Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet knippen en drogen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik vind het persoonlijk ook wel fijner om ze droog te knippen aangezien het sneller gaat en ik rustiger op mijn gemakje kan knippen.
    Dat het beter zal smaken daar ik het ook mee eens, dus al met al is droog knippen het meest ideale.

    Ik maak tijdens het knippen de scharen schoon met een scheermesje om de hasj ervan af te schrapen en alcohol doekjes om ze weer schoon te krijgen. Na het knippen gebruik ik ook schaar olie om de schaartjkes soepel te houden zodat het wat langer mee kan.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Uhm ik had een doosje vd action gehaald en had nog een dispenser vd de drogist. Die vanuit de dispenser werkt wel iets beter en droogt minder snel uit.
      Daarnaast gebruik ik ook aceton (nagellak remover) als het niet echt wilt lukken met de doekjes. Zolang het er maar af komt eh

    • Hoepa
      Hoepa commented
      Editing a comment
      Haha ja groot gelijk, zolang het maar werkt.

    • anderenandre
      anderenandre commented
      Editing a comment
      Ik gebruik 70% alcohol, dispensers zoals ze er in de ziekenhuizen ook hebben.

    Hoe bewaren jullie de sugarleafs?
    Knippen jullie deze er meteen af als de hoofdstam is doorgeknipt, en in de weckfles bewaren?
    Of gebruiken jullie een andere methode.

    Comment


      Ik weet niet of het de correcte manier is maar ik vries het altijd meteen in na het knippen....
      dit gebruik ik dan later voor boter
      of een x voor de ICE a lator dat is er alleen nog nooit van gekomen

      Comment


      • Hoepa
        Hoepa commented
        Editing a comment
        Inderdaad er zijn meerdere manieren om hasj te maken.
        Dit wil ik doen met droogijs, waardoor de kristallen los laten.

        Als je het invriest, doe je dit in een plastic zak, of gebruik je bijv. een plastic bak met deksel?

        Ik heb van die hasj zakken gekocht die zoveel microgram doorlaten, dus je krijgt een reeks hasj van minder tot steeds sterkere hasj.

      Gebruik vriezerzakken van de Ikea
      en idd met ijswater en daarna filteren door die zakken wil ik ook nog een x gaan proberen

      Comment


      • Hoepa
        Hoepa commented
        Editing a comment
        Thanks.
        Ikea komt wel vaker van pas kwa kweekspullen

      Dingen van de action zouden het ook vast prima doen die van de Ikea heb ik toevallig in huis

      Comment


      • Hoepa
        Hoepa commented
        Editing a comment
        Inderdaad.

        Ik gebruik voor mijn verdamper die de damp in de ballon blaast, gewoon Braadzakken XXL, werkt perfect.
        Voor dezelfde prijs 6 stuks van Arizer, heb je die XXL 20 stuks, zijn er veel meer en zo'n 2x zo groot, werkt perfect.

      Hallo mede kwekers
      Vraag Kun je de hooft top weg knippen en wat andere toppen die al klaar zijn en de rest groet dat door of sterft het af
      verder heeft het zin om kleine topjes weg te knippen dat er meer voeding naar de rest gaat
      Geen autoflower
      Graag jou advies​

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ja, je kan in fases oogsten, de rest groeit gewoon door. Zie het als snoeien. Kleine topjes kan je verwijderen, ik laat ze meestal staan om de plant niet teveel te stressen. Die roken ook prima weg, ze zien er alleen niet zo mooi uit.

      Waar blijf jullie advies op toppen knippen

      Comment


        Bedankt voor al jullie advies en goede tips
        daar zijn we toch voor op het form
        lof niet dan

        Comment

        Bezig...
        X