Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving en drugsbeleid Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

    Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
    [/LEFT]
    Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs
    https://www.om.nl/organisatie/beleid.../richtlijn-26/

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

        Nee 5 is volgens de wet toegestaan. (sinds maart 2015)
        Sommige shops hebben er maling aan en doen er wel meer.

        ook bepaalde landen in de EU verzenden ze echt niks naartoe , o.a volgens mij Oostenrijk en Zwitserland kan je vergeten om daar zaden te bestellen.
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #34
          Hoi mensen, een vraag. Is die 5 planten per persoon of per huishouden? Stel ik woon in huis met een vriend. Zou ik inplaats van 5 planten 10 planten mogen kweken en zeggen dat dat voor ons samen is? En 10 planten kan aardig wat opleveren heb ik gelezen. Stel ik kweek 10 planten voor eigengebruik (ik ben junkie laat me) wat zou hier de gevolgen van zijn?

          Comment


            #35
            Geldt enkel voor buitenplanten zonder lamp...

            Comment


              #36
              ter info...

              https://www.nu.nl/politiek/5039300/o...-politiek.html

              mijn voorspelling:
              - Opstelten die ten tijde van dit minister was kan het zich niet voorstellen noch herinneren
              - Onderzoek onder Grapperhous leidt uiteindelijk naar wat loze beloften richting kamer en belandt in een la waar het nooit meer uit komt
              - Klokkenluider woont volgend jaar in een caravan

              Ik zag trouwens van de week nog de uitzending Beerput Nederland (lozen giftig afval op oppervlaktewater, schokkend). Voor wie nog niet aan de integriteit van Opstelten twijfelt moet eens bekijken wat voor smerige zaakjes hij liet gebeuren in Delfzijl toen hij daar burgemeester was.

              Comment


                #37
                Dagelijks krijgt Mr. Veldman treurige verhalen binnen van thuistelers die met minder dan vijf planten gepakt zijn. Dit moet stoppen vindt hij, dus komt de advocaat gratis in actie om deze kleine kwekers te redden.

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    helaas veraders slapen nooit wie vandaag je vriend is kan morgen je vijand zijn of buren die wat ruiken of zien.. controlles bij de growshops. mijn maat is huismeester van 2 grote flats in zijn beheer en politie heeft speciale camera waarmee ze op afstand de gehele flat kunnen zien op wamte bronnen als je lampjes net aan staan heb je pech dan zien ze dat gelijk..

                    met mijn 1e kweek had ik in mijn droogruimte op zolder niet alles inorde tot de buurvrouw me aansprak over de stank zij dat ik wat goedkoop nat gekocht had want ze weten dat ik wiet rook. gulukkkig kwam ze naar mij en belde ze niet de politie anders hadden ze ook alles meegenomen.

                    Comment


                      #40
                      de straffen voor kwekerijen onder de 100 planten valt echt enorm mee het vervelendeste lijkt me dat ze aan je deur staan en je hele huis doorzoeken.
                      Waar het gaat om het bezit van hennepplanten, is de strafbaarstelling opgenomen in artikel 3, onder C, van de Opiumwet (OW). Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid aanwezig te hebben. Artikel 3, onder B, van de Opiumwet stelt strafbaar het  telen, te bereiden, …

                      Comment


                        #41
                        Voor alles is een oplossing. Praktisch niemand weet dat ik wiet kweek. En mijn vrienden zijn ook effectief al 15 jaar en meer mijn vrienden. Geur, tsja. Filter haalt die weg. Die warmtecamera's die bestaan, maar die registreren een vlek hitte, dat is niet genoeg om een onderzoek te starten, want dat kan vanalles zijn. Elk huishouden heeft dat wel. Growshops, die kies je ook zelf. Ik kan bij de mijne achterin parkeren en daar ziet niemand je inladen. Gerief thuis binnendragen doe ik ook niet overdag. Controle bij growshops, volgens mij is dat een fabeltje van vroeger. Alsof er personeel is om iemand te volgen die een zak grond koopt. De laatste tijd koop ik ook alles aan in de zomer en kweek ik pas maanden later in de winter. Een straffe die mij nekt op die manier.

                        Comment


                          #42
                          Hallo.
                          ik ben dus nieuw op dit forum.

                          een vraagje ivm wiet kopen in coffeeshops in nedereland.

                          kan ik als belg gewoon een coffeeshop in en gelijk waar in nederland lekker wietje kopen?
                          hoe zit het met wietpas?en waar zijn zeer goede shops te vinden waar je voldoende info meekrijgt?en waar ze eventueel ook medische gekweekte te vinden is.

                          hier in belgie dus niets niets niets
                          en als je wat koopt is de kwaliteit meestal 0,0jammer.
                          Hopend hier wat meer info te kunnen krijgen,grtz jensy

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Voor reviews van coffeeshops check je best het topic over coffeeshops

                          #43
                          Misschien een hele stomme vraag maar ik kan er niks over vinden.

                          Een vriend van me wil zich 5F-mdmb.... bestellen maar nu ben ik me niet zeker ervan of hij deze chemicalien uit china uberhaubt wel mag bestellen.

                          Is er al een wet die zegt dat dat wel of niet mag?
                          is me eigenlijk niet duidelijk.

                          Stiekem hoop ik dat het verboden is want ik haat al die synthetische rotzooi.
                          Van het idee het te gebruiken krijg ik hem niet af, maar hopenlijk wel van het bestellen van die zooi.

                          Iemand ervaring met het bestellen van deze producten?

                          Anderd wordt het toch echt ff bellen met douane of dergelijke hopende dat het gewoon vet illegaal is en hij het niet eens kan bestellen.

                          Had al gezegt dat ik nog wel een diy (5x50w full spectrum cob driverless chip van wish) lamp overhad en zo maar ja dat wou hij dus niet helaas.

                          pffff ik hoop dat ik me teveel zorgen maak maar als ik kijk wat die zooi met je doet ben ik toch bang dat zijn lichaam dat spul niet erg fijn gaat vinden.

                          Comment


                          • Cleargreen
                            Cleargreen commented
                            Editing a comment
                            Is dat wat in de UK verkocht wordt als Spice?

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Ja, er zijn neer dan 100 verschillende soorten synthetische cannabinoiden en dit is er 1 van. Heb het niet zo op die research drugs, je weet nooit wat het met je lichaam doet aangezien het nieuwe stoffen zijn en er nog weinig over bekend is. Voor je het weet groei je een poepgat onder je neus en ruikt het de hele dag naar stront..

                          • Cleargreen
                            Cleargreen commented
                            Editing a comment
                            Heb er ook nog geen goede dingen over gehoord, snap het ook totaal niet waarom mensen met die zooi aan de gang gaan want een plantje kweken is zo moeilijk niet.

                            Was cannabis legaal geweest dan was spice nooit een probleem geworden vermoed ik. Dat spul is op de markt gekomen als legal high.

                          #44
                          Ja zo denk ik er zelf ook over.

                          Maar iemand overhalen te kweken die het in zijn hoofd heeft gehaald dat het veeeeel goedkoper en weiniger risico geeft om die zooi te gaan roken is best moeilijk.

                          je ziet het natuurlijk al aankomen: uitkering, klein huisje en bang gepakt te worden inc ontruiming waarbij waarschijnlijk ook nog de uitkering ingetrokken wordt.

                          Daar zit zijn probleem ergens tussen.

                          pfff idd was het maar gewoon legaal te kweken


                          Ik zal morgen maar eens gaan rond bellen want schijnbaar weten niet veel mensen iets over een wet rondom dit alles. Ikzelf ook niet en ga jullie dus wel op de hoogte houden.


                          En een TIP:
                          GEBRUIK NOOIT SYNTHETISCHE CANNABIS!
                          Kan het niet hard genoeg schreeuwen hoe slecht het voor je lichaam is. Sommige mensen zijn nooit meer hersteld van het gebruik van "john? jwh?, china en ect" zijn troep, en zitten tot nu nog in een kliniek omdat ze blijvend para zijn geworden of niet meer normaal kunnen functioneren omdat lichaamsfuncties ermee ophouden en ook niet meer gaan werken.


                          Wees verstandig en kweek een plant ipv zelf een kasplantje te worden

                          Comment


                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Die compound is natuurlijk niet geschikt voor menselijke consumptie.
                            Om het Nederland in te gaan brengen? Nee, dat lijkt me niet legaal. Aangezien in meerdere Europese landen het goedje in beslag wordt genomen door de douane. Zie meldingen Europol eerste link, paragraaf 3.2.1

                            http://www.emcdda.europa.eu/system/f...ENN_PDFWEB.pdfhttps://www.caymanchem.com/product/20803
                            Producent in Amerika. Links naar Safety Data Sheet etc aanwezig.

                            https://www.europechemicals.com/5f-mdmb-2201/
                            In Europa is het ook gewoon te koop. Why China?

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Een vieze smaak zal mensen er niet van weerhouden om het te gebruiken, als je DMT rookt krijg je ook die smeltende plasticgeur met bijbehorende smaak. Die neemt de gebruiker voor lief.
                            Zag laatst een docu over Spice gebruikers in Engeland, die zouden ze preventief op scholen moeten laten zien. Was behoorlijk schokkend.

                          #45

                          Comment


                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Kan er van alles van vinden. Dank voor de verheldering.
                        Bezig...
                        X