Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groeiproblemen denk ik (autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    groeiproblemen denk ik (autoflower)

    Korting op 420shop
    DSC01437.jpgDSC01435.jpgDSC01436.jpgDSC01446.jpgDSC01445.jpgDSC01437.jpgDSC01444.jpgDSC01441.jpgDSC01439.jpgDSC01438.jpgDSC01442.jpg

    #2
    Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

    Ik ben geen expert , dus ik kan me vergissen ..
    , maar ik denk dat je grond wat nat staat bij het steeltje(geel bladpuntje op laatste foto), autoflowers hebben de eerste week praktisch geen water nodig .
    ikzelf bevochtig meestal al mijn grond(ook niet zeiknat) en geef pas voor de eerste keer water na een week bijna,en ik zie dat bij jou de grond alleen vochtig is rond het plantje , ik doe het dan weer omgekeerd ik giet rond het hele plantje xD
    , niet te dicht bij het steeltje zodat de wortels het water kunnen zoeken ondergronds , en autoflowers hebben in het begin ook geen voeding nodig , na zo een 7-10 dagen pas kan je ze wat water geven met een hele lichte dosis wortelstimulator , eventueel ook lamp enkele centimeters dichter, autos kunnen gemakkelijk 27 graden ongeveer verdragen maar dit is niet direct het probleem denk ik.

    Verder veel succes me je kweek !

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

      Ze zien er uit alsof ze twee dagen boven de grond zijn. Die laatste heeft duidelijk wortelproblemen.
      Als ze echt al 2 weken boven de grond zijn, dan zou ik even controleren op vliegjes; varenrouwmug steekt weer de kop op met deze temperaturen. Anders is het een ander bodemprobleem. Rhizotonic hoef je trouwens niet dagelijks te geven. Water als het goed is ook niet; een beetje pot kan best een paar dagen droger staan. Dat is goed voor de wortels. Te droog gaat alleen een probleem worden; daar heb je vingers en weegschalen voor.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

        en je nacht temperatuur moet liefst ook nog zo een graad of 5 omhoog , dan komt het wel goed normaal

        Comment


          #5
          Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

          Zal nachttemperatuur verhogen en veel kalmer aandoen met water geven. zal een paar dagen geen water geven en kijken hoe ze reageren. Dank voor de info en zal updaten als ze wat beter zijn.

          Comment


            #6
            Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

            Update ook maar als het niet beter gaat, dan kunnen we misschien zien wat er aan scheelt
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

              Misschien dat je lamp te dichtbij hangt? Weet het niet zeker want ik kweek niet onder 250 watt maar onder 1x 100watt en die hang ik ook al redelijk ver.
              Daarom misschien ook de gele bladen, de luchtbevochtiger ''besproeit'' als het waren de plantjes en als daar sterk licht op komt kan het branden op de bladen.
              Hang hem wat omhoog voor een weekje, kijk wat er gebeurd!
              Grtz- Surge
              sigpic- Don't kill my high because you're low.

              Comment


                #8
                Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                Bij 10-12 graden staan ze compleet stil.
                Ook zou je beter water geven ruim om de plantjes heen, niet bij het steeltje, nu hoeven de worteltjes niet zo ver op zoek.
                Eenmaal de wortels de grenzen van de pot verkend hebben zullen ze snel groeien.
                Bij grotere potten kan dat iets langer duren, logisch.

                * Die lamp hangt prima zo voor een 250W lamp. Een 100W lamp moet zeker niet hoger dan dit.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                  Heb deze nacht temperatuur op ongeveer 18 - 19 graden gezet. De hoeveelheid water die ik moet geven en dan best niet aan het steeltje maar rond de plantjes is nog een beetje zoeken hoor. Want als ik mijn vinger in de grond steek voelt die onderaan ook vrij droog aan. Dus heb altijd een beetje de neiging om water bij te geven, maar dan ga ik ze misschien overbewateren en dan is de moeite tot nu toe voor niets geweest.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  DSC01447.jpgDSC01451.jpgDSC01453.jpgDSC01455.jpg

                  Die op de eerste foto is die nog te redden of is deze om weg te gooien? 2e foto lijkt mij ook al naar de gele kant te gaan.

                  Comment


                    #10
                    Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                    Het kan ook zijn dat je teveel voeding geeft... dat geeft ook gele bladeren.
                    Probeer bij het water geven om de plant heen te gieten aan de buitenkant vd bak en niet te veel bij het plantje.

                    Comment


                      #11
                      Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                      Gaf dagelijks alleen een beetje water met rhizotonic in. Geef sinds gisteren gewoon een klein beetje water zonder rhizo( ga niet dagelijks bewateren)en niet meer op het plantje, maar rond het plantje. Zal nu zien wat dat geeft na een paar dagen. Denk wel dat de plant met gele blaadjes niet meer te redden is,want ziet er echt slecht uit.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                          2 weken geen water? Maar dan is de grond die je gebruikt toch vochtig gemaakt op voorhand? Of alleen bodem vernevelen? Mijn potten zijn 4 liter, dus te groot voor deze grootte van plantjes?

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

                              ok bedant voor de tips. zal geen water meer geven en regelmatig controleren wat de plantjes "zeggen". zal dan toch iets langer duren bij mij als 2 weken eer de wortels er onderaan uitkomen aangezien de potten groter zijn als uw.

                              Comment

                              Bezig...
                              X