Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokweek 4 x AM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydrokweek 4 x AM

    Korting op 420shop
    Zo, na maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden gestopt te zijn begon het weer te kriebelen.

    Quattro gaar weer prutsen!!!! en dit keer op een kweeksysteem van Dutch Hydroponis Solutions. Veel leden zullen de Flow & Grow van dit bedrijf wel eens zijn tegengekomen. Ik las ergens al op dit forum, een duur systeempje voor wat knutselen met pvc.

    Ik dacht precies hetzelfde totdat ik er zelf een wilde maken. Ik kwam erachter dat het geen PVC is en dat soortgelijke buizen van PVC (welliswaar grijs PVC) ontzettend duur zijn.

    Dus even gebeld met Dutch Hydroponic Solutions en voila, een custom made systeempje voor Quattro. En dan ook geen earoponic maar een echt hydroponic systeem

    Mijn setup is als volgt:

    Kweektent 80*80*160
    Dimlux Etreme Serie EL UHF 600W 400V
    Dimlux Alpha Optics 98
    Dimlux Maxi Controller

    Ja mensen, jullie verklaren me waarschijnlijk voor gek om dit setje te gebruiken in een klein tentje. Echter ik wil de temperatuur maximaal onder controlle krijgen met zoveel mogelijk licht. Vandaar dat ik ervoor het gekozen om een lamp te gebruiken die zichzelf via een computertje regelt.

    Vetilatie
    700m3 Softbox Berken (ivm geluid wat groter genomen zodat ik niet op 100% hoef te draaien)
    425m3 Rhino Pro filter
    Frequentieregelaar 7AMP climate (staat ingesteld op minimaal 40% en maximaal 85% ivm het type filter)

    Canna Aqua
    pH meter Eutech

    Uiteraard zoals aangegeven een systeem van Dutch Hydroponic Solutions. (50*50*30 LxBxH)

    Ik werk met stekken en heb gekozen voor een Amnesia! Daar ik geen ruimte heb voor deze plant ga ik proberen te scroggen.

    ACTIEFOTO'S

    Het custom made systeem.
    IMG_0614.jpg

    Na 2 dagen 18 uur licht. Ik houd mijn pH waarde tussen de 5.2 en 6.1 Elke woensdag en zondag vervang ik het eventuele voedingswater wat niet verbruikt is. Afzuren doe ik enkel wanneer hij boven de 6.1 uit komt. Dit is alleen de eerst week 1 keer gebeurt. Verbazingwekkend loopt de pH maximaal 0.6 omhoog in 4 dagen.
    IMG_0697.jpgIMG_0698.jpg


    5 dagen 18/6 en 2 dagen 16/8 met een pH van
    IMG_0769.jpgIMG_0766.jpg

    Na 1 dag 16/8 en 1 dag 12/12 zojuist nieuw afgelopen woensdag zijn deze foto's genomen en uiteraard is het water ververst. pH weer op 5.2 gezet.
    IMG_0767.jpgIMG_0768.jpg

    De volgende actie die ik ga doen is scroggen. Ik hoop dat ik ze niet te lang heb laten groeien. Totaal toch 8 dagen voordat de klok op 12/12 stond.

    De temperatuur is nu 28 graden en ga deze na deze week opschroeven naar 30 graden. Daar wil ik hem gedurende de bloei op houden. De fan staat op 85% wanneer de lamp aan staat. De lamp schommelt aan het einde van de dag tussen de 80/90% dat zou inhouden dat de lamp tussen de 480 en 540 wat geeft bij 28 graden. Hij gaat aan het einde van de dag wat schommelen daar de kamer waar deze setup staat dan ongeveer 2 graden warmer is geworden door de lamp.

    Ik verwacht dat ik de 100% van de lamp kan halen wanneer de planten wat meer warmte op gaan nemen en ik de setup op 30 graden ga zetten.

    Echter, ik hoop genoeg ruimte te hebben om te scroggen. Ik ben bang dat ik ze toch iets te lang heb laten groeien.

    Ciao

    #2
    Re: Hydrokweek 4 x AM

    Ik denk dat je geurlekken gaat krijgen met die softbox - filter combi
    85% van 700 m3 is meer dan 425 m3 ?
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Hydrokweek 4 x AM

      Nice, welkom terug.
      Leuk systeempje, die twee onderste bakken zijn het reservoir, en daaruit pompt het een paar keer per dag water naar boven ofzo ?
      Ben al even op de site wezen kijken, maar daar staat weinig info, en de site is ook nog niet af.
      Veel licht inderdaad, als je dat optimaal kunt benutten, in combinatie met hydro, ben je inderdaad wat laat met omschakelen
      Ligt er ook een beetje aan wat voor Amnesia stekken het zijn natuurlijk.
      En wat ASR zei, hou dat in de gaten. Amnesia ruikt al 2x meer dan andere soortjes.

      Benieuwd hoe dit gaat vorderen. Succes !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Hydrokweek 4 x AM

        Hi AudioSystemRolla,

        Ik maakte me ook al zorgen betreft de geur. Echter het filter mag maximaal 500m3 lage druk aan. Ik zit daar inderdaad iets boven. Gelukkig geuren de kleintjes enorm maar enkel in de tent. Voor mijn gevoel werkt het tot het heden perfect. Wanneer ik er last van krijg dan gooi ik er een 600m3 in.

        QNQ

        Op de website van hun staat inderdaad niet zo veel info. Ze vertelde me dat ze deze aankomende maand verder gaan updaten. Ze zijn nu aan het voorbereiden voor een beurs in Engeland meen ik.

        De onderste twee bakken zijn het reservoir inderdaad. Deze zijn met elkaar doorverbonden dmv 2 x 50 mm pvc buizen afgedicht met speciale rubbers. In het systeem loopt een waterleiding die de wortels via de korrels 24/7 bevloeien.

        Het is een 9 weken am volgens de lokale boer hier hahaha. Ik hoop inderdaad dat het zo is.

        Ciao

        Comment


          #5
          Re: Hydrokweek 4 x AM

          Ik heb ook zo'n 80x80x160 tent, maar de hoogte wordt wel heel snel een probleem hoor. Zeker als je er 600W in hangt. Ik heb mijn tent een stuk verhoogd met iets van 25cm a 30cm en het is nog steed krap aan.

          Dat systeem ziet er strak afgewerkt uit. Dat hebben ze zeker netjes gedaan.

          :edit: Laat maar deze was al beantwoord
          Ik snap overigens niet wat je met "echte" hydroponics bedoelt? Bedoel je dan een DWC systeem (waarbij de wortels in het water hangen)? Dan had je toch ook gewoon een opbergbox kunnen nemen en dan wat gaten in het deksel maken?
          Last edited by Wietefras; 13 March 2015, 11:46.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Hydrokweek 4 x AM

            Waarom niet gewoon een 700-750 m3 ? Zoals het hoort ?
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #7
              Re: Hydrokweek 4 x AM

              @ AudioSystemRolla,

              Het meest ideaal is op een kist van 700m3 een bijpassend filter te monteren. Echter is dit volgens mij enkel ter bescherming van de kist zodat deze niet teveel geknepen wordt en dus langer mee gaat. Can maakt filters niet groter dan 2100m3 (ik bedoel niet de canlight) Wanneer je een 5000m3 kist neemt hang je er ook 2 van 2100m3 aan en dat geld ook voor een 7000m3 kist. Dan komen er 3 van 2100m3 aan te hangen.

              Ik weet niet of mijn beredenering klopt echter, tot het heden werkt het perfect en heb ik geen geur overlast.

              Wat betreft de voortgang:

              Ze staan nu 9 dagen op 12/12. De temperatuur is tussen de 28/29 met de lamp op 100% De temperatuur is de nacht is iets wat laag en light rond de 18 graden. De pH blijft redelijk stabiel. Bij het aanmaken van een vat zuur ik hem af op 5.2 en na 3 dagen staat deze op 5.9. De planten drinken omgerekend 0,924 Ltr per plant per dag. Verdamping niet meegerekend.

              Foto frequentie regelaar

              IMG_0811.jpg

              Foto computer, Lamp op 100% 3 uur nog dag met een temp van 28,3 graden
              IMG_0813.jpg

              Foto tomaten:
              IMG_0836.jpg

              Helaas draaien de fotos bij het uploaden vanzelf om. Ik begrijp er niets van maar hoop dat het redelijk zichtbaar allemaal is.

              Gr

              Comment


                #8
                Re: Hydrokweek 4 x AM

                Je hebt het materiaal wel op orde zeg , respect
                Als je geen last van geurlekken hebt is het goed toch ?
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #9
                  Re: Hydrokweek 4 x AM

                  Dat valt wel mee THC. Afgelopen zondag toch maar de 80 tent opgeruimd en een 120 ervoor in de plaats neergezet. Uiteindelijk groeien ze enorm in de breedte dankzij het toppen wat ik gedaan had. Ik vond het zonde om dan niet ver die breedte gebruik te maken. Foto's komen met een dan of 2

                  ciao

                  Comment


                    #10
                    Re: Hydrokweek 4 x AM

                    Hierbij weer een update. Wegens drukte heb ik nog geen mogelijkheid gehad om dit te doen.

                    Status: Kijk zelf maar.

                    IMG_0981.JPGIMG_0982.JPGIMG_0983.JPGIMG_0984.JPG

                    Wederom draait de website de foto's zonder dat daar om gevraagd wordt. Helaas snap ik er geen klote van hoe dit kan.

                    Temperatuur bij lamp uit is rond de 18, iets wat koud maar ach. Ze lijken er weinig last van de hebben. Met de lamp aan is dit 27 steady.

                    pH zuur ik af rond de 5.6. Ik vul iedere 2 dagen het resevoir bij met 12 ltr water en houd het schema van 10 ltr aan. Dus mijn EC is iets lager dan wordt geadviseerd. Na twee dagen is het reservoir leeg. Het beetje wat er dan nog in zit heeft een pH van 5.9 a 6.0.

                    Cheers

                    Comment


                      #11
                      Re: Hydrokweek 4 x AM

                      Weinig hydro liefhebbers hier ��

                      Comment


                        #12
                        Re: Hydrokweek 4 x AM

                        Ziet er mooi uit !
                        - Fast Bud
                        - Royal Dwarf Auto
                        - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

                        Comment


                          #13
                          Re: Hydrokweek 4 x AM

                          Deze mag gesloten worden wegens geen animo. Totaal opbrengt 4 planten was 563gr. Dat is 0.94 gr de watt. Een kleine tegenvaller daar er 1 plant achter bleef.

                          Foto's zijn week 7 en einde week 9 zijn ze omgehaald.


                          IMG_1238.jpgIMG_1243.jpgIMG_1245.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Hydrokweek 4 x AM

                            Mooie oogst. Er is er inderdaad altijd wel eentje die achterblijft en eentje die voorop loopt.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X