Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Biologisch kweken is onzin

    Biologische dieren kweken is ook kweken
    En wat heb jij toch tegen biokweken?
    Ach ieder zijn keuze toch.
    Ik vind het belangrijk en jij niet.

    Comment


      #32
      Re: Biologisch kweken is onzin

      Voor mij is bio het product zo natuurlijk mogelijk maken zonder industrie producten. Zoals iedereen ook al bio producten klaargemaakt smaken ze beter in de mond, ik proef geen verschil. Zijn ze gezonder voor het lichaam denk van wel. Tegenwoordig moet alles een standaarmaat hebben of zien jullie iets anders in de supermarkt bv wortels moeten die dikte hebben en recht zijn enz...

      Maar tegenwoordig wat moet een mens nog eten
      Vis zit vol kwik en plastiek
      Groenten pesticiden
      Vlees hormonen
      Wat schiet er nog over om te eten
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #33
        Re: Biologisch kweken is onzin

        Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
        Biologische dieren kweken is ook kweken
        Ik zou dat geen kweken noemen en daar gaat het forum ook niet over.
        En wat heb jij toch tegen biokweken?
        Ach ieder zijn keuze toch.
        Ik vind het belangrijk en jij niet.
        Ik heb niets tegen bio, maar ik heb wel een hekel aan onzin en hypocrisie.

        Bijvoorbeeld bio kweker fanboys die gaan blaten over hoe schadelijk minerale voedingsstoffen wel niet zijn. Klinkklare onzin, want de planten eten zelf ook alleen minerale voedingsstoffen. Die lusten ook geen schijt, bloed en beenderen.

        Of nog erger als dat soort fanboys, die constant roepen hoe biologisch telen echt de enige juiste manier is, er dan vervolgens een bespottelijk dure fles minerale(!) silicium doorheen gooien. Zogenaamd omdat dat dan ineens wel "biologisch" is. In plaats van echt biologische methodes te gebruiken en gewoon zorgen dat de bodem op orde is en dus voldoende silicium bevat (door lavameel, basaltmeel etc).

        Maar goed, dus ook dat soort complottheorieen dat de landbouw in een wurggreep gehouden wordt door de chemische industrie. Dat soort onzin gaat er bij mij niet in inderdaad.

        Bovendien wordt je met bio gewoon vooral genaaid doordat ze alles met "bio" erin veel duurder maken.

        Ik kweek in mijn tuin ook "biologisch" maar ik pretendeer niet dat dat de enige methode is. Ik hang ook geen lulverhalen op over hoe biologisch geteelde groente beter smaakt. Wat mij betreft is het eerder andersom. Top groentes zoals gekweekt in Nederlandse kassen met een complete minerale voeding smaken beter en leveren een veel betere oogst op ook.

        Maar goed, zie die maar eens, op het juiste moment geplukt, in de winkel te vinden. Daar ligt toch vooral die biologisch geteelde troep uit Spanje en Turkije die te vroeg geoogst is zodat het niet al bedorven is voordat de vrachtwagens het hierheen hebben geleurd.

        Roofbouw wordt ook iedere keer aangehaald als iets wat biologisch boeren nooit zouden doen. Terwijl het juist dat soort primitieve boerenbedrijfjes zijn in Indonesie, Brazilie en dergelijke die roofbouw plegen. Stuk bos kappen, planten erop en net zo lang door kloten tot de grond "op" is. Een echte boer zorgt voor zijn land. Of het nou met minerale voeding is of schijt/bloed en botten.
        Last edited by Wietefras; 7 May 2014, 20:20. Reden: Had "biologisch" zo'n beetje elke keer anders gespeld.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: Biologisch kweken is onzin

          Ik gebruik niet meer in mijn kweek als de biolijn van plagron en de biosupermix en mychorozza om de grond op te mengen.En weinig wortelstimulator en bladvoeding maar 2 keer week 2 en week 3.En gezien mijn verslag gaat dat wel lekker.
          Wat wil je zelf is het denk ik toch wil je elke dag bezig zijn dan is bio wel wat maar heb/wil je daar geen tijd voor vrij maken kun je op de minerale manier.
          Heb hier wel de ervaring mee dat de meeste te kort spoelen en dat proef je gelijk althans ik wel.

          Comment


            #35
            Re: Biologisch kweken is onzin

            Ik weet niet of bio meer werk is. Voor mij in ieder geval niet. Paar keer bemesten, maar de rest van de tijd geef ik alleen water.

            Spoelen met bio lijkt me eerlijk gezegd ook altijd een beetje ongeloofwaardig. Als je minerale voedig gebruikt dan weet je hoeveel er in gaat en hoeveel er in zit. Stop je met voeden, dan is het ook zo op ook. Met bio wordt vaak veel grond gebruikt en dan gaat er een hoop zooi in wat eerst afgebroken moet worden door het bodemleven. De voeding blijft dan blijft vrijkomen ook als je alleen water geeft. Zeker die kweken met tabletten waar ze dan nog stukken van de tabletten terug vinden in de pot.

            Maar ik moet bekennen dat ik dat verschil ook gewoon niet proef. Heb planten vroeg geoogst (zonder een dag spoelen) en heel laat (weken lang op alleen water) en het beviel me beide prima.

            Curen scheelt wat mij betreft wel enorm. Dat is echt dag en nacht verschil. De wiet die ik een paar maanden in een weckpot heb zitten komt echt een geurexplosie vanaf als de pot open gaat. Verse wiet geurt ook wel wat, maar toch een stuk minder. Het effect is er niet minder om overigens, dus ik rook ook net zo makkelijk een ongecured topje. Of zelfs een topje direct van de plant. Even drogen op een wat lagere temperatuur in de vaporizer, in de grinder en dan op volle temperatuur vapen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #36
              Re: Biologisch kweken is onzin

              Tot nu toe was een weekje spoelen genoeg voor frisse wiet op plagron heb nu de aarde hergebruikt.
              Kijken wat dat met een weekje spoelen opleverd.

              Comment


                #37
                Re: Biologisch kweken is onzin

                Tja, de biologische massa hysterie. Ik doe er aan mee als ik het een redelijke prijs vind en het lekkerder vind smaken. Alleen de mensen die zich helemaal identificeren met de mate hoe "gezond" ze wel niet eten en hoe slecht de mensen zijn die dat niet dien vind ik beetje irritant worden. Iedereen heeft een eige verantwoordelijkheid. Boven schuilt een heleboel biologisch voedsel op aannames ipv feiten
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                Comment


                  #38
                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Lol, ps zoveel.. En vissen worden weer gekweekt, (toch??) bedenk ik me net. Ik ben geen aqua man dus geen idee. Maar zal dat net zo'n taalvoutje zijn als dat we in Nederland stekken "klonen" (van t Amerikaanse "clones") noemen?
                  Last edited by dr00p; 8 May 2014, 20:09.
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #39
                    Re: Biologisch kweken is onzin

                    “People think they understand things because they become familiar with them. This is only superficial knowledge. It is the knowledge of the astronomer who knows the names of the stars, the botanist who knows the classification of the leaves and flowers, the artist who knows the aesthetics of green and red. This is not to know nature itself- the earth and sky, green and red. Astronomer, botanist, and artist have done no more than grasp impressions and interpret them, each within the vault of his own mind. The more involved they become with the activity of the intellect, the more they set themselves apart and the more difficult it becomes to live naturally.”
                    Masanobu Fukuoka, The One-Straw Revolution
                    Why drink and drive when you can smoke and fly

                    Comment


                      #40
                      Re: Biologisch kweken is onzin

                      Ik heb een topic gemaakt over biologisch eten en biologische producten.
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #41
                        Re: Biologisch kweken is onzin

                        Ik kweek bio plagron maar eet nooit bio
                        Is er een verschil,ja zeker hoor,je proeft duidelijk het verschil tussen bio gekweekt en chemisch opgefokte wietjes,het is maar wat je zelf wilt,sommigen hebben gewoon het geduld niet,om te kweken,hoe sneller de oogst, hoe beter en kappen ze er maar allerlei chemische brol in

                        Comment


                          #42
                          Re: Biologisch kweken is onzin

                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            #43
                            Re: Biologisch kweken is onzin

                            Biologisch kweken en het verschil proeven zit tussen de oren!



                            Sowieso betekent biologisch kweken niet dat er geen bestrijdingsmiddelen gebruikt zijn. Ze gebruiken alleen biologische bestrijdingsmiddelen, die misschien zelfs nog slechter zijn voor de gezondheid dan de 'chemische' variant. Of ze worden geimporteerd uit bijvoorbeeld China, waar bepaalde biologische bestrijdingsmiddelen wel legaal zijn.
                            Door de plant zijn voedingsstoffen te geven die het nodig heeft om te groeien en te bloeien, zal de plant gezonder zijn en ook logischerwijs meer vruchten maken en zich beter kunnen verweren tegen rotten en insecten die de oogst kunnen aantasten. Als je biologisch kweekt ben je egoistisch bezig, je hebt meer vierkante meters nodig voor evenveel oogst eraf te halen. Dit terwijl volgens enkelen Nederland (en zelfs de wereld) overvol is. Dan is het toch juist beter om zo efficient mogelijk te gaan kweken? Je houd jezelf voor de gek, door te denken dat biologisch kweken beter voor je is.

                            Kortom, Biologisch kweken is een wassen neus:

                            - http://www.volkskrant.nl/economie/-b...sust~a3629545/
                            - http://www.gezondheidsnet.nl/voeding...iologisch-eten
                            - http://www.vn.nl/Archief/Samenleving...gisch-eten.htm

                            Comment


                              #44
                              Re: Biologisch kweken is onzin

                              Yup dat gaat terug over een "foodtest" in het bovenstaand Youtube film
                              Wiet is bij mijn weten geen food,staat haaks op elkaar

                              Comment


                                #45
                                Re: Biologisch kweken is onzin

                                Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                                Yup dat gaat terug over een "foodtest" in het bovenstaand Youtube film
                                Wiet is bij mijn weten geen food,staat haaks op elkaar
                                Dus jij beweert dat je wiet niet kunt eten?



                                Zelfs (mijn) oma weet dat wiet en eten niet haaks staan op elkaar.

                                Comment

                                Bezig...
                                X