Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

davin dv 12 sloeg uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    davin dv 12 sloeg uit

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Vandaag sloeg de davin dv 12 zekering uit... 4 weken ging het goed. Ik heb 2x lumatek 600. Alles netjes aangesloten en dubbel gecheckt. Is het normaal dat een davin wel eens uitslaat?

    Nu voelde ik even aan de lumatek en vind dat ze best warm worden, is dit normaal? Niet super heet maar, je voelt dat het aardig warm word...

    De ene lumatek maakt een heel licht pieptoontje (moet je bijna met het oor erop) de andere maakt ook een licht piepend geluidje...

    Dit is trouwens mijn eerste ervaring met evsa en tot nu toe ging het prima.

    Dus is het gebruikelijk dat de davin wel eens uitkapt? En maken die lumatek dingen normaal ook een zeer lichte pieptoon? Ik ben benieuwd naar de reacties!

    Btw, na het indrukken van de zekering/knop branden de lampen weer normaal.

    #2
    Re: davin dv 12 sloeg uit

    Apart, ik ben benieuwd naar de reacties...
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: davin dv 12 sloeg uit

      Nee, dat is niet normaal. Uitmeten.

      Comment


        #4
        Re: davin dv 12 sloeg uit

        Xactly, die Evsa's piepen normaal niet, en een beveiliging klapt er niet zomaar uit.
        Dat piepen kan duiden op een lekke condensator bijvoorbeeld.
        Heb je die nieuw gekocht ? Dan terug gaan met die Evsa's.

        Is die Davin ook nieuw ?

        Welk merk lamp gebruik je ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: davin dv 12 sloeg uit

          Hey, thnx vd reacties. Ik heb de evsa idd nieuw gekocht. Alles is nieuw. De lampen die ik gebruik ben ik de naam kwijt. Het is iig geen Philips, sylvania, osram. Ik was net bezig met watergeven en sprong de dv12 weer uit. Niets komt in contact met water, dus het is een beetje vreemd. Zoals ik al zei, het ging prima tot een paar dagen geleden. Ik heb alles nagekeken. Kabel zijn goed en nieuw, lampen schoon, geen brand plekken etc... dus ik denk dat er ergens een piek onstaat waardoor de dv12 uitschakeld? Het gebeurd wanneer het net 2 uur aan staat

          Comment


            #6
            Re: davin dv 12 sloeg uit

            Dus dat uitklappen jan ook met lampsoort te maken hebben?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            De zekeringen van de lumatek blujven netjes zitten, die klappen niet. Dus de dv12 is ergens niet blij mee of er onstaat zonaar een piek ergens.... ik vind het iig geen fijne gedachten

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Misschien een stomme vraag maar, hoe meet je zoiets uit?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Bulb GE 600w LU Lucalox High Output Sodium General Electric HPS gebruik ik

            Comment


              #7
              Re: davin dv 12 sloeg uit

              Met een multimeter. En dan moet je nog de juiste standen kennen en de cijfers kunnen interpreteren. Zal wel ergens op internet staan, ik kan enkel kortsluiting meten en of men batterijen vol zijn

              Comment


                #8
                Re: davin dv 12 sloeg uit

                Kortsluiting dan slaat de zekering vd lumatek ook door, toch?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik kom er nu achter dat er een los stukje glas zit in 1 vd bulben. Ook heb ik de schroefjes vd fitting wat aangedraaid en merk dat er 1 is doorgedraaid. Ik ga deze 2 zaken oplossen en wellicht was dat het probleem. Ik ga nu gavita bulb aanschaffen. Denk beter dat merk die ik nu gebruik?

                Comment


                  #9
                  Re: davin dv 12 sloeg uit

                  Ik weet niet of het aan de lamp kan liggen.
                  Als je iets overkomt waarvan je niet weet wat het is, kun je ook dingen uitsluiten, in plaats van denken wat het zou kunnen zijn.
                  Bij gebruik van een Evsa zou het beter zijn om een lamp geschikt voor Evsa's te gebruiken.
                  Die heb je niet, dus die eventuele oorzaak kun je helaas niet uitsluiten.

                  Dat witte knopje op de Lumatek is volgens mij een thermische beveiliging.
                  Die reageert op temperatuur dus. Evsa te heet > schakel uit

                  Je kunt een schemerlampje aansluiten op die Davin, en laat die een paar dagen schakelen. 50x per dag ofzo
                  Als alles heel blijft kun je de Davin uitsluiten als oorzaak.

                  Maar piepende Evsa's zijn niet goed.
                  Ik denk dat het daar in zit.
                  (of heb je meer stroomverbruikers op dezelfde fase zitten? (vrieskast/koeling/elek.kacheltje?)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: davin dv 12 sloeg uit

                    Op de davin staan de 2 lumatek de davin zit op een groep waar ook de boiler staat verder niet. De zekering in de stoppenkast blijft altijd goed. De davin zijn zekering ging 2x af in 4 dagen. Dus het gebeurd sporadisch ipv constant. Wat ik wel opmerkte was een stuk glas los in een lamp. En juist die evsa piept heel licht maar je moet er met je oor op en dan hoor je dat ding

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ik ga zo ralights kopen en kijken of de evsa wel van deze lamp houdt

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    50x davin laten schakelen klinkt als een goed idee. Probleem is dat wel dat het hok stil oet staan, iets wat mijn komkommer plant niet gaat waarderen

                    Comment


                      #11
                      Re: davin dv 12 sloeg uit

                      Dieje kan wel effe achter glas, daar staan de mijne nu ook. Afhankelijk van de grootte En dat worden joekels.

                      Comment


                        #12
                        Re: davin dv 12 sloeg uit

                        Haha dat gaat niet

                        Comment


                          #13
                          Re: davin dv 12 sloeg uit

                          Probleem opgelost. Lamp bleek niet goed. Zat onder aan de fitting vd lamp een groot stuk glas los... Lamp vervangen en alles werkt zoals het zou moeten.

                          Comment


                            #14
                            Re: davin dv 12 sloeg uit

                            Gogo gadget electro. Hopen dat dit het is. Suc6 verder . Have fun en de mzzl
                            Keep em green

                            Comment


                              #15
                              Re: davin dv 12 sloeg uit

                              Oorspronkelijk geplaatst door pino27 View Post

                              Nu voelde ik even aan de lumatek en vind dat ze best warm worden, is dit normaal? Niet super heet maar, je voelt dat het aardig warm word...

                              .
                              Wordt de Lumatek nog steeds zo warm ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X