Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips voor guerilla farming

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: tips voor guerilla farming

    Lees deze eens door.

    Grtz

    Comment


      #32
      hey Frenchtailer dat van die cocos bricks heb je waarschijnlijk in mijn topic gelezen. Grond in een bos is vaak zuur (ph waarde)
      Cocos bufferd deze ph waarde naar ph 5.8 wat de ideale ph waarde is voor het makkelijkste voeding op te nemen.
      cocos maakt je grond ook luchtiger.
      Cocos absorbeert en houd het water goed vast.
      Cocos is voedingsarm dus mestkorrels in je grond draaien is noodzakelijk.
      cocos bricks zijn eigenlijk samengeperste cocos tot tabletten, deze zijn zeer handig voor guerilla aangezien het weinig plaats verbruikt in je rugzak.
      Het verschilt echter van grond tot grond of dit echt noodzakelijk is maar het kan zeker geen kwaad. Indien je zelf je grond vermengt ben je echter zeker dat ze niets tekort komen aangezien het bij guerilla niet mogelijk is om er elke week naar te gaan kijken en vloeibare voeding te geven. Ikzelf heb dit jaar geen water of vloeibare voeding gegeven.

      Dat lange gras moet er zeker weg, de wortels van je plant en je plant zelf zullen geen of onvoldoende ruimte hebben om optimaal te groeien. ook zullen deze alle voeding in water weghalen uit je grond en houd je plantje bijna niets over.
      Als je zeker bent dat het een goed locatie is zou ik dus investeren in een goede grondmengeling. Rundermestkorrels, beendermeel, hoornmeel, kalkkorrels en cocos en uiteraard ook de grond die er aanwezig is op de plaats erin verwerken is mijn basis voor volgend jaar. Alles is in de aveve of ander tuincentrum verkrijgbaar juist de cocos bricks haal ik in de growshop.


      gtzz

      idd olliarts autoflowers zijn zeer geschikt maar hou er wel rekening mee als ze zo klein zijn dat ze op sommige guerilla plekken weinig zonlicht kunnen ontvangen. Ze bloeien echter snel af en zijn daarom schimmels en toprot te slim af.

      gtzz

      -Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz-
      Last edited by westport; 19 February 2010, 14:43.

      Comment


        #33
        Hier wat zaken die ik in de gaten hou met Bushkweek :

        1 : het is alleen interessant als je ruim in de planten zit. Daar ik zelf mn stekken maak is dat nooit een probleem, gemiddeld gaan er per jaar een stuk of 100 de volle grond in. Door de bank genomen verlies ik daar -door verschillende oorzaken- ongeveer de helft van. Ontdekking is daar maar een zeer klein percentage van (maar moet je natuurlijk altijd rekening mee houden.

        2: persoonlijk maakt me de soort weinig uit, wel gebruik ik uitsluitend goed ontwikkelde stekken. Met goed ontwikkeld bedoel ik minimaal 20cm groot boven de pot en een stevige vitale wortelkluit. De grootte is van belang >erg kleine plantjes of zaailingen worden snel aangetast door knaagdieren, of worden simpelweg overwoekerd door lokaal aanwezige planten. It's a jungle out there, de competitie is moordend! En hoe langer ze moeten staan, hoe groter de kans op ontdekking, dus ik groei thuis voor, tegen bloeitijd aan verwijder ik de pot en een groot deel van de aarde, stop de dan wat zielige groene stengels in m'n fietstas of auto en ga op pad. Bij poten op een geschikte lokatie is dan watergeven die eerste keer wel erg belangrijk (anders komen ze er niet bovenop).

        de plekken die ik gebruik zijn erg verschillend, maar hebben een ding gemeen : niet in een naaldbos. Ik heb me ooit laten vertellen(controle pls!) dat de grond te zuur is, al heb ik dat nooit proefondervindelijk onderzocht. Om ontdekking te voorkomen is bij plaatsbepaling wat psychologie vereist : mensen zien dat wat ze willen zien en mensen zijn kuddedieren : we komen niet zo graag op plekken waar duidelijk nauwelijks andere mensen komen. Dus kies je je plek waar mensen simpelweg geen wiet verwachten of nauwelijks komen(en zet je het niet in het oog). Een van mijn topspots die al jaren meegaat is trouwens midden op een druk industrieterrein op een braakliggend terreintje. Ongelofelijk maar waar : de planten staan daar vol in het zicht maar je moet een slootje over om er bij te komen. Niemand verwqcht daar wiet en dus zien ze het gewoon niet staan, heel apart!

        Idealiter zet je een plant neer en kom je pas terug rond oogsttijd, elke keer dat je planten bezoekt verhoog je de kans op ontdekking! Dus moet er water zijn, moet de natuurlijke vegetatie blijk geven van voldoende voedingsstoffen in de grond, en -natuurlijk- het moet een lichte zonnige plek zijn. Niet in het gras > da's veel te verstikkend. En zoals al eerder gemeld : kijk uit met lichtvervuiling > donker moet ook echt donker kunnen zijn! Boerengrond gebruik ik zelden > teveel mensen hebben dat ontdekt als mogelijke wietlokatie en zijn dus gespitst op mooi groen tussen de mais.

        Inmiddels heb ik geen auto meer, maar vroegah pootte ik hele horden planten in de stukken grond tussen twee snelwegen. Simpelweg stoppen, gevarendriehoek neerzetten, een vriend zogenaamd aan je auto laten prutsen en zelf met de plantjes op stap. Er wordt 2x per jaar gemaaid, dus check wanneer ze dat doen en ga meteen als ze klaar zijn aan de gang!

        Oke dit is wel even genoeg zo, mocht iemand specifiekere info willen mail me dan even.

        ow en nog iets : wietplanten zijn waanzinnig sterke planten. Wij kwekers denken vaak dat onze tussenkomst het voor hen mogelijk maakt te overleven, maar in de natuur komen onze groene vriendinnen al duizenden jaren voor. Om met Doe Maar te spreken : dat plantje weet zelf het beste hoe zij groeien moet, dat gaat wel goed. Als je beginvoorwaarden goed zijn (goeie plek, water, zon en fatsoenlijke plant) is verdere inmenging nauwelijks noodzakelijk, sterker nog vaak contraproductief !

        -Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz-
        Last edited by westport; 19 February 2010, 14:44.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #34
          Re: tips voor guerilla farming

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          niet in een naaldbos. Ik heb me ooit laten vertellen(controle pls!) dat de grond te zuur is
          Dat klopt als een bus .

          Grtz

          Comment


            #35
            Re: tips voor guerilla farming

            Idd bobo, recht erop.
            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #36
              Re: tips voor guerilla farming

              Wij zoeken altijd een plaatsje terwijl we gaan vissen. We zitten altijd tussen de natuur, dicht bij water, ver weg van boeren. Die durven gewoon je planten te besproeien of er gewoon uittrekken, die denken dat dat onkruid is. Soms zitten we te vissen en komt zelfs geen keun (konijn) of rat kijken. Dan wat kappen en spitten en laten, een jaar nadien plop plantje erin en om te gaan kijken rondfietsen of met de moto met een verrekijker en een boekje van vogels haha lopen ze allemaal in.

              Comment


                #37
                Re: Hallow!

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony Soprano View Post
                Hellow...
                wij willen in het bos tientallen kant en klare stekken gaan zetten, zonder potten en dus niet als zaadje.
                Werkt dit en wat kunnen we nog zelf toevoegen want ik hoorde dat bos humus erg goed is voor de kindjes...
                Moet er nog op ph etc.gelet worden en hoe meet je dat in het bos?
                Tussen de dennebomen is dat een goede plek?
                welke planten zijn het best voor boswiet? NLX?
                Moet er nog op meerdere zaken gelet worden???
                Is half april de beste tijd voor de stekken te zetten,of moet dat later pas?
                Iemand zegt dat je geen stekken kunt plaatsen buiten,maar alleen zaadjes, en dat ze kapot gaan door te weinig vochtregulatie omdat je dit in een bos niet zelf kunt regelen, klopt dit?
                Of kan je wel stekken zetten in het bos, in de buurt van brandnetels zou een goede plek zijn, maar waarom eigenlijk???

                Gaarne uw reactie en bijvoorbaat dank!
                in de buurt van dennebomen is geen goede grond want de naalden maken van de bodem een zuure grond daarom dat er ook minder begroeiing is bij en onder naaldbomen suc6

                Comment


                  #38
                  Re: tips voor guerilla farming

                  at moreweed:

                  In de middenberm van een autosnelweg is wel erg ver gezocht vind ik, en gevaarlijk....
                  En naaldbossen zijn ook zeer donker waardoor ze te weinig licht krijgen.
                  Ik vindt je uitleg zeer goed, idd om een goede guerilla te vinden moeten we afwijken van het kuddegedrag...

                  Ikzelf ga toch proberen voor tussen de mais te kweken, maar dan tussen 2 maisvelden in, als de mais afgereden word letten ze niet op dat onkruid. Veel velden zijn gescheiden door een greppel die het water afvoeid, daar wil ik gaan kweken.
                  Ook hoef ik geen of weinig water en voeding aan te brengen en onkruid maakt geen kans aangezien de boer het dood sproeide als de mais op kniehoogte stond. De mais kan ik laten staan waardoor het niet zichtbaar word vanuit de lucht, zoals gaten in de mais.

                  gtzz en succes

                  gtz

                  Comment


                    #39
                    Re: tips voor guerilla farming

                    De middenberm is meestal nogal smal Janleuri, mn snelwegplekken waren vaak in de buurt van klaverbladen of de stukken grond tussen een afrit en de snelweg. Daar kan je relatief gemakkelijk bijkomen, er is vaak meer dan voldoende beschutting tegen ongewenste blikken en hee: als je de snelweg op rijdt heb je wel wat anders aan je hoofd dan die groene flits herkennen als een wietplant Opvallend genoeg hield ik van dit soort plekken wel minder over, soms maar 25% van de planten die er gepoot waren.

                    Dat maisplan van jou klinkt wel stoer, zeker als je kleine plantjes poot. Heel veel plezier ermee !

                    Guerilla is a numbers game : hoe groter het aantal plekken, hoe zekerder dat er iets te oogsten valt
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #40
                      Re: tips voor guerilla farming

                      Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                      Guerilla is a numbers game : hoe groter het aantal plekken, hoe zekerder dat er iets te oogsten valt
                      Ik vindt het een hele mooie tagline

                      Comment


                        #41
                        Re: tips voor guerilla farming

                        idd moreweed, zo kwam ik eens aan een bosje aan een afrit, kijk ik omhoog, perfecte lichtinval, kijk in naar beneden en zie ik draad, stokjes en potjes met slakkenkorrel, idd er was voorgaande jaren al eens gekweekt. Indien er een ongeval gebeurd of er staat iemand met een lekke band (wat best mogelijk is op 7 maand tijd) is de kans groot dat ze ontdekt worden. Ook kweek in enkel op plaatsen waar ik mij relaxet voel en dat is zeker niet naast een snelweg.

                        gtzz
                        Last edited by janleuri; 25 January 2010, 21:06.

                        Comment


                          #42
                          Re: tips voor guerilla farming

                          heee people op dit forum

                          ik ga deze zomer zo`n 100 plantjes uitzetten heb een prima plek gevonden waar noooit iemand zal en de planten kunnen gerust 5m uit elkaar staan het gebied waar ik over
                          heb is zeer uitgestrekt er groeien volop brandnetels zeker 1m hoog in de zomer lijkt me prima maar ik heb een paar vragen want het wordt me eerst keer maar
                          wil het wel gelijk goed aan pakken daarom ongeveer 100 planten

                          1: kan ik de zaaidjes daar laten groeien of moet ik ze allemaal thuis laten ontkieuwen want dan wordt riskant met 100 plantjes in je huis

                          2: moet ik gewone potgrond gebruiken

                          3: heb ik voeding nodig zo ja welke kunnen jullie aan bevele

                          4: hoeveel gram haal je ongeveer van een buitenplant af (heb zaaidjes van goeie kwaliteit dat is gegarandeerd)

                          alvast bedankt zal laten weten hoe het loopt maar hoop snel op wat gooie tips want het seizoen voor de lady`s komt er aan!

                          Comment


                            #43
                            Re: tips voor guerilla farming

                            1: kan ik de zaaidjes daar laten groeien of moet ik ze allemaal thuis laten ontkieuwen want dan wordt riskant met 100 plantjes in je huis
                            Beste is om ze thuis te laten onkiemen, in kleine potjes met zaai en stek grond steken en een paar weken onder 2x 18watt kleur 33 TL verlichting zetten.
                            Hierna overpotten en zodra het weer het toe laat buiten zetten in de tuin
                            Nadat ze groot genoeg zijn (zegge minimaal 30cm) plant je ze in de volle grond op je plekjes

                            2: moet ik gewone potgrond gebruiken
                            Nee, zaai en stek grond gebruiken nadat je ze ontkiemd hebt.
                            Daarna gewoon in de volle grond, eventueel mixen met koeiemest en compost of voeding, maar is naar mijn inziens niet echt nodig, zeker niet als de plek waar je ze zet al goede grond is.

                            3: heb ik voeding nodig zo ja welke kunnen jullie aan bevele
                            Zie antwoord 2

                            4: hoeveel gram haal je ongeveer van een buitenplant af (heb zaaidjes van goeie kwaliteit dat is gegarandeerd)
                            hangt van de plant af, sommige planten genereren 100 gram, andere 400 gram.
                            Welke planten heb je?
                            Last edited by snaaps; 25 March 2010, 10:37.

                            Comment


                              #44
                              Re: tips voor guerilla farming

                              ik zag ergens dat je je planten tussen de brandnetels kon zetten . ik zet al enkele jaartjes buiten planten en heb dit jaar voor de eerste keer
                              een stek tussen de brandnetels gezet. Ik weet al jaren dat brandnetels houden van een zure grondf ph7.0 tot 7.2 en afhankelijk van de brandnetelverwildering loopt dit nog iets op.
                              nu wietplanten liefst houden van een Ph neutrale grond heb ik de grond wat uitgeloogd
                              en dit schijnt wonderwel te werken.
                              dat ik de brandnetels kan verhakselen voor extra stikstof , daar had ik niet bij stilgestaan en dat zal ik zeker nog van het jaar doen zodoende at ze volgend jaar al verwerkt zijn.
                              veel oogstplezier


                              iedere boer zijn methode

                              Comment


                                #45
                                Re: tips voor guerilla farming

                                dit zijn de 2 plaatsten die ik tot nu toe al gevonden heb , wat denken jullie ?
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X