Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het snoeien van je plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Het snoeien van je plant.

    Hier is je antwoord: Ga je zonnepanelen op het dak slopen om meer energie in de kelder op te wekken?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Het snoeien van je plant.

      Haha ja velen denken dat de bloemen zelf genoeg zijn om te verlichten,gaan ze dan alle blad gaan plukken van een plant

      Comment


        #18
        Re: Het snoeien van je plant.

        Is het idee van dat soort snoei technieken niet meer dat het blad lager op de plant ook nog wat licht krijgt?

        Het voorbeeld is dan meer dat je meerdere lagen zonnepanelen over elkaar hebt liggen en dat je her en der wat van de bovenste laag weghaalt zodat de ondergelegen zonnepanelen ook licht krijgen. Met als extra voordeel dat de boel wat beter kan drogen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: Het snoeien van je plant.

          Ik snoei de onderste takken sowieso altijd nu,zo krijgen de bovenliggende vertakkingen voldoende belichting om te ontwikkelen,neem je de breedte wat mee dan

          Comment


            #20
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Het snoeien van je plant.

              juist.

              Comment


                #22
                Re: Het snoeien van je plant.

                Ja, zit ook allemaal wel wat in.

                Heb het binnen in de tent wel eens geprobeerd. De ene helft had ik van wat blad ontdaan en de andere helft niet. Merkte uiteindelijk eigenlijk geen enkel verschil tussen de twee helften.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #23
                  Re: Het snoeien van je plant.

                  hmm, thanks voor de reacties. inderdaad niet al de bladeren verwijderen, paar bovenaan de plant. aangezien het mijn eerste buiten is ,ga ik es zien wat ik heb als ik zo weinig mogelijk stress veroorzaak. heb de onderste paar kleinere takken verwijdert voor de bloei. mss es een experimentje voor volgend jaar. ik hoop juist dant weer nog beetje mee valt. ga volgend jaar toch vroeger laten bloeien denk ik.
                  Is het goed om in bloei een eenvoudige composttee (tuinafval,appel,suiker)toe te voegen? of beter gewoon aan basis en soms es pk?
                  gr

                  Comment


                    #24
                    Re: Het snoeien van je plant.

                    Buiten gaat dat bladerverhaal eigenlijk niet op want buiten gaat de zon van oost via zuid naar west en zo wordt de plant van alle kanten beschenen. Buiten doen alle bladeren mee. De natuur doet niet aan verspilling dus buiten is het bladerdek zoals de plant het maakt prima.

                    Binnen hangt onze "zon" altijd op 12 uur en belicht de plant altijd van boven af. Hierdoor komt er veel blad constand in de schaduw en het bovenste bladerdek constant in het licht. Dit is een onnatuurlijke situatie waardoor het bladerdek niet kan werken zoals de natuur het bedacht. Daarom toppen en schroggen we binnen ook. Omm zoveel mogelijk blad in het licht te krijgen. Let wel blad en niet toppen. Een top hoeft helemaal niet in het licht het grote fanblad moet in het licht. Toppen zijn en blijven altijd sink organen, het volgroeide fanblad zijn de source organen die de netto foto synthese maken. Dus vergeet het sprookje de toppen moeten in het licht.
                    Last edited by FlintStoned; 30 August 2015, 08:20.

                    Comment


                      #25
                      Re: Het snoeien van je plant.

                      deze foto is van voor de bloei, nu 2de week. is het nog verstandig om te verpotten? het is een stek die veel groter geworden is dan verw8. zit nog in zelfde pot.
                      ik denk dat ik te laat ben,maar vind dat hij te weinig grond heeft. wat doe ik het beste? de wortels zen gang laten gaan? thanks


                      2015-08-03 19.46.01.jpg

                      Comment

                      Bezig...
                      X