Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 tenten en 1 afzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 tenten en 1 afzuiger

    Korting op 420shop
    Ik had een vraag ivm met de opstelling van 2 tenten gekoppeld aan 1 afzuiger.

    Ik heb geprobeerd om wat informatie te vinden maar kom er eventjes niet uit.

    Mijn opstelling is : een DR90 80X80X180, hangt een koolstoffilter denk een 480m3, heb een softbox van 500m3 er aan gekoppeld, deze week heb ik een DS90 aangeschaft met afmeting 90x90X170 en dacht om het te koppelen aan de softbox samen met de DR90 ipv een andere afzuiger aan te schaffen voor de DS90

    kan iemand mij uitleggen hoe het moet? ..waar kan ik best die y stuk koppelen, rechtstreeks in de softbox of gewoonweg ergens in het midden van de slang de y stuk vast binden aan twee slangen zoals op dat foto? Waarsschijnliijk zal ik een andere filter kopen voor de DS90 moet het het even groot zijn als die andere filter dus een 480m3 of mag het een kleinere versie zijn....mijn afzuiger werkt bijna nooit op volle toeren meestal rond 40-50% al vast mercie als iemand mij er mee kan helpen

    moet het ongeveer zopost-4-0-85359500-1388414680.jpg

    #2
    Re: 2 tenten en 1 afzuiger

    Niet alleen de filter liefst even groot, maar ook de lengte van de slang en het aantal bochten.
    Lucht zal altijd de weg van de minste weerstand kiezen.
    think.jpg
    De softbox is 500 kuub, met een y-stuk zul je volgens mij -als beide kanten identiek zijn- uit elke tent 250m3 zuigen.
    Dan heb je wellicht kleinere filters nodig ?
    Ik denk even hardop eh, ik ben geen ventilatie-deskundige.
    Met wat testen kom je een eind.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 2 tenten en 1 afzuiger

      Mm dan kan ik beter gewoon een nieuwe sofbox aanschaffen , want in die andere tent zijn ze al volop aan ht bloeien dan wil ik niet echet zitten testen, ik dacht dat het vrij simpel was maar zoals je zegt dat ventilatie gedoe is een heel wetenschappelijk gedoe om het efficient te laten werken in de beide tenten.

      Merci QNQ

      Comment


        #4
        Re: 2 tenten en 1 afzuiger

        Y stuk direct aan de softbox lijkt mij zelf niet ideaal, ik denk dat trillingen worden versterkt vooral omdat het metaal is.

        Ik zou daarom kijken of het kan zoals je nu hebt, maar dan met een Y stuk. Nu heb je er weinig aan, en de kans dat je geur overlast zou krijgen lijkt me wel aannemelijk als je het gebruikt zoals het nu is.

        Comment


          #5
          Re: 2 tenten en 1 afzuiger

          ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor lampen er in de tenten hangen en waar ga jij dan straks de temperatuursensor van de klimaatregelaar plaatsen ?
          als je zegt dat jij meestal rond de 40-50% draaid heb je dus een klimaat regelaar
          ik denk dat je het beste een nieuwe erbij kan halen
          met een inblaas is het wel mogelijk alleen dan doe je het over het algemeen nog in 1 ruimte
          maar dan praten we niet over ruimtes zoals hier de bedoeling is op JD
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment

          Bezig...
          X