Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik ben sinds kort bezig aan een nieuw kweekje.
    Plantjes staan in 18l potten, gevuld met Plagron Batmix en zijn een 4tal weken oud. (Nog geen extra voeding gegeven, alleen wat PowerRoots in kleine dosissen.)
    Voorzien van een 600W HPS die makkelijk een meter van de planten verwijderd staat.

    Sinds gisteren zag ik dit verschijnsel op mijn bladeren.
    Komt alleen voor op de grotere fan-bladeren, voelt op sommige plekken wat "krokant" aan.
    Zitten ook kleine zwarte puntjes op, iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt voor de snelle respons,

    Groeten
    Attached Files
    Last edited by volkswagen90; 27 April 2015, 17:48.

    #2
    Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

    Te heet misschien? Wat zijn de waardes?
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

      De temperatuur in de tent schommelt tussen de 20-27 graden.
      Ik heb geen degelijke meetapparatuur, vandaar dat ik volledig bio kweek.
      Zodat ik in principe niets zou moeten gaan aanpassen ... Tot vandaag dus

      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

        Overbemest ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

          Heb je de batmix eerst gespoeld? Al zou je dan eerder problemen verwachtten..
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

            Ik heb de Batmix niet voorgespoeld, dus inderdaad ... Dan zouden er al heel wat eerder problemen moeten opgetreden zijn, toch?
            Heb nooit geen bladproblemen gehad tot nu in week 4. (Zelfs geen vergeling, alles zag er tot nog toe gezond uit.)
            Groeten

            Comment


              #7
              Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

              Toevallig iets gemorst op die bladeren?
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                Niet dat ik mij herinner, ik geef enkel regenwater. Aangezien dat de grond reeds voorbemest is

                Comment


                  #9
                  Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                  Zout verbranding, teveel voeding in de grond en je hebt toch nog bijgegeven ?

                  Geef eens een foto van de hele plant?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                    Aanzichtjes, 5 Skunk XL plantjes.
                    IMGL9139.jpgIMGL9136.jpg


                    Nog een detailshot van de onderste fan leaves ...
                    IMGL9143.jpgIMGL9142.jpg

                    Op vlak van voeding heb ik echter geen idee ... Had de eerste weken nergens last van, tot gisteren ...
                    Als het dat zou zijn had ik dit toch al veel eerder moeten gemerkt hebben?
                    (Even ter verduidelijking, ik heb geen extra voeding gegeven, enkel alleen een minimale dosis PowerRoots ter afwisseling van 2 waterbeurten.)

                    Groeten

                    Comment


                      #11
                      Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                      Thank you again, Batmix.
                      Die schade is al minstens een week oud, misschien wel 2.
                      Niet zo belangrijk meer dus.

                      Batmix is te zwaar bemest om op te kweken, daarom zeggen ze, weet je wat, koop deze grond toch, en dan ga je de voeding waar je net extra voor hebt betaald er thuis weer uit spoelen.
                      Dan wacht je 4 weken tot het weer opgedroogd is en mag je je plantje erin zetten.
                      Daarom ben ik voorstander van lightmix. Er zit minder in, dus meteen goed voor jonge plantjes.
                      Is er meer voeding nodig, dan geef je dat erbij.

                      ps. Waarom zie ik waterdruppels op de bladeren ?
                      Powerroots is ook voeding.
                      600W mag op 60-70cm. Een meter is te hoog.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                        Zou het zijn?
                        Was sinds eergisteren pas echt op te merken, zeker omdat het zich zo snel verspreide ...

                        Dus met andere woorden gewoon blijven doen zoals ik bezig was, enkel water geven. Kan moeilijk alles gaan flushen om nadien extra voeding te geven, toch?
                        Goed om te weten voor volgende kweek, dat ik direct met LightMix ga dan!

                        Waterdruppels zijn afkomstig van mijn tuinslang waarmee ik ze door het net heen water geef.
                        Dan stop ik gelijk met al die dingen ... Op hun schema stond nochtans dat Powerroots als optionele voeding door kon gaan, zonder rekening te houden met de voorbemesting.
                        Nuja, heb ze geen massa gegeven, dus erg zal het niet zijn. Gewoon even verschieten, net nu de plantjes lekker uit aan het zetten zijn zie je van die bladverschijnselen optreden.

                        Ok, bedankt voor de tip, hang de lamp gelijk wat lager dan. (Had hem op een metertje gehangen omdat ik op sommige bladeren hitte verschijnselen zag, ookal waait de fan er stevig op door.)

                        Groeten

                        Comment


                          #13
                          Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                          Hou in ieder geval het nieuwere blad even in de smiezen.
                          Dit zou niet verder naar boven uit moeten breiden normaal.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                            Is het niet gewoon afstervend blad onderaan de plant. Ik heb altijd wel een paar van dat soort bladeren en dan kweek ik op vrij lage EC waardes (1.0 tot 1.3).

                            Al is dat wel pas als de planten veel groter zijn.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                              Nieuw aangemaakte bladeren zien er gelig uit ... ook lijken er op sommige andere bladeren tekenen van Magnesium tekorten voor te doen.
                              Valt dit te linken aan het vorige voorval van overvoeding door de voorbemeste grond?
                              Ik probeer morgen deftige foto's te voorzien.

                              BUMP:
                              IMGL9152.jpg

                              Ik begin eerder te denken dat de plant voeding nodig heeft, niet?
                              Zie precies het bladgroen op bepaalde plekken onttrekken, heeft hij dan geen nood aan N?
                              De plant staat ondertussen 4 dagen in flower.
                              11198621_10204356673294067_168501372_n.jpg
                              1x dat ik met dit soort grond kweek, dus het is alweer trail & error ...


                              Groeten
                              Last edited by volkswagen90; 5 May 2015, 19:19.

                              Comment

                              Bezig...
                              X