Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

    Korting op 420shop
    Heej iedereen!
    Ik open dan maar een nieuw topic omdat er op mijn kweekverslag niet veel wordt gereageerd...
    mijn plantjes zijn nu 23 dagen oud en hun bladpunten beginnen naar beneden te krullen hoe zou dit kunnen komen? ze krijgen maar om de dag 10 cl water en staan in batmix. Ook bij 1 van de plantjes komen er gele plekken op het blad, zelf denk ik aan een magnesium tekort maar wou het toch zeker zijn.
    Alvast bedankt!image (6).jpgimage (7).jpg

    #2
    Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

    Ze hebben afgelopen 10 dagen een keer te nat gestaan.

    De hoeveelheid zegt me allemaal niets. Er is geen standaard hoeveelheid.
    Je geeft wat ze drinken, en dat verschilt per kweekruimte.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

      Ik heb ze overgepot naar 11l potten maar die aarde stond zeiknat doordat ik er 5l water doorheen had gedaan meedat het aanbevolen is omdat het batmix is nee? zou het daardoor kunnen komen?
      ook heb ik nu juist een klein wit/doorzichtig beestje gezien wou het dooddoen maar is gaan vliegen en vind het nietmeer

      Comment


        #4
        Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

        ik ben van plan van achter bitterzout te gaan bij de apotheker. weten jullie de exacte dosering die ik moet geven aan mijn meisjes? En moet ik dit als bladvoeding geven of gewoon bij het water geven? gr

        Comment


          #5
          Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

          Waarom ga je bitterzout geven dan ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

            Omdat ik denk dat ze met een magnesiumtekort zitten ook al zitten ze in de batmix.. er komen roestvormige plekjes op de blaadjes en scheurtjes + de onderste blaadjes zijn aan het vergelen ik snap er niets meer van. vandaag heb ik ze een beetje soil nutrition gegeven van atami, kzal zien wat het geeft he.

            Comment


              #7
              Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

              Die roestvlekjes en dat vergelen komen waarschijnlijk door het te nat te zetten. Dat verstoort de processen in de grond waar zuurstof voor nodig is en als het wat langer duurt beschadigt dat ook de wortels.

              Als de grond te nat is dan valt door zuurstofgebrek de nitraat omzetting stil en cannabis planten "lusten" liever nitraten dan ammonium voor hun stikstof inname (dat leidt tot vergeeld blad). Calcium opname kost de plant energie en die heeft de plant ook minder beschikbaar als de wortels beschadigd zijn (dat geeft roestvlekjes).

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                Calciumopname kost geen energie, Ca wordt passief opgenomen. Om Ca op te kunnen nemen moet ze dus wel verdampen. Met beschadigde wortel kan ze slecht drinken dus ook slecht verdampen en slecht Ca opnemen.


                Ca en Mg concurreren onder elkaar dus ga nu geen bitterzout geven!

                Comment


                  #9
                  Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                  Hoe dan ook, calcium is een van de eerste dingen die niet meer goed opgenomen worden als de plant wortelproblemen heeft. Ook als ze wel gewoon voldoende verdampen.

                  :edit: Het gaat inderdaad niet om een gebrek aan energie maar om een gebrek aan groei. Het effect is hetzelfde:
                  Calcium is taken up by the area of the root immediately behind the root-tip. If the roots are not actively growing, new root tips will not be formed and consequently, Ca uptake will be reduced.
                  Last edited by Wietefras; 5 March 2015, 08:42.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                    nochtans staat de aarde helemaal droog snap er niets meer van wat een moeilijke plant. bij 1 van de plantjes word er zelf een groot blad geel.. en heb nog geen bitterzout gegeven. gr

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Sorry voor de gedraaide fotos, op mijn gsm staan ze nochtans goed :s
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                      Njah...je moet de aarde ook niet helemaal droog laten trekken heh...
                      Heeft niets met de graad van moeilijkheid van het soortje te maken, meer met de ervaring van de kweker.
                      Hou de grond vochtig. Niet nat, niet droog.
                      Regelmatig water geven. Elke dag een beetje is beter dan 1x veel en dan 3 dagen niks.
                      Voor je water geeft de pot optillen zodat je weet of je de juiste hoeveelheid geeft.

                      De schade die je ziet op foto 2 is duidelijk van het te nat staan. Die plekken tussen de nerven
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                        Ze zien er op zich prima uit toch?

                        Je moet misschien inderdaad een beetje opletten met het watergeven, maar een plekje her en der kunnen ze best hebben hoor.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                          met wat een moeilijke plant bedoel ik niet het soortje maar de wietplant zelf.. en ja zal dit vanaf nu doen de potten optillen.

                          bwa, ik vind ze er toch niet zo prima uitzien, de plekjes breidden uit naar andere blaadjes en de onderste zijn zelf aan het afsterven.. nu krijgen ze het zelf alle 6.
                          kan het zijn dat het gewoon ook is omdat ik mijn ph niet meet? maar ik heb al gelezen dat je dat op batmix niet moet meten?
                          ggr

                          Comment


                            #14
                            Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                            indien je bitterzout ooit zou geven heb je een ec meter nodig doe bitterzout in water tot je een ec van 1.6 bekomt

                            Comment


                              #15
                              Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant

                              http://www.wietblog.com/17-04-2014-wat-doet-ph-voor-je-wietplant/

                              Comment

                              Bezig...
                              X