Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2 northern light, Overbemesting na tekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 northern light, Overbemesting na tekort

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Graag zou ik jullie mening willen horen over het volgende.

    Ik heb 2 fem NL's in speciekuipen van 50 liter staan met universele potgrond.


    4 weken terug begon plant 1 wat verschijnselen te zien van voedingstekort dus ben ik voeding gaan toevoegen met npk 8-3-5 dit heb ik 4maal gedaan. 1 keer per week. Met beide planten.

    De verschijnselen hielden op en ik was tevreden.

    Nu hangen de groeischeuten sinds een week slap en zijn ze grof gekarteld. Door de harde harde wind is me dit nog niet eerder opgevallen.

    Ik ben nu bang dat ze teveel stikstof hebben gehad. Hierbij foto's van beide planten.

    Plant1



    Plant 2




    Klopt dit wat ik zeg? Ik heb namelijk ook gedacht dat plant 1 in de bloei kon zijn en daardoor een pk tekort kon zijn maar dat zou de slappe bladeren van plant2 weer niet verklaren.

    Ik kijk uit uit naar jullie mening. En of er nog iets anders is wat ik kan doen om die bladeren weer mooi strak naar boven kan laten wijzen. Behalve spoelen dan

    Groet Kees


    -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-

    #2
    Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

    Ik denk dat ze ook wat te nat gestaan hebben afgelopen week. (+teveel voeding)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

      Dus ik kan ze het best op een water dieet zetten?


      -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-

      Comment


        #4
        Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

        naja als ik nu zeg kalium tekort zal angels roepen je bentgek. maar ja QnQ zegt hetgoed regen uitspoelen en ja gele randjes ziekte.

        Comment


          #5
          Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

          Bedankt voor jullie reactie.

          @FlintStoned: ja ik heb jullie discussie hierover gezien.

          Bij plant 2 denk ik niet aan een kalium tekort. Die heeft geen enkel geel blad. Behalve wat knagerij door m'n kat. En omdat er nog geen bloei is denk ik dat een k tekort uitgesloten is.

          Ik las ergens dat een overschot N kan zorgen voor een blokkade en daardoor kunnen de pk ook niet goed worden opgenomen .
          Daar dacht ik bij plant 1 dus aan. Is dit mogelijk of denk ik te moeilijk? En zou het dan helpen om wat pk 13/14 te gebruiken om te zien of de plant daar goed op reageert of maakt nog meer voeding het alleen maar erger?





          -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-

          Comment


            #6
            Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

            1-899c1a99ff12604beea6d04bf3283c71.jpgdaseen kalium tekort verder houd ik me buiten de discussie

            Comment


              #7
              Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

              Dan kijk ik t nog even een week aan. Mocht dat gele blad erger worden ga ik aan de slag met pk13 blijft t zo dan ga ik verder met spoelen.


              -Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten-

              Comment


                #8
                Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

                Hoi,

                ik ben vrij nieuw hier, en heb al enorm veel gelezen en wijzer geworden maar mag ik vragen wat je er verder mee hebt aangevangen?
                Omdat ik 2 plantjes staan heb(aller eerste kweek ooit), waarvan er eentje uitziet zoals die op de 2e foto(met je hand achter).
                Bladeren zijn echt donker donker groen en hangen naar beneden met de bladpuntjes ook naar beneden gekruld..
                Tot hiertoe denk ik dus aan een teveel aan N

                Maar hoe los je zoiets op? (behalve spoelen dan)
                _________
                1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                2e kweek: (fem?) 6x WW

                Comment


                  #9
                  Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

                  Als je niet gaat spoelen, kun je alleenmaar wachten.
                  Dingen verdwijnen niet vanzelf zomaar uit de grond, die moeten opgenomen worden, of wegspoelen. Veel meer zit er niet op.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 northern light, Overbemesting na tekort

                    Als zoon bladuiteinde naar onder knikt is je natraat /nitriet verhouding een beetje off. Ook wel een stikstofvergiftiging genoemd. Minder is meer. een plant kan je niet zomaar vetmesten en ze staat met haar voeten in der niet opgegeten etensresten. Yac! Daar zou die van mij ook van gaan hangen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X