Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

    Jaa maar intussen kan ik die link niet lezen :p kan iemand me dan vertellen wat erinstaat aub?:$
    en blani nu ben je echt men gedachten aan het verruimen, zeg je me nu echt dat ik in een 1m x 1m x 2 m een 1000wat kan plaatsen zonder effectiviteit te verliezen of een brandende tent te hebben?

    En ja haha als ik me ergens mee bezighou doe ik het liever goed :p en dit is mijn grootste passie, van zaadje tot zo een lekkere rookbare pijnverlichtende plant maken.. Eenwoord: Kunst

    Comment


      #17
      Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

      Er staat complete 1 x gebruikte kweektent te koop van 1 bij 1 bij 2.
      Voor 400 euro. En dit is eigenlijk nog prijzig voor tweedehands.
      Dus voor 500 euro moet je zeker wat leuks kunnen krijgen.

      Edit: als je een goei afzuiging hebt die voldoende warme lucht afzuigt, kun je
      er idd een 1000 watt lamp inhangen.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        #18
        Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

        Een tentje vliegt in brand bij iets van 200 graden. Het lukt me prima (met een dubbele afzuiging) om daaronder te blijven - en zelfs onder de 30 graden, want anders groeien de plantjes niet meer.

        Uiteindelijk zou ik 100.000 watt in een tent koel kunnen houden met de juiste afzuiging. Alleen heeft dat geen zin voor de plantjes. De hele truc is: Als je lamp en je afzuiging op elkaar zijn afgestemd, dan maakt de tent helemaal niks uit. Voor de temperatuur althans.

        Ik zou niet beginnen met 1000 watt op een vierkante meter. Je planten groeien als een dolle, namelijk. Voor je het weet groeit je lamp vol, of zit de hele kast zo massief vol dat er geen toppen meer bij passen. Je moet er dus wel een beetje bijblijven: Je plantjes kennen, scroggen en snoeien.

        Comment


          #19
          Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

          en stomme vraag, maar m'n rendement(opbrengst) zal dan ivm met 600wat bijna dehelft meerzijn of hoe moet ik het interpreteren?

          Comment


            #20
            Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

            niet....

            Over rendement kan geen mens een zinnig woord zeggen.

            hang 100% af van de kweker, temperatuur, voeding, kweekmethode etc.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #21
              Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

              Mijn rendement is met de eerste 600 watt ongeveer 0.9 gram per watt. Bij de toegevoegde 400 watt daalt dat naar 0.5 gram per watt, maar in mijn opinie is dat lonend.

              Als beginner zul je die 0.9 gram niet halen, maar laten we zeggen dat je 0.5 haalt bij de eerste 600 watt en 0.25 bij de toegevoegde 400 watt. (Dus 300 gram uit je 600 watter en nog eens 100 gram uit de extra 400) Dat laatste beetje wordt dan "duur" in elektra: Dat kan je zomaar een euro per gram gaan kosten. Tsja, wat heet duur...

              Maar nogmaals: Koop NIET meteen een 1000 watter. Je kweekt dan op het scherp van de snede, en misschien is dat toch niet voor beginners.

              Comment


                #22
                Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                Zat net op een andere thread te rekenen dat een 400W lamp voor een bloei van 10 weken 74 euro kost aan stroom. Voor 100 gram extra oogst valt dat wel mee dan.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #23
                  Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                  Dus tochmaar om te beginnen de 600? heb zoals eerder vermeld wel wekelijkse controle door vriend die er zelf enorm ervaren mee is.
                  Maar opbrengst is iets wat me wel heel erg veel aangaat ^^

                  Comment


                    #24
                    Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Zat net op een andere thread te rekenen dat een 400W lamp voor een bloei van 10 weken 74 euro kost aan stroom. Voor 100 gram extra oogst valt dat wel mee dan.
                    74 euro voor (zeg) 300 gram... da's ongeveer 25 cent per gram aan electra. Ja, dat klopt met mijn berekeningen.

                    @Pieter: Ik zou toch voor die 600 gaan, in eerste instantie, zelfs met een ervaren kweker ernaast. Dan weet je zeker dat je eerste oogst okee is; later kun je altijd nog voor "do-or-die" kweeks gaan.

                    Comment


                      #25
                      Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                      Oh ik dacht dat je zei 100 (a 200) gram extra oogst voor een 400W lamp erbij?

                      :edit: Oh je bedoelt met die 300 gram vast als je alleen de 400W ophangt.

                      Nou ja, in beide gevallen valt het wel mee.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                        Klopt, wietefras, we begrijpen elkaar. Na enige moeite.

                        Comment


                          #27
                          Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                          Dankjullie wel voor tips,(sorryvoor late responds, wasinslaap gevallen:$)

                          Comment


                            #28
                            Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                            Ik heb een 120x120x200 maar s, ,zomers doe ik de cooltube op mn 600 watt
                            anders word het te warm
                            Nu heb ik gewoon cooltube en het is met lamp aan24@25*cel


                            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                            Comment


                              #29
                              Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                              Met 500 krap hoor je verkijkt je er gauw op

                              Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                              Comment


                                #30
                                Re: 1m x 1m x 2m kweektent: voorganger gezocht

                                @tuinbroek.
                                http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...120x120x200cm/
                                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X