Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

    Reactie gewenst!

    Groeten

    Comment


      #17
      Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

      Staat je aarde te nat ? Stikstoftekort begint meestal bij de middelste bladeren. Dit lijkt meer een tijdelijke blokkade door te nat staan.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

        Hey Stemma,

        Ik geef ze eens om de 2-3 dagen een litertje water (18l pot)
        Ik kan de potten niet meer tillen door de scrog, maar de bovenste centimeters van de aarde zijn steeds uitgedroogd wanneer ik bijvoer.
        Zal vanaf nu eens een weekje niets geven. Zou het enkel dit kunnen zijn?

        Hartelijk dank voor de feedback.
        Groeten

        Comment


          #19
          Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

          Voel eens met je vinger in een vande gaten onderin je pot.
          En maak een duidelijke closeup van de top en van de plant in gewoon lict.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

            (De voormalig geposte foto, overview van de tent, is met flits getrokken, dus normaal licht.)

            Is vochtig, maar zeker niet "nat". Lekt ook praktisch nooit door wanneer ik hem water geef.
            Ik heb nog enkele bladeren weggeknipt, tegenwoordig komt er ook schade voor op de jongere bladeren voor.

            Ik heb met mijn analoge meter de ph gemeten, deze gaf droogweg 7.8 aan, veel te hoog maw ... maar aangezien ik volledig bio kweek, zonder toevoegingen van het een of het ander zou dit toch geen problemen teweeg mogen brengen?
            Water dat ik geef is regenwater met een gemiddelde ph van 7 en de grond zichzelf zou moeten regelen, maarja.
            Dus hoogstwaarschijnlijk komt het door een te hoge PH-waarde waardoor de voedingsstoffen niet kunnen opgenomen worden?

            Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe minder ik er van snap, haha.

            IMGL9159.jpgIMGL9160.jpg
            (je ziet duidelijk de groene kleun ontrekken, naar het gelige toe)


            Groeten
            Last edited by volkswagen90; 7 May 2015, 16:56.

            Comment


              #21
              Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

              Vorige kweek had ik dit ook voor. Ook gaf ik ze enkel regenwater en bronwater.
              Zat ook met mn handen in mn haar want enkel 1 plantje had er behoorlijk last vast (had toen 3 verschillende strains).
              Heb geleerd uit het verleden om problemen niet direct te linken aan voeding maar eerder aan een blokkage.
              Mijn eerste gedachte daarentegen was dat er probleem met het water zou zijn(te veel of te weinig aan bepaalde mineralen)
              Heb het regenwater toen gemixt met leidingwater, 1 week later zagen de nieuwe blaadjes er terug gezonder uit, 2 weken later stond ze weer fier.
              Of dit de oorzaak was zal ik nooit zeker weten. De soort zal ook wel van belang spelen.
              groetjes

              Comment


                #22
                Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                Hoe staat het er nu mee ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #23
                  Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                  Hey,

                  nog niet veel veranderd, al geraken ze stilletjes aan wel in bloei en beginnen ze trichomes te vormen na 2weken 12/12. Dus geen vertraging opgelopen, dat is al iets.
                  Maar zoals je in de overview kan zien, zie je wel het verschil tussen de gezonde en minder gezonde bladeren, mooi groen en eerder limoen/gelig.
                  Ben ook in minimale vorm bloei voeding (plagron alga bloom) beginnen toedienen, misschien dat ze die npk wel kunnen gebruiken. Ik heb er nog steeds get gissen naar.

                  IMGL9176.jpg

                  Groeten

                  Comment


                    #24
                    Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                    Ziet er toch goed uit voor zover ik kan zien.
                    Kan wel goed zijn dat er een n-tekort is.
                    Een weekje wachten en zien hoe ze reageren op de voeding.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eventjes snel een opinie vergen over deze bladeren.

                      Ik heb ook zo'n vermoeden ...
                      Veel bladeren beginnen onderaan af te vallen en de vergeling van den bovenste bladeren blijft aanwezig.
                      Ze gaan hun 3e week 12/12 in en staan zo'n weekje in bloei. Dus daar zou het echt niet aan mogen liggen, nog veel te vroeg. N tekort zal eerder actueel zijn

                      Groeten

                      Comment

                      Bezig...
                      X