Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

    Gisteren wat fijn knipafval aan de kook gebracht. Je giet idd alle geur en smaak weg met het eerste kookvocht. Daarna proper water erbij, en voor een tweede keer alles aan de kook gebracht. Opnieuw afgegoten en dan voor de derde keer de boter er bij gedaan. Ik hou nu reukloze en gele boter over, als uw theorie klopt dan zou de thc in de boter moeten zitten. Niet in mijn gootsteen.

    Comment


      #17
      Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

      Enkel de hars die lostkomt van je blad door mechanische wrijving zal je weggieten in je gootsteen dus wel voorzichtig werken en niet te veel gaan roeren. Alle hars wat op het blad blijft zal oplossen in de boter. De harsbolletjes die mechanisch loste zullen in suspensie gaan in het water. De hars in dit water zou je wel kunnen laten bezinken en daarna het water kunnen afhevelen tot aan het harsbezinksel en het restwater wat je dan nog over hebt laten verdampen maar echt veel zal er niet van je blad komen als je voorzichtig werkt dus denk niet dat het de moeite waaard is om het te laten bezinken.

      Comment


        #18
        Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

        Ik denk dat ook niet. Plantmateriaal zit onder water. Als je ziet hoe hard je al met zo'n bokaal moet schudden om hash te maken, met ijsblokjes. Wat ik wel vreemd vind, dit is hier de enige info in nederlands die ik kan vinden.

        Comment


          #19
          Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

          Ze stolt ni, dat gaat mijn fout zijn. Wsl effe gekookt, dan schift de boter. Chance dat het ni teveel bladafval was om te proberen. Of valt dit nog te redden? Diepvries mss?

          Comment


            #20
            Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

            Als je het in een cakemix gooit zal het toch ook niet zoveel uitmaken dat het nog wat vloeibaar is?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

              Water zit er ook nog in he. Zit geen water in cake. Soezenbeslag zou mss nog gaan, als de boter echt ni stolt. De eigenschappen gaan dan ook niemeer hetzelfde zijn, geen idee wat dat geeft in patisserie. Ik zie wel, probeer de diepvries wel is.

              Comment


                #22
                Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                Je moet de boter ook eerst klaren dude, lees eens wat meer voor je begint

                http://passie.horeca.nl/content/1559...of_klaren.html

                Comment


                  #23
                  Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                  Met de diepvries krijg je dat water er ook niet uit.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                    Je hebt geen geklaarde boter nodig, tis niet de eerste keer dat ik ze maak. Wel op een nieuw vuur en daarmee is ze geschift. Geklaarde boter heeft gewoon een hoger kookpunt, voor de rest? Boter smelt, en stolt terug. Met of zonder melkresten. Maar niet meer als ze geschift is.

                    Comment


                      #25
                      Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                      Tja dan niet, eet smakelijk of lees eens wat boter klaren doet met de boter en niet enkel die ene link die ik als voorschot gaf, je moet het allemaal zelef weten natuurlijk. was meer aan tip om je naatesporen hoe je echte goede wietboter maakt mee niet.

                      Comment


                        #26
                        Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                        Tis geen hollandaise saus die ik wil maken. Waarom zou je ze moeten klaren? Omdat het iets gezonder is, iets zuiverder van smaak? Beter om ne steak in te bakken? Wat maakt dat uit voor een cake of muffins mee te maken?

                        Dik half uur in de diepvries en de boter is gestold. Het water nog vloeibaar onderin de pot. Gaatje in gemaakt, het meeste is er nu uit. Goed genoeg voor soezen.

                        ps: ik word ook ni direct overtuigd door: lees eens wat meer over geklaarde boter.

                        Comment


                          #27
                          Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Als je het in een cakemix gooit zal het toch ook niet zoveel uitmaken dat het nog wat vloeibaar is?
                          Dit maakt wel een enorm verschil. Ik heb vaker een cake geprobeerd met vloeibare boter, maar dan blijf je bakken en je cake wordt niet goed droog.
                          Why drink and drive when you can smoke and fly

                          Comment


                            #28
                            Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                            Dat beetje water verdampt er toch zo uit?

                            Of heb je het over die plastic flessen met vloeibare boter?

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                              Ik bedoel niet de vloeibare boter uit de plastic fles. Daar blijf ik sowieso ver vandaan.

                              Ik heb het over de vers gemaakte thc boter. Die kan je beter weer hard laten worden voordat je het in een cake verwerkt.
                              Normaal gesproken gebruik je ook boter op kamertemperatuur voor een cake.
                              Why drink and drive when you can smoke and fly

                              Comment


                                #30
                                Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                                Vloeibaar of gestold, kan allebei.
                                Gewone cake maak ik ook met olie, ik hou niet van die droge kruimels.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X