Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91

    Comment


      #92
      Ik proef geen voeding, maar pesticiden en insecticiden in voeding zijn strikt verboden. Pesticiden op wiet, tsja, dat proef je in de coffeeshop denk ik. In je eigen tuin niet.

      Ook biologische voeding - ik vind het een belachelijke term, alle elementen hebben een basisvorm waarin ze eindigen, ongeacht de oorsprong - kun je uitspoelen. Alle nitraten, nitrieten, en voedinsstoffen zijn immers in water oplosbaar. Of ze nu uit een korrel komen, of uit compost.. Da's het hele ding met voeding; zonder water als transporter kan de plant het niet opnemen. Mangaan en zink zijn metalen, die zitten in vrijwel alle levende wezens als onderdeel van normale processen, vandaar dat men ze ook toevoegt aan kunstmest. De plant heeft het in lage mate nodig, maar helemaal zonder kan een plant niet goed ontwikkelen. Als je diezelfde plant vervolgens op de composthoop gooit, dan verdwijnen die metalen niet zomaar in de lucht ofzo.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #93
        Voeding bij dat laatste als in etenswaren. Geen cannabis voeding eh frisse.

        Als je compost dan kan uitspoelen, waarom is dat dan niet standaard voedingsarm? Dat ligt hier minstens twee jaar buiten in de regen... Als je dat dus met batmix zou doen is de voeding er uit.

        Comment


          #94
          Omdat er zoiets bestaat als complexvorming, omdat er kleideeltjes in zitten die als een spons voeding vast kunnen houden en omdat compost blijft afbreken; alles wat niet wegspoelt zit blijkbaar vast in organische stof, dat kan pas vrijkomen als het composteren doorzet. En omdat er reacties optreden die bepaalde stoffen onoplosbaar maken. Datzelfde geldt voor batmix; je spoelt enkel de 'op het moment' oplosbare voeding weg. Houd je de boel vochtig daarna, en laat je geen plant die voedingsstoffen wegslurpen, dan zul je zien dat de EC eerst daalt, waarna die weer lichtjes toeneemt.

          In het regenwoud blijkt dat ook zo te zijn: door de hevige regenval spoelt vrijwel alle voeding direct weg zodra het vrijkomt. Er zijn voldoende documentaires die dat benadrukken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #95
            Biologisch kweken is zeker geen bullshit. Ge ziet toch zo aan planten die in Plagron Guano staan dat die bladeren schoon groen, strak gezond staan en mooie nerven hebben? Wel moet je er zeker voor zorgen dat je een pH meter voor aarde hebt. Want als uw pH waarde niet goed zit kan de plant die voedingsstoffen niet goed opnemen. Die van Plagron is uiteraard afgestemd op cannabis.
            Als je uw grondmix bereid hebt moet je dat natsproeien (niet te nat) en paar dagen laten trekken, doormengen en dan pas de pH afnemen. Dat zal afwijken van uw eerste meting.
            Ge kunt uw pH regelen door meer kalk of aarde/turf toe te voegen.

            Er zijn wat meer factoren waar je rekening mee moet houden, maar bullshit is het zeker niet.

            En over dat uitspoelen, kan je dat niet voorkomen door langs onder water te geven? Dat proces dan omdraaien de laatste weken en alles eruit spoelen.
            Just asking.

            Comment


              #96
              Mijn planten zijn anders ook schoon groen, straks gezond en hebben mooie nerven met Pokon wateroplosbaar. Als ik die voeding gebruik, ontstaan er geen tekorten die normaliter in cannabis veel voor komen.
              Of de NO3-3-. De plant merkt dat verschil niet..

              Uitspoelen kun je voor een deel voorkomen door van onderen te wateren, echter ontstaat er zo een dikke zoutlaag bovenop de aarde. Over spoelen zijn de meningen verdeeld.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #97
                Die plant merkt misschien geen verschil, als mens misschien wel eens je het opsteekt en oprookt? Bij biokweken kan je ervoor zorgen dat de plant tot het einde van haar cyclus voorzien wordt van voeding. Als het medium 100 dagen meegaat en de plant staat er maar 80 dagen in, dan is de plant dus tot het einde voorzien.
                Bij minerale voeding moet je tijdig beginnen uitspoelen of uw wiet smaakt naar je voeding. Met organische meststoffen wordt de smaak er net beter op.

                Als ik tijdens de groei minerale voeding aan planten geef ruik ik het aan hen. Zet ik hen in wormenwest met beendermeel en bloedmeel gaan ze gewoon steeds harder naar wiet ruiken.

                Ik heb hier al wat gelezen over Pokon op het forum, maar ben er nog niet betrouwd mee.
                Maarja, ik ga in de toekomst op Guano telen. Ik heb 5x2046 besteld van Medical Seeds. 120 dagen bloei. Daar moet ik dus wel een perfect medium voor hebben. Ik ga op safe spelen en gewoon Plagron Guano bat mix halen. Ik ga buskes minerale bloeivoeding en pk 13/14 opzij houden in geval het nodig moest zijn. Maar zolang dat niet nodig lijkt te zijn, ga ik dat ook niet gebruiken.
                Gewoon een duwtje geven en de rest doen ze vanzelf wel.
                Last edited by Organisch; 19 September 2017, 05:59.

                Comment

                Bezig...
                X