Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lucht twee maal filteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lucht twee maal filteren?

    Korting op 420shop
    hey,

    iedereen weet wel dat je bij filteren toch nog wat wietlucht hebt, zeker op het einde ... ik heb buren, en ik vroeg mij het volgende af: wat als ik de lucht die uit de tent komt door een eerste gewone filter in de kamer blaas, en die "buffer" dan nog eens leegtrek met een tweede filter die aan het venster is aangesloten? dus zo filter ik de lucht dan twee keer... is die dan compleet geurloos ...???

    iemand ervaring mee?


    in-tent -> [IN-filter] -> motor ->buis -> motor -> [UIT-filter] -> buiten
    Last edited by Manzo; 12 February 2015, 19:34.

    #2
    Re: lucht twee maal filteren?

    Ik zou gewoon geen weed kweken...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: lucht twee maal filteren?

      - als uwe filter zwaar genoeg is.....
      - geen reuk......

      Comment


        #4
        Re: lucht twee maal filteren?

        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
        - als uwe filter zwaar genoeg is.....
        - geen reuk......

        Comment


          #5
          Re: lucht twee maal filteren?

          Het idee van je afval lucht wat toch gefilterd is weer te hergebruiken wel een goed idee. Doet niemand dat? of gedeelte ervan ivm te hoge lv als je alles recycled. Bijvoorbeeld uitlaat tent naar centrale afzuig van je huis oid

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: lucht twee maal filteren?

              100% geurvrij heb ik nog nooit mee gemaakt, je zal altijd wel wat ruiken: is het schappelijk of toch te veel ? Dat is een keuze die de kweker maakt, maak je niet te druk over een beetje geur: dat zal je buren niet zo maar bereiken.

              Ducktape vervangen voor alu tape -> kan helpen. Ducktape laat los aan de plakrand door het vocht, iets wat alu tape niet zal doen.
              Slangen heel zonder beschadiging ? Ik zou dit nalopen desnoods met een rooktest ( ver van ideaal echter kun je wel dingen uitsluiten )
              Filter wel groot genoeg voor je ruimte ?
              Welk merk filter heb je ?

              Waarom een 2de filter ? De kans dat deze de geur deeltjes wel weg haalt, zal klein zijn: ze kwamen ten slotte ook "door" filter nummer 1....

              https://desjop.nl/index.php?item=vap...d=1076&lang=nl ( emmer tot 900m3 geur te neutraliseren ) Misschien dat in een echt erg geval je zo iets kunt overwegen ?

              Suc6 er mee iig!

              Comment


                #8
                Re: lucht twee maal filteren?

                Wietlucht op het einde ? Nou, da's niet normaal eh ..
                Dan gebruik je geen goed filter, is de LV te hoog, je filter oud, of past het niet bij de capaciteit die je afzuigt.

                Maar als je al minder goeie filters hebt zal het vast beter zijn als je de uitgaande lucht twee keer filtert, of drie keer, of vier keer.
                Naar de centrale afzuiging van je huis is niet zo slim als het naar wiet ruikt, dan kun je het zeker in de hele straat ruiken als de wind goed staat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: lucht twee maal filteren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                  100% geurvrij heb ik nog nooit mee gemaakt, je zal altijd wel wat ruiken:
                  Hangt er vanaf he. Als je een kleine filter gebruikt met de afzuig op het maximum zal je wel iets ruiken. Ik heb nu een g-tools 400 kuub en een 480 prima klima. Afzuig op het minimum, 25%. Ik ruik niks, helemaal niks.

                  Comment


                    #10
                    Re: lucht twee maal filteren?

                    Ik merk duidelijk als er geen onderdruk is dan ruik je het meteen. Als ik de inlaat iets verklein, geur weg. En echt weg. Wel inderdaad Lv boven 70% filterwerking weg door klonten in de koolstof.

                    Comment


                      #11
                      Re: lucht twee maal filteren?

                      Dat komt dan toch waarschijnlijk doordat je afzuiger te hard door het filter heen zuigt. Dan heeft het filer niet de tijd om alle geur eruit te halen. Als je de inlaat afknijpt dan neemt de luchtstroom af en sluit het wel goed op elkaar aan.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: lucht twee maal filteren?

                          Euh tuinbroek ik gok groot filter in een kleinere ruimte met fan op nooit meer dan 40%

                          verstuurd mee mn Sonix Ksperia

                          Comment


                            #14
                            Re: lucht twee maal filteren?

                            Klopt Tuinbroek.
                            Een kwaliteitsfilter doe je veel langer mee, maar niet iedereen geeft 150+ euro uit aan een filter.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: lucht twee maal filteren?

                              Maar als je zo 3+ jaar met je filter doet zonder luchtjes ben je veel goedkoper uit. Ik doe ook veel langer met mn filter, als je maar onder de 70% lv blijft.

                              verstuurd mee mn Sonix Ksperia

                              Comment

                              Bezig...
                              X