Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light Auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Northern Light Auto

    Korting op 420shop
    Hallo growers,

    Ik begin voor het eerst met kweken en heb daarvoor de soort Northern Light gekozen ik heb twee plantjes, ze zijn in middels ontkiemt en heb ze in een pot universele aarde gedaan. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het verder aan ga pakken want het was eigenlijk bedoeld als grap maar wil het nu wel succesvol afronden. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en wat ik het beste kan doen de komende tijd en wat voor voeding ik moet kopen etc. ik heb veel op internet gezocht maar heb nog niet de informatie eruit kunnen halen die ik nodig heb. Ik heb ook een lamp besteld van 5500K ( daglicht kleur ) verder wil ik nog een ventilatortje halen zodat de plant niet heel de tijd in dezelfde positie zit. Ik heb de twee potten gewoon op een bureau staan, ik heb geen kweekkast of kweektent of iets dergelijks. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en ik een goede oogst tegemoet kan gaan!

    Groetjes,
    Nick

    #2
    Re: Northern Light Auto

    - welke lamp is dit precies ?

    Comment


      #3
      Re: Northern Light Auto

      Wat is de kweektip ?

      Of heb jij een tip nodig ?

      11 is niet je leeftijd ?

      Dit heb je nodig voor je kweekruimte.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Northern Light Auto

        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
        - welke lamp is dit precies ?
        Ik zal kijken welke lamp het is als ik thuis ben en dan zal ik wel een linkje sturen het is gewoon een lamp van phillips met ledjes erin en 5500K lichtkleur dus dat leek mij voldoende.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Wat is de kweektip ?

        Of heb jij een tip nodig ?

        11 is niet je leeftijd ?

        Dit heb je nodig voor je kweekruimte.
        Ik heb vooral wat tips nodig wat betreft voeding: hoe ik de plant moet voeden wanneer ik de plant moet voeden en welke voeding ik moet halen, ook moet ik weten wanneer ik over moet schakelen naar bloom voeding.

        Comment


          #5
          Re: Northern Light Auto

          - schemas op google staat er vol van...

          Comment


            #6
            Re: Northern Light Auto

            De volgende. Als je het echt succesvol wil afronden zal je moeten investeren. Wat je moet hebben staat er al, reken op een 500 a 600 euro kosten. Als je niet wil investeren begin je in mei opnieuw buiten in volle grond als het klimaat het toelaat. Vragen stellen over voeding heeft nu dus ook geen zin met zo 1 philips led spotje want zolang er geen licht is gaat voeding niet zorgen voor een mirakel. Das het verschil tussen 0.3 of 0.35 gram.

            Ps: ik vraag mij echt af waar je dan gezocht hebt op internet... Ontvang je google in jouw regio?

            Comment


              #7
              Re: Northern Light Auto

              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              De volgende. Als je het echt succesvol wil afronden zal je moeten investeren. Wat je moet hebben staat er al, reken op een 500 a 600 euro kosten. Als je niet wil investeren begin je in mei opnieuw buiten in volle grond als het klimaat het toelaat. Vragen stellen over voeding heeft nu dus ook geen zin met zo 1 philips led spotje want zolang er geen licht is gaat voeding niet zorgen voor een mirakel. Das het verschil tussen 0.3 of 0.35 gram.

              Ps: ik vraag mij echt af waar je dan gezocht hebt op internet... Ontvang je google in jouw regio?
              Het is toch niet zo raar dat ik gewoon wat vragen stel? Iedereen moet toch ergens beginnen dus snap niet waarom er zulke domme opmerkingen worden gemaakt zoals ''Ontvang je google in jouw regio?''.

              Comment


                #8
                Re: Northern Light Auto

                Het is toch niet zo raar dat ik gewoon wat vragen stel? Iedereen moet toch ergens beginnen dus snap niet waarom er zulke domme opmerkingen worden gemaakt zoals ''Ontvang je google in jouw regio?''.
                Hiermee wordt bedoeld dat je de vragen die je stelt gewoon op internet kan vinden.
                Lees eens een paar kweekverslagen na en je zal al een stuk wijzer worden over de haalbaarheid van je plan.
                Jij bent al de zoveelste die met een omslachtige kweekopstelling komt aandraven en vragen over voeding en boosters begint te stellen terwijl je niet eens een deftige kweekruimte voor je plantjes wil voorzien.

                Comment


                  #9
                  Re: Northern Light Auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door orgasmatron View Post
                  Hiermee wordt bedoeld dat je de vragen die je stelt gewoon op internet kan vinden.
                  Lees eens een paar kweekverslagen na en je zal al een stuk wijzer worden over de haalbaarheid van je plan.
                  Jij bent al de zoveelste die met een omslachtige kweekopstelling komt aandraven en vragen over voeding en boosters begint te stellen terwijl je niet eens een deftige kweekruimte voor je plantjes wil voorzien.
                  Nou ik zou met alle liefde en plezier een kweekruimte hebben maar beschik op dit moment niet over zoveel ruimte, ik snap de frustratie maar vind wel dat het dan wat anders gebracht kan worden. Ik zal wat kweekverslagen lezen en zal het zelf wel verder uitzoeken.

                  Comment


                    #10
                    Re: Northern Light Auto

                    Als je al jaren de moeite doet van het uit te leggen dan krijg je zo'n reacties. En ik ben niet de enige die de basics al zoveel keer heeft neergepend. Als je dan zegt dat je al veel op internet opgezocht hebt dan is dat ofwel niet waar, ofwel weet je niet hoe je moet gaan zoeken. Het kost moeite om al die stickies te voorzien, doe dan zelf ook de moeite om er wat van door te nemen.

                    Als je dan nog problemen hebt trek je wat foto's en dan zal er met plezier op geantwoord worden. Welke voeding, welke lamp? Bekijk het eens vanuit dat standpunt. Eerst zaadjes poten voor de grap en dan achter info zoeken, das op voorhand al gedoemd om te mislukken.

                    En als je plek hebt voor 2 plantjes dan heb je ook plek om daar een frame rond te bouwen. Stel nu dat ze toch in bloei zouden gaan dan stinkt heel je huis naar de wiet en word je zo gepakt.

                    Comment


                      #11
                      Re: Northern Light Auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Als je al jaren de moeite doet van het uit te leggen dan krijg je zo'n reacties. En ik ben niet de enige die de basics al zoveel keer heeft neergepend. Als je dan zegt dat je al veel op internet opgezocht hebt dan is dat ofwel niet waar, ofwel weet je niet hoe je moet gaan zoeken. Het kost moeite om al die stickies te voorzien, doe dan zelf ook de moeite om er wat van door te nemen.

                      Als je dan nog problemen hebt trek je wat foto's en dan zal er met plezier op geantwoord worden. Welke voeding, welke lamp? Bekijk het eens vanuit dat standpunt. Eerst zaadjes poten voor de grap en dan achter info zoeken, das op voorhand al gedoemd om te mislukken.

                      En als je plek hebt voor 2 plantjes dan heb je ook plek om daar een frame rond te bouwen. Stel nu dat ze toch in bloei zouden gaan dan stinkt heel je huis naar de wiet en word je zo gepakt.
                      Ik snap dat dat vervelend is maar ik heb avonden gegoogled en iedereen zegt wat anders dus dacht ik laat ik een forum aanmaken dat perfect past in mijn situatie dan weet ik zeker dat ik niks fout doe. Je zou me dus heel erg uit de brand helpen als je me wat erover uit kan leggen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Northern Light Auto

                        Wat is nou precies het probleem dan ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Northern Light Auto

                            Tip als je niet veel geld wilt uitgeven zou ik het volgende doen.Geef je plantje zoveel mogelijk licht(18 uur).Overdag voor het raam en in de avond zet je er een lampje met tijdklok bij zodat hij wakker blijft en groeit.Haal Plagron alga/Terra grow en Bloom en roots bij de boerenbond voor ongeveer 25 euro .Dan heb je alles om het te proberen.Je kan een schema erbij pakken .Als je planten mooi zijn gegroeid naar wens,zorg je dat je ze ergens goed kan verduisteren.Ik denk dat het tegen die tijd wel weer lekker weer is en dan kunnen ze eventueel ook naar buiten of voor je raam.Ik zou een test doen als ik jou was,1 zou ik zo doe als beschreven en een met je lamp en kijken welke het mooiste groeit.ik zou zeggen begin een nieuw topic.Succes Kerel

                            Comment


                              #15
                              Re: Northern Light Auto

                              Je wilt niet dat het verkeerd gaat maar de investering om je kans te vergroten wil je niet doen.

                              Wil je de kansen vergroten zijn investeringen gewoon nodig. Zonder die investeringen kun je beter geen hoop hebben, dat is wat men je duidelijk maakt.

                              Ja je kan een autoflower prima op je vensterbank zetten en er iets aan oogsten, dat is mogelijk. De kans dat je dit haalt is echter kleiner. Net zoals men jou energie ontneemt en wel verlangt dat je gaat sporten: dat houd je niet vol. De plant haalt energie uit licht, iets wat erg belangrijk is voor een gezonde plant dus. De dagen zijn nu nog kort dus je zal ook met een autoflower minder oogsten, juist de groei periode is zo belangrijk om een zo groot mogelijke plant te krijgen en dus ook oogst.

                              Voeding en geen licht.. Ja je kan het doen. Ik zie niet in wat de meerwaarde hiervan zou zijn, aangezien de opname nooit optimaal is en je dus ( vooral als beginner ) te snel zal overvoeden. Je dames verdampen minder dus hebben ze ook minder nodig, waardoor je met een schema de fout in gaat om ze te veel te geven.

                              Ik vind het nogal een kansloos plan en zonde van je zaad, maar goed jou kosten -> jou plezier.

                              Als tip: wil je gerichte hulp houd een kweek verslag bij, zo kun je hulp krijgen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X