Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

    Korting op 420shop
    N-VA-voorzitter Bart De Wever is duidelijk, een beperkt gereguleerd gebruik van cannabis komt er niet. Het staat niet in het regeerakkoord en is niet afgesproken tussen de federale regeringspartners.



    'Men kan onderzoeken wat men wil, maar dit wordt geen beleid'. Dat zegt hij maandag op de Antwerpse regionale zender ATV in reactie uitspraken van minister van Volksgezondheid Maggie De Block. Die liet in De Standaard en Het Nieuwsblad verstaan dat ze een beperkt en gereguleerd aanbod van cannabis een onderzoek waard vindt.
    N-VA-voorzitter Bart De Wever blokt de suggestie van De Block meteen af. 'We hebben lange regeringsonderhandelingen gehad, ook over cannabis. En daar is afgesproken dat er geen gedoogbeleid zou komen voor cannabis, geen gebruik van cannabis in de openbare ruimte.
    Er is niks afgesproken over vrije verkoop van cannabis of een onderzoek naar vrije verkoop van cannabis. Dit moet een heel persoonlijke gedachte zijn van mevrouw De Block'.

    De Wever kan het voorstel van De Block niet echt smaken en verwijst naar het regeerakkoord. 'Dit is wel wat vervelend omdat het haaks staat op wat aan de tafel is afgesproken en ook haaks op het drugsbeleid dat sommige andere partijen in dezelfde regering zouden willen voeren.
    Je hebt een regeerakkoord. Ik denk dat het best is dat iedereen zich daaraan houdt'.

    Ook een onderzoek ziet de N-VA-voorzitter niet zitten. 'Men kan onderzoeken wat men wil, maar dit wordt geen beleid. Er komt geen beleid van vrije verkoop van cannabis, integendeel'.

    Bron: Nieuwsblad.be

    #2
    Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

    Is het geen bastaardbroer van onze Ivo, net zo'n fossiel.

    Comment


      #3
      Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

      Ik denk dat het de nageboorte is van Ivo

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

          Ik vraag me af wanneer we eens allemaal op straat gaan komen.
          Maanden op voorhand een datum afspreken (weekend, feestdag, ...), om zo'n groot mogelijke betoging te bekomen.

          Moest elke blower op straat komen zou het snel geregulariseerd worden.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

            Wanneer gaan we?
            sigpic it is just a flower

            Comment


              #7
              Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

              Quote: Wie gaat er iets doen aan al die verslaafden/doden. En dan nog iets van leven kapot maken.

              Djeez, overdrijf anders wat harder. Wie zorgt er voor de alcohol verslaafde/weekend ongevallen veroorzaakt door alcohol? Perfect legaal. Waarom gaan we dat ook niet verbieden? Ahja, wacht. Half de nva kiezers komen van het vlaams blok en die zuipen bier. Zo kortzichtig denken. Het is er nu eenmaal en het gaat niet weg. Legaliseren zal niet veel veranderen aan de hoeveelheid gebruikers. Ik ken niemand die daar op zit te wachten tot het effectief legaal is. Dus dan heeft de Block gelijk als ze het wil gaan controleren. Zo haal je het uit de illegaliteit. Ik heb VLD gestemd, aan mij zal het niet liggen.

              Comment


                #8
                Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

                @ dzigane, zo is het maar al te duidelijk dat die pipo de touwtjes in handen heeft.

                Comment


                  #9
                  Re: De Wever veegt gereguleerd gebruik van cannabis van tafel

                  In het nieuws op Vtm ( video staat in een ander topic ) was em bezig over je lever verkloten . Ik zou die van hem wel eens willen zien ... beetje foi grass achtig denk ik ! . Het is een norsig manneke met veel NEEN en weinig JA en het gaat mij dan niet over het beleid dat ie over wiet voert maar algemeen .
                  Geniet nooit met mate !

                  Comment

                  Bezig...
                  X