Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wetgeving is drama!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nieuwe wetgeving is drama!

    Bij die test op het wietforum hadden ze verkeerde materialen gebruikt: de nieuwe ionisatoren zijn voorzien van een uv-bestendige (irridium)coating.

    Verder is de opstelling uit te breiden: eerst de afzuiger, vervolgens de ionisator, daarna een eind luchtslang en daarna als "achtervang" een koolstoffilter en vervolgens naar buiten.
    Zonder lange afvoerslang kun je de uv ruiken: een soort zure metaallucht, maar met een lange afvoerslang heeft de uv voldoende tijd en lucht om de wietgeur af te breken.

    Ik heb die dingen in een andere opzet ook in werking gezien: in een gesloten ruimte zonder afvoer.
    Met detectiestrips kun je zien of de ozonconcentratie niet te hoog wordt.
    In een gesloten ruimte zie ik uv wel als een risicoprofiel, maar naar buiten afvoeren, heb ik wel vertrouwen in.

    Als het me nog goed voor de geest staat, ik van al heel lang van school af, is ozon ook gevaarlijk bij langdurige blootstelling aan lage concentraties.(1ppm). Vandaar het risico in gesloten ruimten.

    En ozon (O3) is niet stabiel en wil terugvallen op de stabiele O2 vorm. De vrijkomende O-atomen zoeken elkaar op en vormen weer O2. Dus de afgevoerde ozon verdwijnt gewoon in de troposfeer en valt terug in de O2 vorm.
    Ozon wordt heel veel gebruikt: ontsmetten drinkwater, ontsmetten zwembaden en conserveren van voedsel.
    Last edited by Kwasimodo; 6 October 2014, 13:46.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #17
      Re: Nieuwe wetgeving is drama!

      Yeah, al die theorie heb ik ook gelezen.
      Het was juist die koolstoffilter waar ik vanaf wilde.
      Als die er alsnog achter moet, kan ik ook die Ozon-generator weglaten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Nieuwe wetgeving is drama!

        Als we het over dezelfde proef hebben: volgens mij was die ionisator op het WF ingetapet en was ook de diameter van de luchtaanvoer- en afvoerslang kleiner dan de diameter van de ionisator.
        Maar inderdaad: de proef liep verkeerd af.
        Als gerenommeerde ondernemingen, zoals PUK-support en Growcenter Noord, Uvonairs verkopen, dan zal er inmiddels wel iets aan productverbetering zijn gedaan.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          #19
          Re: Nieuwe wetgeving is drama!

          ach ja ik zou dan denken aan de kwekers die voor eigen gebruik bezig zijn en de filtertjes die daarvoor dienen zijn makelijk te versturen de grote jongens zoeken het maar uit.

          Comment


            #20
            Re: Nieuwe wetgeving is drama!

            Als ik me niet vergis worden genoeg kweek spullen verkocht in Duitsland?

            Comment


              #21
              Re: Nieuwe wetgeving is drama!

              Oorspronkelijk geplaatst door Urban alien View Post
              ach ja ik zou dan denken aan de kwekers die voor eigen gebruik bezig zijn en de filtertjes die daarvoor dienen zijn makelijk te versturen de grote jongens zoeken het maar uit.
              Een kwaliteitsfiltertje (bijv. een Can 38) van 750-1000 kuub weegt al heel snel 25 kilo.
              Juist die grote jongens komen toch wel aan de spullen, met die growshopwet pakken ze juist de kleinere kwekers.

              Het zal de veiligheid niet ten goede komen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                Ik denk serieus dat het tijd word dat we in opstand komen.

                En het gaat me echt niet alleen om me plantjes.

                Stelletje mongolen daar in denhaag.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                    Zo steek die maar in je zak !!!!!!

                    Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                    Comment


                      #25
                      Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                      Ik denk serieus dat het tijd word dat we in opstand komen.

                      Stelletje mongolen daar in denhaag.
                      Je bedoeld waarschijnlijk... "ik denk serieus dat we een paar honderd jaar te laat zijn..."
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #26
                        Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                        Zojuist is het wetsvoorstel akkoord bevonden. 39 stemmen voor en 31 tegen.

                        Strafbaarstelling voorbereiding illegale hennepteelt

                        Dit wetsvoorstel maakt via een wijziging van de Opiumwet alle handelingen die illegale hennepteelt voorbereiden en bevorderen strafbaar met een gevangenisstraf tot 3 jaar of een geldboete. Hiermee wil het kabinet een bijdrage leveren aan de bestrijding van illegale hennepteelt.
                        Met dit voorstel worden personen en bedrijven die geld verdienen met de levering van goederen of diensten en de financiering van illegale hennepteelt strafbaar. Het gaat bijvoorbeeld om growshops, transport- en distributiebedrijven, verhuurders van loodsen en schuren, elektriciens die illegale elektrische installaties aanleggen of de handel in kant-en-klaar ingerichte kasten voor de illegale hennepteelt.

                        Mooi kut dus. Gaan nu alle growshops naar de klote?

                        Comment


                          #27
                          Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                          Of de growshops naar de klote gaan weet ik niet gaat wel heel erg lastig worden zo.
                          Word tijd voor echte actie vanuit de branche en rokers anders gaat alles kapot.
                          Cannabis Bevrijdingsdag moet een echte bevrijdingsdag gaan worden.
                          Petitie legalisering cannabis moet van start om een referendum te eisen.
                          Dus shophouders growshoppers cannabisrokers het word tijd voor gezamelijke actie anders houden we niets over.

                          Comment


                            #28
                            Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                            Precies zoals mway dat zegt.
                            Een keer die mensen in Den Haag die tegen zichzelf opkijken van: "o wat ben ik toch goed voor dit volk"
                            Een keer met zn alle aanspreken maar het liefst dan ook egt met zn alle.
                            Zo snap ik die alcohol weet ook niet (niet dat ik er veel mee zit ofzo) maar ze weten Denk ik toch wel dat: er minder inkomsten via accijnzen komen, er meer hangjeugd komt, er veel meer illegale "hokken" komen en als de jeugd 18 word mogen ze meteen aan sterke drank.
                            Beetje krom dus

                            Comment


                              #29
                              Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                              Mooi kut inderdaad. Hoe komen we nu aan spullen als het op is!!! Zaad is niet zo moeilijk te maken gelukkig maar je aan nieuwe lampen komen enz.. wordt dan wel een probleem denk ik zo. Voeding moet je dan halen bij tuincentrum en wordt het maar op gewone aarde kweken of allemaal over op hydro
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                #30
                                Re: Nieuwe wetgeving is drama!

                                hoe zit het met jointjedraaien.nl mag dat straks ook niet meer, of zou het zover niet gaan?

                                Comment

                                Bezig...
                                X