fotograaf.
    Last edited by snaaps; 17 June 2009, 12:58.

    Comment


      #17
      Re: tips voor guerilla farming

      Mooi werk Janleuri
      Dat is een mooie handleiding!

      Ik heb nog een "gouden" tip voor guerilla farmers...
      Kijk goed uit naar dit onkruid in de omgeving:

      Trek dit met wortel en al uit!
      Om veel werk te besparen knip de sapstromen door zodat het vanzelf afsterft. Want geloof mij, dat "misplaatst groen" draait zich nog sneller rond je plant dan klimop.
      Het is een hevige woekeraar. Als je weken niet gaat kijken naar je plant en je komt terug kan je wel eens wat werk hebben met deze akkerwinde te verwijderen.
      Last edited by Jointjedraaien; 26 September 2011, 15:19.

      Comment


        #18
        Re: tips voor guerilla farming

        idd organic, bedankt voor deze aanvulling! akkewinde klimt over je planten en verstikt je plant. er is ook akkerwinde zonder bloemen op. je kan ze trouwens het beste doodsproeien want als je ze uittrekt blijft er meestal nog wortels zitten en binnen de kortste tijd zijn ze daar terug.

        gtzz

        Comment


          #19
          Re: tips voor guerilla farming

          mooi artikel .
          ik wil ook komend jaar wat buiten palnten gaan zetten plus -40 A 50 stuks mischiens meer
          heb al een mooi stukje land gevonden ..het is een stuk dat ze gebruiken voor bomen te zetten na een aantal jaren worden die bomen dan weer gekapt als ze dik genoeg zijn ,tusentijd komt daar niemand meer .er groeit nu dus alles vol met struiken en veel brandnetels ...loop routes zijn er niet
          water is er ook in de buurt ......zou het mogelijk zijn om een eco voedings produkt mee te geven als ik de stekken in de grond zet.een eco produkt voor de groei ik wil ze bij zou een 50 cm pas buiten uit planten.en zou het ook mogelijk zijn om de planten savonds pas water te geven .zo dat ze smorgens het gegeven drinkwater gaan benutige .of heeft dit geen zin

          tegen konijnen heb ik wel een tip mischiens een rare tip
          als je een kat heb en je maak de katenbak schoon .gooi het niet weg maar strooi het uit rond je planten .niet gelijk bij de wortels maar gewoon in een cirkel

          heb dat eens gedaan toen ik een groenten tuin had .geen konijn meer gezien op mijn groenten land .....


          .

          Comment


            #20
            Re: tips voor guerilla farming

            bedankt voor je reactie jk2. idd ik ken ook zo een plekken waar ze bomen planten voor achteraf om te zagen. Het lijkt mij het proberen waard. Maak zeker een verslag als je wil want ik ben wel benieuwd of het niet ontdekt word. Waar je ook rekening mee moet houden is dat onkruid zo hoog kan komen dat je planten te weinig licht krijgen. Als er veel onkruid staat ga je best in het voorjaar als al het onkruid opkomt alles gaan doodsproeien. Enkel zo gaan alle wortels in de grond dood en komt het onkruid niet snel terug. Zeker bij Akkerwinde en braamplanten dit is grootste smeerlapperij. Ander onkruid zoals brandnetels trap je plat en die gaan dood of groeien niet zo snel terug. Ikzelf heb geen draad nog slakkenkorels rond mijn planten gedaan en ze staan er nog steeds. Het dode onkruid kan je rond je planten leggen om de bodem te bedekken zodat de aarde minder snel uitdroogd. Ook raad ik aan perliet door je grond te mengen. Als er een water in de buurt is is dit wel handig, maar bij droogte elke dag komen watergeven lijkt te riskant. Klein onkruid zoals gras laat je staan rond je plant zo is je stek minder opvallend vanuit de lucht. Zo ver mogelijk van de bomen je planten zetten omdat die bomen al het water uit de grond trekken in de zomer. Kijk nu maar eens naar bomen waar gras rondstaat in deze periode van droogte heeft het gras het zeer moeilijk rond de bomen.

            succes

            Comment


              #21
              Re: tips voor guerilla farming

              Misschien nog wel een handige tip:

              Kijk goed naar de planten, en de grond!! waarom?
              Aan de grond kan je bijvoorbeeld voetafdrukken zien en aan de planten kan je bijvoorbeeld kijken of deze geknakt zijn, het kan natuurlijk dat planten knakken door bijvoorbeeld de wind maar het word wel apart als er precies de planten geknakt zijn in de lengte van een soort pad zeg maar. zo weet je of er iemand loopt en je ziet ook meteen waar iemand heeft gelopen, verder denk niet te makkelijk... ook al heb je een plek gevonden waar niemand komt, maar wel gemakkelijk bent gekomen, (dus weinig geklauwter, opstakels) doe het dan niet!! doe liever wat meer moeite, want er zijn altijd kleine kut koters die in het bos gaan kloten en dan makkelijk je planten tegenkomen!

              greetz

              Comment


                #22
                Re: tips voor guerilla farming

                idd, merci green famer, idd je mag het je niet te gemakkelijk nemen, mijn plantjes zijn nog steeds niet gevonden.

                Jah sorry bel, mis je ook maar heb het heel druk

                gtzz
                Last edited by janleuri; 1 December 2009, 01:08.

                Comment


                  #23
                  Re: tips voor guerilla farming

                  Wanneer moet je je zaadje planten eigenlijk en wanneer oogste?
                  En moet je dan iedere dag water gaan geven ofzo?
                  Er is altijd licht aan het eind van de tunnel, hoop maar dat het geen trein is.

                  Green power!

                  Comment


                    #24
                    Re: tips voor guerilla farming

                    Als je een plekje vind dicht bij een watermassa of beekje kan je het water beetje leiden of gaan de wortels toch naar het natte groeien. Zo moet je niet iedere dag gaan watergeven wat opvalt voor boeren en boswachters maar ook voor rippers. we gingen 1 maal per week om te kijken 1 keer wat voeding met 13/14 in de 5 de week en dan laten afbloeien. Met stekken werken is gemakkelijker en weer minder risico. maar zaaien april mei oogsten ja hangt af van het soortje eind september tot einde november wat in belgie wel wat moeilijk is dus vroegbloeiers gelijk early.... is wel een must.

                    Comment


                      #25
                      Re: tips voor guerilla farming

                      idd oasis en ook zo veel mogelijk in het midden op een open plaats planten want dicht bij bomen zuigen de bomen alle water weg.

                      @ dark kappy: Dit is een topic met soortjes die vroeg klaar zijn voor te oogsten(eind september, eind october: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ker-t2181.html

                      Comment


                        #26

                        Comment


                          #27
                          Re: tips voor guerilla farming

                          Ik heb een leuke plek gevonden, maar vroeg me af of ik de grond om zou spitten?
                          het is namelijk bedekt met vrij hoog gras in de zomer,
                          maar ik vroeg me af als ik de grond omspit of dit wel voordelen heeft?
                          Dit maakt de bodem losser, maar zit er dan ook meer voeding in de grond of heb ik dit verkeerd?
                          Ik dacht nu te gaan spitten zodat het "gras" weg kan rotten in de aarde en de voedingstoffen ervan worden opgenomen in de grond zodat deze rijk aan voedingstoffen is?
                          Ik heb ook zaadjes, maar heb geen flauw idee van wat voor plant ze zijn is er een mogelijkheid om dit te achterhalen?

                          Comment


                            #28
                            Re: tips voor guerilla farming

                            als ik een ding goed onthouden is van guerilla farming dan is het wel om zo weinig mogelijk aan de locatie te veranderen er is altijd wel iemand die daar eens langskomt per toeval en als je dingen gaat veranderen wel...maar voor de rest heb ik geen id of het gaat helpen om je gras te laten composteren zeg maar denk ook niet dat dat zo snel gaat eigenlijk
                            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                            Comment


                              #29
                              Re: tips voor guerilla farming

                              Normaal gesproken bewerk je je grond voor de winter om er in de lente op te telen als je buiten kweek echter voor een guerrilla is dat idd wel vragen om ontdekt te worden al voordat je vertrokken bent.

                              Comment


                                #30
                                Re: tips voor guerilla farming

                                Neen heb heus moeten kruipen
                                en het is zo afgelegen als de pest!
                                Maar moet ik de bodem bewerken met iets?
                                had gehoord over plantgaten ofzoiets met coco's dinges, maar wat houdt dit in?
                                en is dit wel nodig?

                                -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
                                Last edited by westport; 19 February 2010, 14:42.

                                Comment

                                Bezig...
                                X