Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit is mijn eerste post, dus zal mezelf even kort voorstellen en wat informatie over mijn grow verstrekken.

    Naam: Kush 420
    Leeftijd: 23 jaar
    Ervaring: Eerste keer
    Klimaat: Binnen
    Plantje: 1x Gefiminiseerde Blueberry (Indica dominant), vanaf zaad geplant op 30/3/2015 in kokos potgrond.
    Tent: Zelfgemaakt kastje (90x45x80cm (lxbxh))
    Lamp: Groei: 2x 18W TL lamp 6500K 1250 Lumen
    Bloei: 4x 20W CFL lamp 2700K 1300 Lumen (momenteel branden er 3 van deze lampen, ivm de grootte van de plant.
    Ventilatie: Linksonder intake fan, linksmidden circulatiefan, rechtsboven exhaust fan.
    Temp: Gemiddeld tussen de 20 en 29 graden.
    LVH: Gemiddeld tussen de 30 en 60% (relatief).
    Voeding: (Nog) geen (behalve de voedingsstoffen die in de potgrond zitten)
    Extra's: De plant is getopt en zal met de SCROG methode getraind worden.
    PH van het water wordt niet gemeten (leidingwater).

    Ik ben dus een beginnende kweker met weinig tot geen ervaring met planten. Heb wel biologie op school gehad (vwo niveau), maar dat is al jaren geleden en verwaterd.
    Na al ruim 10 jaar wiet te hebben gebruikt als recreatie, ben ik begonnen met mijn eigen kweekje. Om eerst de kat uit de boom te kijken, heb ik maar 1 zaadje geplant (ivm de beperkte ruimte/ervaring/geur etc.). Het plantje groeit opzicht slow & steady, maar begint sinds enkele dagen bladproblemen te vertonen.
    Op de onderste grote bladeren zijn verkleuringen te zien en de bovenste grote bladeren lijken te zijn aangetast door insecten. Ik heb de plant onderzocht op aanwezigheid van insecten, maar noch deze noch de eieren zijn te zien. Ik denk dus dat het gaat om ondervoeding.
    Na wat onderzoek te hebben gedaan denk ik aan een Calcium of Kalium tekort. Ik denk eerder aan Calcium, omdat de kokospotgrond NPK bevat. De voeding zou genoeg zijn voor de eerste 6 weken (staat op de zak).
    Graag zou ik jullie hulp willen inschakelen voordat ik mijn plantje ga voeden. Wat denken jullie?

    #2
    Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

    insectjes goe kijken onder de blaakjes !
    die plekskes zijn of terwijl door teveel water tegeven of ies temorsen .
    of door thrips ma das weer lang verhaal .
    effe wachten op de conclussie van anderen .

    succes nog !

    Comment


      #3
      Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

      Foto1 is van te nat staan gok ik.
      Die happen uit de bladeren is van een slak, een rups, of een kat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

        Hallo Steundheufd en QnQ en bedankt voor jullie reactie!

        Dus als ik het goed begrijp heb ik mijn plant teveel water gegeven waardoor die bruine vlekken op de bladeren zijn gekomen en heeft ze
        Last edited by Kush 420; 27 April 2015, 11:04.

        Comment


          #5
          Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

          Als je plant te nat staat kunnen de wortels hun werk niet goed doen en sterven ze in het ergste geval af.
          Als de wortels hun werk niet goed kunnen doen, nemen ze geen voedingsstoffen meer op.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

            jouw watergifts zijn veels te groot
            potgrond houdt 10% water vast , cocosgrond zelfs iets meer
            zorg ervoor dat er altijd aangevuld wordt tot je dat maximum bereikt
            bvb pot 11l houdt 1.1l vast , twee dagen later is die 500 gram lichter dus 500ml water erbij en je hebt een gezonde vochtigheidsgraad bodem
            dus kleinere watergiften en zelf uitrekenen hoeveel vocht je bodem kan vasthouden en dus ook maar nodig heeft

            geen(nooit) fanleaves afknippen , ze heeft die nodig , beetje schade kan geen kwaad
            als je je ingelezen had wist je dit antwoord

            zoek zelf maar eens naar het nut van sprayen (fanleaves search was easier)

            hoe ze groen

            grtz

            B2N
            Last edited by member16666; 27 April 2015, 14:50.

            Comment


              #7
              Re: Waarschijnlijk Calcium tekort en insecten???

              Stemma & B2N, bedankt voor jullie reactie.

              Teveel water dus, duidelijk. Zal daar op letten en aan werken.

              Ik weet inderdaad dat de fanleaves niet eraf geknipt moeten worden, maar ik ging ervan uit dat dit minder kwaad kon doen dan ze te laten staan, omdat ze beschadigd zijn.

              Ik heb zoveel gelezen waardoor ik juist ben gaan twijfelen over bepaalde zaken, waaronder het besprayen. Sommigen zeggen dat sprayen goed is, omdat het regen simuleert. Anderen zeggen dat sprayen niet nodig is, omdat de plant water opneemt via de wortelen.

              Ik zal de fanleaves gewoon laten staan, de waterdosis verlagen en de plant licht besprayen vlak voordat de lamp uitgaat, want als ik het goed begrijp zijn de vlekken brandwonden van de plant.

              Hartelijk bedankt voor de hulp jongens!

              Comment

              Bezig...
              X