Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast met voorgroei kamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkast met voorgroei kamer

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers.

    IK wil beginnen aan de bouw van een kweekkast met voorgroei kamer en had graag ook eens mening/advies gehoord.
    Reeds heel wat ingelezen op dit forum.

    Kga een stevige kleerkast hiervoor gebruiken met afmeting (bxhxd):
    100 x 200 x 64 cm


    Bovenste gedeelte kast wil ik als veg/voorgroei ruimte maken, dacht aan een hoogte van 40 cm
    Lampen: 4 tl lampen van 6000-6500K
    Ventilatie met pc fans,
    Geurfilter is niet nodig veronderstel ik

    -----------------------------

    Ander kweekgedeelte kast is dan 100 x 160 x 64

    250w lamp is voldoende voor deze afmeting?


    Volgende artikelen van plan te bestellen:


    - 1 v deze 3 lampensets:
    - Complete set 250w PRO V T remote (vsa+kap+FS HPS lamp)
    - Lumatek 250 watt dimbare Evsa + Hps Osram 250w lamp + Reflector+ (is dimbaar wel nuttig?)
    - Eti HPS MH 250 watt Cooltube complete set (deze set heeft momenteel voorkeur maar neemt het glas niet teveel straling weg?)

    - Can 333bft 350m3

    - Buisafzuiger BK 125 365m3

    - Afzuigslang Sonodec 125mm / m

    - Verloopstuk diameter 160-125mm

    - Fancontrol+ thermostaat (max1000w)

    - Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen

    - Thermo- Hygrometer wit (mini-maxi)

    - Wandventilator 18cm (honeywell)

    - easyroller + ketting(ophanging lamp)


    Is een PH meter nodig?

    Voor de wanden ga ik aluminiumfolie gebruiken.

    Onderaan kast 3 gaten 12.5 cm voor luchttoevoer met pc fans


    -----------

    Is dit een goede samenstelling, en voor lampen welke set zou aan te raden zijn,
    Last edited by ganjazz; 14 April 2015, 22:13.

    #2
    Re: Kweekkast met voorgroei kamer

    Hey
    Ken persoonlijk de kast niet. Maar zo'n ikea kast zal ik toch wel hier en daar extra verstevigen.
    De vibratie's van de af/aanzuiging + ventilatoren kunnen op den duur wel iets aanrichten. (denk ik)

    aluminiumfolie zal ik niet gebruiken, volgens mij zijn er in de growshop betere reflectie doeken te vinden.

    Met zo'n honeywell op hoogste stand blaas je zekers de warmte vanonder de lamp weg. Cooltube kan je idd nemen maar mss niet direct nodig. eigen voorkeur zal ik zeggen.

    Als je alleen op 250w ga kweken niet is dimbaar niet direct nodig. Maar zal het toch kopen.
    Je hebt het al als toch wilt uitbreiden.
    En een 400w verandert van licht spectrum als je hem dempt naar 250w, wat naar schijnt beter is voor de groei.

    Als je bio ga kweken heb je niet direct een PH-meter nodig. maar is geen overbodige luxe.
    Ga je scrog doen.
    Zijn dat de binnen of buiten afmetingen???
    Anders zal ik zeggen dat het op een deftig begin gelijkt
    gr

    Comment


      #3
      Re: Kweekkast met voorgroei kamer

      Hoi, thx voor reply

      Is een stevige kast(geen ikea)

      Alufolie beter niet gebruiken dan.
      .
      Die honeywell fan beneden naar lamp richten kan ik wel doen ja,

      Een 400w lamp zou dus ook gaan voor 0.9m3, en als een cooltube niet nodig is hoeft dit niet.

      Denk nu om deze lamp te bestellen:

      Lumatek 400watt dimbare Evsa + Sylvania grolux 400w lamp + Reflector (met adjust a wing of niet)

      Bedoeling is bio te kweken, biobizz groei en bloei volgens schema. Nog zien voor andere produkten eventueel.

      Srcog al wat over gelezen, is voor later, 1ste ronde nog niet.

      Afmetingen van kast zijn buitenmaten.

      Deze buisafzuiger en filter kan in zelfde shop bestellen:
      - VK 125 (365m3) en Prima Klima Filter K2601 480 M3(Ideale luchtstroom 360 m3)
      Last edited by ganjazz; 15 April 2015, 16:26.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Kweekkast met voorgroei kamer

          GAVITA DIGISTAR 400W 230V gaat het worden, met een 250w en 400w lamp.
          Last edited by ganjazz; 18 April 2015, 19:26.

          Comment


            #6
            Last edited by ganjazz; 18 April 2015, 20:07.

            Comment


              #7
              Re: Kweekkast met voorgroei kamer

              Afvoer kan in de kamer.

              Comment


                #8
                Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                Begonnen aan bouw kweekkast.

                Linksboven komt buisafzuiger,hier nog geluidsisolatie in verwerken want maakt best veel geluid.
                Binnenband fiets gebruiken om deze op te hangen.Verder nog zien hoe uitstroom lucht zo geruisloos mogelijk te maken.

                Rechtsboven is voorgroeikamer, met mammoth neon 2*55w, propegator, nog intake gat en VK100 QS (73m3) plaatsen


                Onder is groei-bloei(250w philips hpi tplus + 400w gavita enhanced)

                Nog verder folie plaatsen, koolstoffilter ophangen en bevestigen buisafzuiger

                Voor intake VK 125 (190m3) maar deze maakt teveel geluid, zoek naar nadere oplossing hiervoor.

                ------------------

                Aarde- voeding: B.A.C. lavasoil en starterskit

                Afmeting binnekant zijn B95 D60 H150

                Zou 5 planten scrog in 7L potten of 4 planten in 11L potten gaan voor deze oppervakte?

                Attached Files
                Last edited by ganjazz; 26 April 2015, 00:19.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                  Zou niet binnenshuis afblazen.
                  Zeker in een kamertje ga je dan erg snel schimmel krijgen als je niet elke dag lucht.
                  Been there ..

                  Die twee ruimtes had ik gewoon met elkaar verbonden met een labyrinth.
                  Een pc fan als inlaat in de groeiruimte en aan de achter-onder-kant in de bloeiruimte een inlaat'raam-rooster-ding'. (passief dus)
                  Da's een optie, er zijn veel meer dingen mogelijk natuurlijk.

                  Met die evsa's gebruik ik wel een relais, daar slaap ik beter van.
                  Of het zonder kan ? Misschien wel, ze hebben een soft-start, maar ik vertrouw meer op m'n relais dan op een timer.
                  Ik heb 2 plantjes op die oppervlakte. In scrog staat het dan vol toppen.
                  Meer plantjes kan ook, dan kun je ze korter groeien om ze klein te houden.
                  Succes!
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                    Niet binnenshuis afblazen, helaas zal dit toch moeten doen,kast staat in kamer 30m2.
                    Ramen staan niet dichtbij(en afvoerslang valt op dan) , kan ramen wel op kip stand zetten voor ventilatie.

                    Labyrinth uitblaas buisafzuiger is wel goe idee,

                    Voorgroeiruimte d8 inlaat passief en uitlaat actief moest zijn.

                    En bij bloeiruimte inlaat actief, maar passief kan ook dan, zou wel veel stiller zijn zo.

                    Merk toch wel een lichte storing bij inschakelen lamp op spanningsnet, beter relais gaan halen.

                    2 plantjes maar, wil graag maximale opbrengst halen uit oppervlakte,
                    Misschien 3 scrog in 7l potten(verhoogd) en 2 gewoon in 11L potten , weet het nog niet.
                    Last edited by ganjazz; 26 April 2015, 15:22.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                      Omdat de lamp in de groeiruimte langer aan is dan de lamp in de bloeiruimte.
                      De bloeiruimte moet 100% donker zijn als daar de lamp uit is.
                      Daarom een labyrinth (of 'n dubbele bodem ofzo) in de groeiruimte als je die doorverbindt met de bloeiruimte.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                        edit, delete
                        Last edited by ganjazz; 2 May 2015, 22:24.

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                          Kast nog verder geiosoleerd(deuren akoestisch) zijkanten rockwool isolatie, is al veel stiller nu.

                          Ben ook overgeschakeld naar led lampen ipv HPS, wegens teveel warmte, en de energiekosten zijn wat lager.

                          Nu zijn voor en tegenstanders voor led,echter na heel wat info, forums lezen, testrapporten, en goede resultaten hebben mij overtuigd.

                          Heb nu een mars hydro reflector 96 x3w(zie foto) opgehangen, deze zou gelijkwaardig zijn aan 150w Hps, heeft bloei en groeistand.

                          Kga nog led lamp bijbestellen, reflector 96 x3w of mars 2 400w 80 x5w

                          5w straalt dieper en zou voor hogere planten kunnen gebruiken, terwijl 3w voldoende is voor scrog.

                          Voor inlaat groei-bloei 2 stuks Pure Wings2 140mm: Air flow @ 12V 104 m3/h - Noise level @ 12V (dB(A))18.8
                          dB(A))7.5


                          ---------------------------

                          Nog een vraag ivm afzuiglucht buisventilator, bestaat er hier een demper voor?
                          Attached Files
                          Last edited by ganjazz; 2 May 2015, 22:23.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekkast met voorgroei kamer

                            ... de energiekosten zijn wat lager...

                            Maximum power = 300W en dat presteert bij fullpower net zo goed als 150W hps.
                            Dat kost dus 2x zoveel, en is niet zuiniger.
                            Juist met dat [energieverbruik:opbrengst] worden de meeste mensen misleid.

                            Anyhow, je kunt er wiet onder kweken.
                            Ik ben benieuwd hoe het gaat, en hopelijk maak je het verslag af
                            Er bestaan wel dempers, en je kunt ook zelf iets maken, maar het kost ook wat capaciteit, dus je afzuiger moet iets harder waardoor er weer meer geluid is.
                            Je kunt bijvoorbeeld (aquarium)filterwatten in een panty in de afvoerbuis proppen ofzo. (na de afzuiger, zodat het niet in de afzuiger kan komen)
                            Zolang de temperatuur goed blijft is de afzuiging nog voldoende.
                            Last edited by QnQ; 4 May 2015, 08:12. Reden: in gedachten zag ik opeens een brandende afzuiger met een panty verwikkeld tussen de rotor :/
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X