Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad problemen advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad problemen advies gevraagd

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    Ik heb zaadjes ontkiemt en de plantjes zijn nu 1,5 week oud. Heb de plantjes in spongepost ontkiemt en nu overgepot in 0,8 ltr potjes. Ik gebruik atami bio growmix. En een sannie organic kit voor de voeding van de planten. Ik heb de symbioses bij de aarde gevoegd en batco aan het water toegevoegd zoals beschreven op de verpakking.
    Toen ik vanmorgen ging kijken waren de bladeren flink verkleurd. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen?

    20150413_115249-1.jpg
    20150413_115244.jpg

    #2
    Re: blad problemen advies gevraagd

    Verbrand, te sterk medium voor zaailingen. Wachten en hopen dat ze erdoor komen. Die klein wortels gaan spoelen niet echt apprecieren. Kans zit er dik in dat je opnieuw kan beginnen.

    Comment


      #3
      Re: blad problemen advies gevraagd

      Hey eddy klote zeg ik gebruik altijd zaai en stek aarde in het begin voor de plantjes zoals beowulf al aangeeft te sterk bemest die growmix.
      Je kan het nog even aankijken zou niet teveel wateren ook in de hoop dat het minder wordt want zoveel drinken je plantjes nog niet dat is bij mij ook al eens fout gegaan haha.
      In het geval dat ze het toch niet redden zou ik voortaan zaai en stekgrond halen voor de eerste paar weken in een klein potje dan heb je die spongepots in principe ook niet nodig kan je ze daarna gewoon in de growmix zetten als je plantjes wat groter zijn, maarja eerst even kijken hoe ze het ervanaf brengen nu succes gozer.

      Comment


        #4
        Re: blad problemen advies gevraagd

        Bedankt voor jullie reakties heb weer wat geleerd jammer dat het me mischien 3 plantjes kost maatja ga morgen gelijk zaai en stekgrond halen en evt overpotten? Zijn 0,8 ltr potjes niet te groot om de ontkiemde zaadjes in te leggen?
        Ik ga nog wat extra zaadjes ontkiemen voor als deze het niet redden als het er te veel worden voor binnen zet ik ze in de tuin.

        Comment


          #5
          Re: blad problemen advies gevraagd

          En nu een dag verder? Kun je zien of het erger geworden is? In principe kunnen je plantjes best wat hebben hoor mijn plantjes toen hebben zelfs de batmix overleefd.
          0,8 l potjes is gewoon prima om in te ontkiemen hoor ikzelf gebruik 1l potjes in mijn voorgroeitentje die potjes kun je dan afdekken met huishoudfolie totdat de plantjes boven de grond komen, wel even gaatjes erin prikken zodat ze wel een beetje lucht hebben.
          Ik weet niet of je b.v klaar met je kweek wilt zijn voor de zomer anders zou ik het nog een paar dagen aankijken of het niet erger wordt.
          Die zaai en stekgrond zou ik wel bewaren voor als je overnieuw begint of als je een nieuwe ronde start, overpotten zou je alleen kunnen doen als je naar een grotere pot gaat maar dan niet meer in de zaai en stekgrond die vind ik persoonlijk beter om in te ontkiemen tot je of naar je eindpot of naar een grotere pot gaat je plantje is dan wat sterker snap je?

          Comment


            #6
            Re: blad problemen advies gevraagd

            Zaai en stekgrond heb je echt niet nodig, potgrond werkt net zo goed. Je moet gewoon de eerste 3 weken nooit voeding geven, of als je een hevig bemeste grond gebruikt; effe in een zeef pleuren en drie keer uitspoelen. Scheelt weer een boel centen.

            Als je voorzichtig bent met watergeven, dan overleven ze het wel.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: blad problemen advies gevraagd

              bedankt allemaal voor de reakties
              net weer even wezen kijken helaas was mijn telefoon te leeg voor foto's maar het gaat goed met ze
              Ze groeien als kool en mooie nieuwe groene blaadjes hoop dat het zo blijft zal snel wat foto's plaatsen.

              Comment


                #8
                Re: blad problemen advies gevraagd

                Daar moet nog heel wat gebeuren voordat je daar iets van kan roken
                Veel s6

                Comment


                  #9
                  Re: blad problemen advies gevraagd

                  Goede avond allemaal,

                  Heb deze week een zakje Bloombloom spray van Azarius ontvangen, ik heb er geen ervaring mee met dit product ! Maar als het doet wat het belooft? Hieronder de link.

                  http://boomboomspray.com/?page_id=118

                  Groetjes.
                  Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                  Comment


                    #10
                    Re: blad problemen advies gevraagd

                    Dat had je hier ook al gevraagd.

                    Als je zelf een topic had geopend (met een GOEIE titel) en op de juiste afdeling (voeding) had je meer gehoord misschien ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X