Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Daar heb ik maar een antwoord op:
    Er is altijd een uitzondering die de regel bevestigt.


    Ik ga vast een kussentje op de bank leggen.. Misschien moet ik mijn vriendin niet meer mee laten lezen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Lekker geslapen LR2

      26 april


      Ontkiemd :
      P2 (Punisher#2) 29 maart
      P2 getopt/gefimd op 7 april
      DD (Dark Devil) 30 maart
      DD getopt/gefimd op 9 april
      DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

      Temp 20-28 C
      LV 38-74

      Licht 17/7

      Gisteravond besproeid met fishmix, vanmorgen weer een halve dosis Biogrow en Alga-mic met het water mee gegeven. Met de bloeivoeding wacht ik nog totdat de plant goed in bloei staat.
      De P2-2 maakt al mooie pruikjes aan en de DD-2 begint ook een top te vormen, helaas nog geen paars te zien.

      De P2-1 en P2-6 houden hun geslacht nog goed geheim, misschien toch Non-Af ?

      De LV blijft aan de hoge kant pieken , ik moet hier verbetering in brengen.


      Het groeit maar door en door, voor de gein nog een paar plantjes nagemeten

      P2-8 = 32 cm was 28 cm in 2 dagen 4 cm gegroeid ( morgen op verhoging zetten, zou ik vandaag eigenlijk doen )

      P2-7 = 58 cm was 49 cm in 2 dagen 9 cm gegroeid

      DD-2= 62cm was 47 cm in 2 dagen 15 cm gegroeid


      De P2 zijn mooie volle planten en de DD wat sprietig, gelukkig geen ballen te vinden bij deze planten.


      La pica's

      Overzicht 26 april en 24 april

      P1020910-1-1.jpgP1020892-1.jpg

      26 april
      P1020918-1.jpgP1020919-1.jpg

      P1020930-1.jpg


      Hermie en haar koters sliepen al en ik wil geen risico's op herma's lopen
      Vandaag heeft ze beetje biogrow, alga-mic en root juice gekregen.
      Volgende keer is ze erweer bij met een statieportret.

      Tot de volgende update
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Knappe kweek Stemma . Ga zo door
        God was never on your side..

        Comment


          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Die staan er weer mooi bij.
          Doe vooral zo verder.

          Thugz
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Bedankt, ik doe mijn best

            27 april


            Ontkiemd :
            P2 (Punisher#2) 29 maart
            P2 getopt/gefimd op 7 april
            DD (Dark Devil) 30 maart
            DD getopt/gefimd op 9 april
            DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

            Temp 20-32 C
            LV 42-99

            Licht 17/7

            Tja, i.p.v. zachter te zetten heeft mijn zoon de Variac helemaal op 0 gezet met een zeiknatte tent ten gevolg....geek-smiley.gif

            Gelukkig hadden we het nwe filter nog niet aangesloten, dat hebben we vanmiddag dus gedaan.
            Bleek de shop vergeten zijn een mof mee te geven. Gelukkig heeft mijn man met wat zaag- en slijpwerk van de plastic flens van het vorige filter een mof kunnen maken .

            Gelijk diverse potten opgehoogd met kleine afwasteiltjes van de action. Morgen er nog een paar bijhalen want de voorste rij moet nog omhoog.

            Vind een hoogte verschil tot 10 cm wel acceptabel of is dat nog te veel ?

            P1020931-1.jpgP1020935-1.jpg


            En Hermie heeft vandaag haar kinderen in de pot geplant gekregen.
            Uiterst vakkundig, hup vinger in de aarde, stengeltje erin, de aarde zachtjes aandrukken en een plens water erover.
            Vanwege de verwachte vorst, niet Willem maar die andere koude,
            mag Hermie op een stoel tegen het huis staan met een dubbele stolp op .
            P1020937-1.jpgP1020939-1.jpg



            Stay tuned, tot de volgende update , bulbar-smiley.gif.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              28 april


              Ontkiemd :
              P2 (Punisher#2) 29 maart
              P2 getopt/gefimd op 7 april
              DD (Dark Devil) 30 maart
              DD getopt/gefimd op 9 april
              DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

              Temp 20-26 C
              LV 38-60

              Licht 17/7

              Het nieuwe filter laat de afzuiger beter zijn werk doen

              Maar nu even wat anders, in 2 blaadjes van de P2-1 en P2-1 zag ik een paar miniscule gaatjes, ik heb natuurlijk gelijk aan de onderkant gekeken maar daar zag ik niets (alhoewel een rups in de tent wel gek zou zijn)
              P1020944-1-1.jpgP1020943-1-1.jpg

              De twee planten hebben ca 2 weken geleden dezelfde verschijnselen van overvoeding gehad, wat ik bij de andere planten niet heb gezien.

              Verder heb ik nog volgende (mede) oorzaken kunnen vinden:
              Te kleine pot 7 liter (zouden nog overgepot worden naar 16 liter, maar de groei ging gelijk op dus niet gedaan)
              Daardoor verkeerd wortelmilieu
              Bladvoeding Vital veels te veel in 1 keer gebruikt ( gaf bij vorige kweek bij zaailingen wat verbrand effect)
              Bladvoeding Fishmix
              Te warm gestaan (zie omgekrulde bladpuntjes en kweekverslag)
              Te hoge LV gehad (zie kweekverslag)
              Badbeurt van vorige week heeft kleine blokkade ten gevolge gehad
              Beide planten hebben regelmatig last van gutatie gehad( tov andere planten)

              Ik sla geen alarm, maar zou graag weten wat het is . Het heeft iets weg van een beginnend kalkgebrek.

              Ik hoor graag jullie mening.....


              De planten staan er nog steeds goed bij, zie onderstaande foto's
              Omdat ik bezig ben geweest om de potten op gelijke hoogte te stellen heeft geen zin om een "vorige" foto te plaatsen

              P1020940-1.jpgP1020942-1.jpg

              Tot de volgende update
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                zouden het vochtdruppels kunnen zijn die wat door het blad gebrand zijn? Na de donkerperiode heb ik bij overhangende bladeren soms hier en daar wat druppels, als de lamp de aangaat branden die mischien door het blad?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  die overvoeding die jij zegt stemma is een druppel die op je blad is blijven liggen en is erdoor gebrand is niet erg heb dit ook waar ik mors .

                  voor de rest ziet het er allemaal heel mooi uit , hou het groen en je zal er een mooie ronde aan over houden

                  Comment


                    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Ik denk ook dat het gewoon komt door wat voedingswater op het blad Stemma, verder ziet alles er toch geweldig uit?
                    Ga zo door vrouwtje!
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Die gaatjes komen wel vaker voor. Dan 'vergeet' de plant een paar cellen te delen, terwijl de rest wel door blijft groeien. Eigenlijk wilt dat zeggen dat de plant harder groeit dan ze aankan, en dus super gezond is. Dan scheurt er een beetje. Vraatschade heeft vaak niet zulke randjes aan de binnenkant. Dat komt pas na een dag of 3.
                      De ervaring heeft me geleerd dat erg jonge blaadjes bij het minste of geringste beginnen te janken. Dus die hoeven maar een tikje van de gieter te krijgen om een gat op te lopen.
                      Voor als je 'n andere verklaring zoekt

                      'Overvoeding'
                      Persoonlijk gooi ik het op dat waterbad; er komt dan veel voeding vrij - ook uit de grond,- en zodra dat water indroogt krijgt die grond een flink hogere EC. Een beetje als een liter zout water droog koken. In de laatste paar milliliters zit net zoveel zout als er eerst in een hele liter zat. (Stel je had 5 gram/L dan is dat nu 10gram/L als je het voor de helft droogkookt bijvoorbeeld; het water verdwijnt, terwijl het zout opgelost blijft.) Dat kan dan op overvoeding lijken.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Wat vind ik het toch heerlijk om die LR Posts te lezen, GDVDM wat heb jij kennis man.
                        En dan nog zo voor de hand liggend ook, ik zit steeds te wachten op je uitleg en verklaringen. To the point, niks omslachtigheid, ik leer een hele boel van jou en dat vind ik VET.

                        Kzou zeggen keep it up, maar dat is overbodig...
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          @ Amazing,ik geef idd voor het ene plekje de overdosis Vital de schuld voor de kleine nerfgaatjes volg ik LR2
                          @ Michevan, vrouwtje ?
                          @ LR2, ik heb dus een soort van "hulk" planten
                          @ Witte, ik sluit mij geheel bij je aan


                          1 mei

                          Ontkiemd :
                          P2 (Punisher#2) 29 maart
                          P2 getopt/gefimd op 7 april
                          DD (Dark Devil) 30 maart
                          DD getopt/gefimd op 9 april
                          DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

                          Temp 21-27 C
                          LV 42-60

                          Licht 17/7

                          Op deze dag van de arbeid maar weer eens een update. De 28e april alles op "gelijke" hoogte gezet en op 29 april wat bladeren onder aan de stammetjes weggediefd.
                          2 dagen alleen water gegeven, vanmorgen weer met alga-mic, bio heaven, biogrow en de bloeiende planten een beetje biobloom. Wel een gepiel met wel bloeiende, beginnend bloeiende en niet bloeiende planten.
                          Pipetje met bloeivoeding maar apart gehouden om het laatste bij te mengen.
                          ( Kan overigens prima mulititasken, maar gooide vanmorgen koffiemelk in mijn bekertje voeding )

                          Vandaag de 2 hoogste planten gemeten
                          de DD-2 nu 90 cm (in 6 dagen 28 cm gegroeid)
                          van de P2 is nu de P2-5 het hoogst 72 cm

                          De kap kan nog zo'n 20 cm hoger, maar ik hoop dat de groei er nu wel uit gaat. Zo fijn zijn als ik niet hoef te knakken
                          Lamp hangt op zo'n 30 cm hoogte (in het midden boven P2-5) met een ventilator ertussen, dit lijkt goed te gaan. De DD-2 staat op zo'n 25 cm van de lamp af.

                          Ik was eigenlijk nog van plan om de P2-1 t/m P2-4 over te potten van 7 liter plastic naar 16 liter root pouches.
                          In bloei is dat niet verstandig, maar ik verwacht problemen op het eind omdat een 7 liter pot niet bijdraagt aan een optimaal bodem milieu.
                          Wat is wijsheid......

                          P2-1 en P2-6 laten nog geen bloei zien, zal ik ze laten staan op 17/7 en over een paar weken naar buiten doen of toch naar 14/10 gaan, evt. met tussenstapjes 16/8 en 15/9.
                          Ik voel me al zo verwend met 6 dames uit 8 reg zaadjes shy.gif

                          Nu de foto's dan maar..

                          1 mei en 28 april

                          P1020976-1.jpgP1020957-1.jpg

                          1 mei
                          P1020959-1.jpgP1020967-1.jpg

                          P1020970-1.jpgP1020975-1.jpg

                          P1020974-1.jpgP1020973-1.jpg


                          Hermie is in bloei !
                          Een stekje ligt voor pampus , deze was door een van onze huisdieren uit de pot getrokken
                          en heb ik dus weer terug in de grond gestopt..
                          De rest lijkt redelijk aan te slaan, een ander stekje is ook in bloei gegaan.
                          Vandaag hebben ze de hele biobizz reeks gehad (op fishmix en topmax na)

                          Ik blijf me afvragen waar de hermaballen nou blijven....

                          P1020978-1.jpgP1020982-1.jpg


                          Tot de volgende update smiley.gif
                          Attached Files
                          Last edited by Stemma; 1 May 2015, 16:16. Reden: Foto's plaatsen
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            4 mei

                            Ontkiemd :
                            P2 (Punisher#2) 29 maart
                            P2 getopt/gefimd op 7 april
                            DD (Dark Devil) 30 maart
                            DD getopt/gefimd op 9 april
                            DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

                            Temp 21-28 C
                            LV 42-54

                            Voeding Biobizz lijn "uit de losse hand"

                            Licht 16/8

                            Weinig nieuws te melden, de groei is nog divers zodat ik regelmatig met mijn afwasteiltjes in de weer ben om alles een beetje op gelijke hoogte te krijgen. Dit lukt niet helemaal, helaas.

                            Even recapituleren,
                            P2-1 geen bloei
                            P2-2 vr. bloei (20 april)
                            P2-3 paar pistels gespot maar ware bloei en topvorming blijf uit
                            P2-4 vr. bloei (26 april)
                            P2-5 vr. bloei, maar rare top ( 4 mei ????)
                            P2-6 geen bloei
                            P2-7 vr. bloei (22 april)
                            P2-8 vr. bloei (22 april)

                            DD-1 als hermie buitengezet bloei ( 1 mei)
                            DD-2 vr. bloei (24 april)

                            Zie de foto's
                            4 mei en 1 mei
                            P1020990-1.jpgP1020976-1.jpg

                            4 mei
                            P1030013-1.jpgP1020997-2.jpg
                            P1030018-1-1.jpgP1030020-1.jpg
                            P1030034-1.jpgP1030003-1.jpg
                            P1030028-1.jpgP1030031-1.jpg
                            P1030023-2.jpgP1030008-1.jpg

                            Hermie 4 mei en 1 mei

                            stekjes liggen regelmatig om, met dank aan onze huisdieren...
                            P1030012-1.jpgP1020978-1.jpg


                            Hoe dan ook, bij de DD lijkt wel een paarsige gloed over de calyxen te komen,
                            ik heb dit nog niet goed op de foto kunnen krijgen.

                            Vandaag het licht dan op 16/8 gezet, van de 8 regulier zijn er 3 nog niet in bloei gegaan.
                            Het plan is om het licht morgen op 15/9 en overmorgen op 14/10 te zetten.
                            Ik zit er wel mee dat de overgebleven 3 planten man kunnen zijn, dan schakel ik daar minder uren licht voor in

                            Ga LR2 om raad vragen....

                            Tot de volgende update !
                            Attached Files
                            Last edited by Stemma; 4 May 2015, 21:45. Reden: Foto's juist plaatsen
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              2-5 is semi auto. Dus die zit nu in twijfelbloei/reveg. Een beetje met de klok spelen lost dat zo op.

                              Ziet er mooi uit verder! Ze blijven wel meer gedrongen dan ik had verwacht!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Dank je ! Ik had dat reveggen/bloei nog nooit eerder gezien. Zag wel dat het een hele "aparte" groei was.

                                5 mei

                                Vandaag de klok aangepast zodat het licht vandaag op 15/9 en morgen op 14/10 staat.
                                De P2-1 had vanmorgen weer gutatie ws door de te kleine pot.
                                Omdat er veel lengteverschil is ga ik morgen de tent anders indelen, de middelste rij
                                P2-4, P2-5 en DD-2 schuif ik dan naar achteren en de P2-6,-7 en -8 gaan dan naar het midden toe.

                                Ik ga dan ook de P2-1,-2,-3 en- 4 verpotten naar een 16 liter pot, ze zullen minstens nog zo'n 5 weken moeten bloeien
                                en ik denk dat de huidige 7 liter echt voor problemen gaat zorgen in het wortelmilieu.
                                Het wordt wel wat krapjes, maar de root pouch potten zijn 28 cm doorsnee dus dit moet gaan lukken.

                                Tot laters
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X