Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving en drugsbeleid Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

    Zonder huiszoekingsbevel mag de politie je woning niet betreden. Je kunt ze zelf uitlachen als ze op je stoep staan -> deur dichtgooien en verder tv kijken. Wel grote kans dat ze dezelfde dag nog met een bevel aan de deur staan
    brabantse nachten zijn lang

    Comment


      #17
      Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

      Heb je nog wel de tijd om je spulletjes naar een paar maten te brengen

      Comment


        #18
        Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

        Die Burgemeester van Maastricht die wil wel.

        Die is slim en ziet dat sluiting van coffeshops niets oplost, daardoor ontstaan juist problemen.

        Kijk naar de tijd van drooglegging in Amerika, alcohol was toen een crimineel goedje..

        Daarnaast gaat een of andere nepchristen (je weet wel die geweldige " leider" van NL) mij echt niet vertellen wat ik wel of niet in mijn mond stop.
        Dat doet ie maar binnen zijn eigen sekte ofzo!

        Comment


          #19
          Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

          Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
          eindelijk es iemand me een machtpositie dieter iets van snapt (burgemeester)
          respect man

          Comment


            #20
            hoi
            ik had ook nog een vraagje wordt er ook nog anders gekeken naar binnen teeld van 5 plantjes onder 600 watt wordt dat ook gezien als beroeps matig
            heb zelf hier en daar al rond gevraagd maar de een zegt van wel en een ander zegt van niet


            Feit
            5 of minder hennepplanten telen
            Straf
            Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

            Comment


              #21
              ik heb zelf ook zitten snuffelen. Ben ergens op een duidelijke site terecht gekomen. Helaas vraag me effe niet waar.
              Maar, het kwam er wel op neer dat er een mooi tabelletje stond met risicofactoren.
              Laag :
              • - buiten of op terras
              • -potgrond
              • -5 planten of minder

              Hoog:
              • -in afgedichte ruimte
              • -ventilatiesysteem
              • -Speciale lampen, tijdschakelaars, vochtregulatie
              • -steenwol, of andere bijzondere kweekmedia

              Er waren nog wel punten. Komt er op neer hoe professioneler er iets uitziet, als in kan ik alle 9 weken een nieuwe ronde doen, hoe duurder het wordt.
              Last edited by Kim; 11 October 2008, 10:45.
              "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

              Medigebruiker

              Comment


                #22
                Cannabis wetgeving
                http://wetgeving.snow-white.nl
                Op de laatste link staat het lijstje. Hoop dat je er wat aan hebt.
                Grtz Kim
                Last edited by Jointjedraaien; 17 April 2011, 11:48.
                "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                Medigebruiker

                Comment


                  #23
                  thx kim daar was ik al bang voor
                  dus nog maar even rustig over denken hoe het aan te pakken

                  Comment


                    #24
                    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                    Iedereen zegt telkens dat tot 5 planten voor eigen gebruik wordt gedoogd.
                    Maar niet als je onder een lamp kweekt, met geurfilter etc. (kan lijstje zo even niet vinden)
                    Maar officieel kan ik alleen dit vinden:
                    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...en-coffeeshops

                    Ook vervolgt het OM burgers niet als zij kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om:
                    maximaal 5 gram cannabis (wiet, hasj);
                    maximaal 5 hennepplanten.
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment


                      #25
                      Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                      Volgens mij zijn 5 plantjes gedoogd. Mochten ze ontdekt en/of verraden worden, lever je ze in en volgt geen strafrechtelijke vervolging.

                      Mocht je de 5 planten kweken in een installatie met technische voorzieningen, raak je ook vaak die installatie kwijt. Afhankelijk van de mate van professionaliteit, bewijzen voor of tegen eigen-gebruik, of je gedeald/verspreid hebt, mate van overlast, kan navenant een boete volgen. Ook hier geen strafrechtelijke vervolging.

                      Kweek je meer dan 5 plantjes in een installatie die duidelijk niet voor eigen-gebruik is, krijg je bij ontdekking, meestal te maken met strafrechtelijke vervolging, zoals we kennen uit de pers.

                      Zover ik weet...

                      Comment


                        #26
                        Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                        zelfs crysanten kwekers moeten aan hele strengen eisen voldoen mbt tot gewas bescherming ken je nagaan deze bloemen worden niet opgerookt,op wiet uit een shop is geen enkele controle geen enkele rechter die je kan verbieden een veilig rokertje te kweken,mits je een koophuis heb.laat die rechter maar met bewijs komen dat shopwiet veilig is
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #27
                          Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                          Nu de professionele telers de 7 punten hebben opgesteld waaraan leveranciers van coffeeshops moeten voldoen, zouden wij als hobbykwekers ook zoiets moeten hebben.

                          Comment


                            #28
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #29
                              Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                              Kop. Spijker.

                              Comment


                                #30
                                Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                                @lr2, precies, ieder zijn hobby. Probleem nu is dat door politiie/justitie wel duidelijk is omschreven wat een illegale kweker is, maar niet wat een legale kweker is, de hobbykweker. Wel wordt onderscheid gemaakt tussen installaties duidelijk bedoeld voor eigen-gebruik en die voor de professionele teelt.

                                Je geeft aan een duidelijk onderscheid te maken tussen jouw hobbyteelt en de professionele kweek. Wat zou het handig zijn als daar een maatschappelijk geaccepteerd beeld uit kan onstaan, positief voor de hobbykweker. Dat we afkomen van het negatieve, criminele beeld dat de alle kwekers over 1 kam scheert. Hoe maak jij dat verschil?

                                Deze week bleek in het nieuws nog maar eens het belang van medi wiet. Dit kan een grote stimulans zijn in de verandering van de beeldvorming. Wij, de hobbykwekers voor eigen-gebruik, zullen daar het voortouw in moeten nemen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X