Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad trekt krom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad trekt krom

    Korting op 420shop
    Heej luitjes,

    Vanochtend keek ik even bij de dames en zag dat 1 plant zijn blaadjes krom trek, jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn?
    Ik heb ze gisteravond nog een ieder 400ml water gegeven met wortelstimulator en een beetje voeding. Ze staan sinds zondag in de bloei.

    Als jullie tips hebben hoor ik dat graag.

    Groetjes,
    Attached Files

    #2
    Re: Blad trekt krom

    ik denk dat ze wat overvoed is...

    Comment


      #3
      Re: Blad trekt krom

      En ze zijn behoorlijk gestrekt dus de lamp hangt te hoog.
      Claw blad.
      Foto's zonder HPS aub.
      Alle gegevens : aarde, voeding, licht, pH, wanneer, hoeveel, hoe lang, waarom etc etc etc ..
      En natuurlijk: het helpdesk topic
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Blad trekt krom

        Uhu, klauw. De oorzaak daarvan ligt bij u en kunnen wij adhv foto's nooit achterhalen.

        Comment


          #5
          Re: Blad trekt krom

          Het was de clip fan, ongeacht waarheen ik hem draaide of hoe hoog, ze reageerden er allemaal hetzelfde op. Nu ik hem er een paar dagen geleden uit heb gehaald gaat het beter met de plantjes.
          Bedankt voor jullie reacties!

          Comment


            #6
            Re: Blad trekt krom

            Thanks voor het posten van de oplossing bij jou.

            oh, verkeerde knopje geklikt geloof ik...dat sterretje moest het wezen, sry mods.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Blad trekt krom

              Een clip fan zou toch eerder een omhoog opgekruld blad opleveren.

              Hebben ze niet gewoon te nat gestaan en dat een paar dagen later de aarde wat droger is geworden waardoor het probleem "verholpen" is?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Blad trekt krom

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Thanks voor het posten van de oplossing bij jou.

                oh, verkeerde knopje geklikt geloof ik...dat sterretje moest het wezen, sry mods.
                Haha, had al zo'n vermoeden
                Fijn dat je de oplossing er bij hebt geplaatst Sem, hopelijk hebben anderen er ook wat aan.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Blad trekt krom

                  Het lijkt bij mij ook meer op verwelkte salade bladeren dan trek van een ventilator, want dan krullen je bladeren naar boven niet naar onder. Je hebt teveel water gegeven.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad trekt krom

                    Omhooggericht blad komt - voor zover ik heb gezien, gemerkt en gelezen - enkel door watergebrek of te hoge temperatuur. Opkrullen NEE, afbij wijze van, 1 cm. Een huidmondje is dan tenminste 4 cellen groot. Dat verklaart het naar beneden opkrullen; de bovenkant is sneller gegroeid dan de onderkant.
                    Andersom; de plant wilt vochtverlies voorkomen, en sluit de huidmondjes, het oppervlak op de onderzijde van het blad is koeler, en kan normaal blijven groeien en functioneren. Dan richt het blad zich omhoog, vaak zelfs in een mooie kano-vorm. Die kano-vorm is goed om te onthouden, want een gezonde plant wijst soms ook omhoog met haar blaadjes. Dan is de turgor (waterdruk, en nee, ik heb nog steeds geen simpele uitleg gevonden) precies goed. Maar het verschil tussen problematisch omhoog, en perfect omhoog, zit hem dus in de kano-vorm.

                    Hier zie je zo'n kano-vorm. Dit is absoluut geen extreem geval. Gewoon een mooie foto door Wietefras, waaruit af te leiden is dat de plant waarschijnlijk in het warmste gedeelte van de tent staat. Let op die opstaande kartelrandjes.
                    20150404_BBG_Top_DSC6266.jpg


                    Maar hulde aan de topicstarter dat er een oplossing aangenomen en bevestigd is! Man, je bent een van de eersten die even terugkoppelt.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad trekt krom

                      Netjes uitgelegd,en die foto is om te watertanden.

                      verstuurd met mijn preiphone over het wortelkanaal

                      Comment


                        #12
                        Re: Blad trekt krom

                        Wordt mijn plant nou gebruikt als voorbeeld van hoe het niet moet? Tsssss

                        Deze plant staat overigens niet op de warmte plek, maar op de tochtigste plek. De lucht wordt langs de kanten omhoog gezogen.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Blad trekt krom

                          Ja ehhh.. Vandaar dat eh.. Dat dat ene blad aan de linkerkant ook naar beneden krult! Hahahaha!
                          Het is maar een generalisatie, een leidraad om een oorzaak aan te wijzen. Dan kan ik mijn eigen bibliotheek/beeldbank wel raadplegen, maar sommige foto's hier zijn gewoon veel mooier en beter dan andere. Ik zal geen namen noemen verder.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Blad trekt krom

                            Prima hoor

                            Al het blad in de top komt in de problemen uiteraard. Als de ene kant niet meer verdampt dan moet de andere kant het bijtrekken en dat lukt uiteindelijk ook niet.

                            Al staat waaarschijnlijk die hele top ook wel op de tocht. De opening is rond de DWC bak op een centimetr of 10 van de wand af.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            Bezig...
                            X