Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rfx hulp nodig aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rfx hulp nodig aub

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik had mezelf al even voorgesteld op het wie is wie gedeelte.
    Zoals al gemeld heb ik m'n hobby herpakt na 7 jaar afwezigheid.
    In die jaren is er best veel veranderd.. Omdat ik 7 jaar terug al m'n "troep" heb verkocht, ben ik nu met een schone lei begonnen.
    Ik ben een half jaar geleden voor dimlux lampen gegaan 600 watt 400 volt icm de dimlux controller... Dit voldoet tot nu toe prima.
    In het verleden heb ik altijd gekweekt op cocos slabs. Echter heb ik nu om te beginnen maar gekozen voor simpel op aarde..
    Ik ben nu bezig met m'n tweede ronde, de eerste viel tegen, maar ja ik moest ook weer even inkomen, haha.. Toch zou ik graag na deze keer switchen naar rfx.. Ook zou ik graag met de opticlimate willen gaan werken icm CO2..
    Hierover heb ik een aantal vragen, ik hoop dat iemand die wil beantwoorden:

    1) ik wil mandjes gaan gebruiken van 40x30x17 cm, in deze mandjes zitten vrij grote openingen, maar de rfx zal er niet doorheen vallen... Hoeveel cm moet ik vloeden bij deze hoogte?

    2) mijn plan is om hoge randen in m'n hok te maken, de bodem te voorzien van vijverfolie en m'n hele hok te vloeden, en te werken met een vlakzuigpomp... Is dit de meest handige manier?

    3) ik heb verslagen gelezen, oa van racker, waarin hij honingraat op de vloer gebruikt en dat 1 mandje leeg laat waardoor je goed het waterpeil kunt zien... Dit blijft dan altijd onder water staan.. Wat is het jut hiervan? Ik snap dat je pot/mand dan niet direct in contact blijft met je water, maar krijg je aan het einde dan niet problemen met een te hoge lv?

    4) hoeveel planten raden jullie aan te zetten op 1 mandje van 40x30x17? Ik zal zelf te denken aan 1 namelijk.

    5) per hoeveel dagen raden jullie aan te vloeden?

    Alvast bedankt voor de reacties

    Groeten

    Buddah's brother

    #2
    Re: rfx hulp nodig aub

    Slabs, Opticlimate, CO2, RFX, vlakzuigpomp...
    Hobbykwekers, (kwekers die wiet voor zichzelf kweken) gebruiken dit soort dingen meestal niet.
    Voor adviezen mbt materiaal dat broodkwekers gebruiken kun je inderdaad beter rondkijken op wietforum.

    Het lijkt mij allemaal wat over de top voor een paar plantjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X