Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Eerste keer

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Eerste keer word dit voor mij. Ga enkele Royal Queen #1 zaadjes bestellen. ( http://www.royalqueenseeds.nl/gefemi...l-queen-1.html )
    Als ik het goed heb begrepen is dit een autoflower. Dit leek me handig om mee te beginnen.

    Dit is mijn plan. Maar ik ben hier voor tips. Dus brand los!

    Laat plantjes ontkiemen (7 dagen)
    1. Doe grond in een emmer (75% vol) (50% water/ 50% perliet)
    2. Goed veel water
    3. Gaatje in het midden
    4. Plant het ontkiemde zaadje
    5. Voeden van planten als 2-3 cm droog is ALLEEN DAN
    6. Wachten
    7. Oogst als stampers van wit naar bruin verkleuren bij 80%

    8. Bladeren rondom buds wegknippen
    9. Droog takken
    10. Wegknippen
    11. Droogs buds
    12. Naberking twee weken glazen pot. Open deksel.

    Grtss GanjaBrotherAlly

    #2
    Re: Eerste keer

    He ganjaB.,

    Die special queen is volgens mij geen autoflower.
    Ook goed veel water is niet goed, zeker niet als je plantje nog klein is.
    Voeden van een plantje van 2-3 cm is ook niet nodig.
    Oogsten aan de hand van trichomen, niet de haartjes.
    Je zou beter meer info geven over de kweekruimte en opstelling .

    Veel succes

    Grts cheese

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer

      Hey, thanks voor de snelle reactie.

      Emmer goed vullen als de plant er nog niet instaat. (Dus die staat in klein potje voor ontkiemfase)
      Als de bovenste 2-3 cm van de grond (als die dus in de grote pot staat) droog is. dan bijvullen?

      Ik was van plan om begin april te gaan ontkiemen en dan naar buiten.

      Grtss GanjaBrotherAlly

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer

        Je wilt gewoon binnen voorgroeien en dan naar buiten.
        Dit gaat zeker maar je zou in principe ook buiten kunnen ontkiemen.
        Maar binnen gaat het ook, dus waarschijnlijk onder een tl?
        Ik zou precies wel je plantje in een klein potje laten en dan naar buiten.
        Als je gaat voorgroeien in een emmer en naar buiten gaat is het moeilijker zijn om te verpotten.
        Zeker omdat het lang duurt voordat je emmer is vol geworteld.

        Grts cheese

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer

          Ga toch voor de Royal Cush Automatic (http://www.royalqueenseeds.nl/128-ro...automatic.html)
          Ontkiemen in die starterskit (??). Zodra ze boven de aarde komen in een 11 liter emmer. (Met slechts tuinaarde)
          En dan gaan ze de tuin in. Af en toe water en verder zijn gang laten gaan?

          Grtss GanjaBrotherAlly

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer

              Super bedankt voor de tips, word guerilla style. Aangezien ik nog thuis woon. Extra tips?

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer

                Behalve dat ik al veel te vaak water geven zie staan, een veel gemaakte beginners fout is TE veel water en of voeding, liever een beetje te weinig als een beetje te veel water, te veel water zorgt nl dat er weinig zuurstof bij je wortels komt waardoor deze bijna niet wil groeien...Topics genoeg hierover...Maar zeker in het begin zit je velal zo veel te 'wachten' en wil je zo graag iets doen dat je al snel te veel doet.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer

                  Als je denkt bij punt 7 aangekomen te zijn moet je nog even roepen, want daar gaat het mis.
                  Verder kun je guerilla tips hier vinden.
                  Succes !

                  ohja, al dat water is ook niet de bedoeling, het zijn geen waterlelies.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer

                    Thanks guys
                    Ga van de week bestellen nu alvast spot klaar maken en alle materialen en shit zoeken.
                    Vraagje: Ontkiemen? In kleine potjes (iets groter dan die van AH ) en gewoon stekaarde? Hoe zit dat?
                    Ervanuitgaand dat ik ze voor het raam zet.
                    Verder overpotten doe ik in 12 L emmers. Met normale tuinaarde, zonder voedingsstoffen. En dan af en toe van die voedingsstoffen vermegnd met water erbij?

                    Byee
                    Last edited by GanjaBrotherAlly; 5 March 2015, 17:34. Reden: Nog even een vraag

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer

                      Stekpotgrond is altijd beste voor zaailingen. Neem een klein potje hiervoor, plastic of turf het is een keuze van de kweker. Ik zelf geef de voorkeur aan turf potjes.

                      Turf potje van 3x3x5 cm ( l-h-b ) is meer als zat. In deze potgrond zit bijna geen voeding, maar is wel super luchtig. Het kleine potje met turf kan direct in de uiteindelijke bak/pot/grond, plastic potjes dien je te verwijderen aangezien wortels hier niet door heen groeien. Bij turf is het wel belangrijk dat het vochtig blijft, zodat de wortels door het potje kunnen.

                      Kun je metingen doen van je tuinaarde met een ec meter ? Dan kun je ook bepalen wanneer te starten met je voeding.

                      Als tip kan ik je mee geven: vang regen op. Goedkoop en aangezien je toch naar buiten gaat met ze, kunnen ze er meteen aan wennen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer

                        Autoflowers beter niet in kleine potjes voorgroeien.
                        Die hebben maar een korte groeitijd dus meteen in definitieve pot zaaien win je een paar dagen groei mee.

                        Nou weet ik niet of je gekozen zaadjes autoflowers zijn, wel even een puntje om uit te zoeken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer

                          http://grow-marijuana.com/strain-reviews/ak-47
                          http://grow-marijuana.com/strain-rev...am-haze-review
                          Van allebij de zaadjes 3 stuks denk ik maar. Voor de duidelijkheid ze zijn beide autoflower.
                          Vraagjes:
                          Er groeit wel mos op de plek. Is dit heel erg bij deze autoflower soorten, als ik ze in emmers zet?
                          De tuinaarde wou ik mixen met mest, zijn er tips voor simpele goede mixen?
                          Ik ontkiem straks gewoon in stek aarde. Kleine potjes, beetje water en op de vensterbank. Goed?

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ja wil ze namelijk eerst sterk hebben voor ze naar de uiteindelijke plek gaan.

                          Comment

                          Bezig...
                          X