Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Microkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Microkweek

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allemaal,

    Net nieuw actief op deze website. Op al veel vragen hier een antwoord kunnen vinden, toppers!
    Eergisteren begonnen met het in elkaar zetten van een microkweek ''box'''. Afmetingen van de doos is 40 x 40 x 95.
    Heb de binnenkant beplakt met radiatorfolie, een passieve inlaat rechtsonder en heb een Pc-fan die ik linksboven ga installeren voor de uitlaat. Is dit voldoende?

    Vandaag 2 Philips 23w tornado's (1570 lumen) opgehaald bij de Gamma, hoorde dat deze goed waren voor een microkweek. Ben nu bezig om te verzinnen hoe ik deze op ga hangen, nog suggesties, had al wel gezien dat veel van jullie een schroefoog gebruiken. Zal ik vervolgens hier dan een fitting doorheen steken en dan die steeds verstellen?

    Ben van plan nu 1 plant erin te zette (Big Bang Autoflower), gisteren ontkiemt staat nu in kokos aarde en vervolgens over potten, even kijken hoe ze gaat groeien. Las al veel dat Scroggen o.i.d. gedaan werd om de planten binnen de doos te houden? Moet me daar nog even over inlezen. Ik maak snel even foto's !

    Groei-lekker!

    #2
    Re: Eerste Microkweek

    Welkom,
    Ben benieuwd naar de foto's
    Succes met de kweek..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Eerste Microkweek

      2x 23w is te weinig! Ga er maar snel 5bij halen! Met auto's kan je niet scroggen. Ik raad je aan om geen auto te nemen en inderdaad met scrog te werken! Dit geeft de beste resultaten met cfl lampen!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment


        #4
        Re: Eerste Microkweek

        Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen (vandaag) even foto's maken. 5 lijkt me een beetje veel haha, ik zal hier even een constructie voor moeten vinden aangezien er nu 2 lampen los bungelen in de doos , gelukkig is er nog niks boven de grond en hoop ik dat ik het op tijd nog kan oplossen! Nog suggesties hoe ik dit kan aanpakken?

        Grtz!

        Comment


          #5
          Re: Eerste Microkweek

          Hier een drietal foto's! Voor de passieve inlaat een klepje gemaakt zodat dit ook goed afdekt.

          uploadfromtaptalk1425370577780.jpguploadfromtaptalk1425370595630.jpguploadfromtaptalk1425370610820.jpg

          Comment


            #6
            Re: Eerste Microkweek

            Karton is niet geschikt om in te kweken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste Microkweek

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Karton is niet geschikt om in te kweken.
              bedankt voor je reactie. Waarom is dit niet geschikt? Hoor dit wel vaker namelijk dat het gewoon kan.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Heb een mooie kast gevonden waar ik nu een projectje in kan starten, bedankt voor de info!

              Grtz
              Last edited by Quintinos; 3 March 2015, 14:37. Reden: Edit: besloten niet meer karton te gebruiken. Nu maar zoeken naar wat anders... Waar zoiets in kan en niet te duur is

              Comment


                #8
                Re: Eerste Microkweek

                Karton neemt vocht op het verlaagt dus je LV nogal, verder zal de stevigheid eruit gaan als dat vocht opneemt en het is nogal brandbaar!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Microkweek

                    Heb een kast gevonden van 1.10mx0,3x0,4 , het lijkt me krap, maar is het mogelijk om hierin een microkweek te starten?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Microkweek

                      Beter andere afmeting zoeken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Microkweek

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                        Beter andere afmeting zoeken.
                        The search continues

                        Comment

                        Bezig...
                        X