Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automatisch water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Automatisch water geven

    Korting op 420shop
    Beste binnenkwekers,

    Ik ben bezig met mijn eerste kweek in mijn kweektent. Om alles goed onder de knie te krijgen ben ik klein begonnen.
    Nu wil het automatisch water geven onder de knie krijgen.
    Wat zijn hiervoor de beste methodes.

    Ik ben zelf regelmatig een dag of 3/4 ergens anders. Met de vakantie voor de boeg zullen er perioden zijn van een week dat ik niet naar mijn plantjes kan kijken.
    Wat is hiervoor de beste optie voor een 2 bij 2 ruimte?

    Ieder advies wordt met grote dank ontvangen!

    #2
    Re: Automatisch water geven

    "Eb and flow" of Blumat oid? 2x2 is nogal een flinke ruimte.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Automatisch water geven

      , Hoi ,

      Het is best easy om zoiets op te bouwen en je hebt daar redelijk wat mogelijkheden voor ,

      *Blumat = is een syteem met keramische voelers die water lossen wanneer de plant erom vraagt .

      * Capillairs systeem = met vandie buisjes en prikkers een druppelsysteem maken voor je planten .

      * Eb en vloed = met een bak waar je potten instaan of je planten direct op een substraat, deze geheel te laten overspoelen en weer laten weglopen bvb met een deense bodem ofzoo .

      In de aldie zag ik laatst vandie watergeef systeempjes met een petfles . Kan je zo een druppelsysteempje maken per pot .
      Ook heb je bij vele vandeze systemen een pompje nodig en een secondentimer en een vat , dit om het water te circuleren en vast te leggen hoeveel en hoelang je gaat bevloeien/druppelen . Het vat spreekt voorzich natuurlijk .

      Als je een gemakkelijk systeem wil ga je voor blumat met zwaartekracht vat ( vat hoog genoeg plaatsen ) , dus geen pomp . Je kan deze kopen in de growshops en zijn gemakkelijk in te stellen en te plaatsen de anders systemen vragen wat meer prutswerk maar op zich allemaal zeer goed en gemakkelijk te doen .

      Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: Automatisch water geven

        http://www.blumat.nl/Webshop/202112/...robeerset.aspx
        Koop er een (of meer) tensiometers bij en een watervaatje en je bent er.
        Geen pompjes of ander spul wat kapot kan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X