Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    http://www.weedist.com/2012/07/tailo...oiling-points/Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oorspronkelijk geplaatst door johnandlinda View Post
    ik heb er een stuk of 6 gekocht, mij bevalt nu al meer dan een jaar de minivap als beste. helaas de duurste.
    Zie je het zitten om er wat meer over te vertellen en een linkje te zetten waar ie te koop is? Hoe lang gaat de batterij mee. Istie makkelijk te gebruiken / hervullen? Waarom net die en niet 1 van die 5 andere?

    Thx!
    Thomas.

    Comment


      #47
      Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

      Ik gebruik sinds kort de Storm. Maar vroeg me af hoe droog moet je wiet het beste zijn om het te vapen? Kan verse wiet ook? Heeft iemand hier ervaring mee? En een mix met andere kruiden? Damiana ofzo...
      Ron

      Comment


        #48
        Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

        Hoi,

        Welcome in de vap fanclub. Als je het ziet zitten, kan je ook nog ff een review doen van je Storm? Hoe lang gaat ie mee, is ie makkelijk schoon te maken, ect?

        Het is in principe mogelijk om om verse plukken weed rechtstreeks van de rank te vapen ALS je het voorbehandeld 2 x EN als je dat doet op een Vulcano Vaporizer (tafelmodel). Ikzelf heb het niet geprobeerd, maar deze pagina zweert erbij: http://www.cannabisculture.com/conte...ost-Vaporizing

        Andere kruiden zijn zeker een optie. Herbs of the Gods hebben veel verschillende kruiden te koop, maar google eerst ff rond als je hetzelfde niet goedkoper kan vinden. Zo is skullcap echt gewoon lekker en het heeft inderdaad de effecten die beschreven staan.

        Kruiden zijn al veel langer de basis van geneeskunde. Alle kruiden, niet enkel canna, hebben hun eigen al dan niet medicinale eigenschappen. (Nogmaals een reden waarom enkel canna criminaliseren zoooo belachelijk is). De meeste mensen trekken er een thee van, maar ze kunnen net evengoed in de vap. Ik zie het als een lekker alternatief voor canna.

        Hier heb je een lijstje legale kruiden en wat ze doen met je. http://www.zamnesia.nl/content/302-d...r-je-vaporizer en dit alles wat Herbs of the Gods http://herbsofthegods.nl/

        Dampze,
        Thomas

        Comment


          #49
          Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

          Dank voor je info Thomas. Ik heb inmiddels al wat wiet gerookt wat nog redelijk vers was. Heerlijk man. Prima te doen dus.
          Ik heb een review van de Storm gemaakt. Staat hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ad.php?t=39466
          Gr, Ron

          Comment


            #50
            Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

            Super man. Excellent review. Thx!

            Comment


              #51
              Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

              Ik heb nu een goede week een Magic Flight Launch Box. Mijn ervaringen:

              Tot een week geleden rookte ik elke avond een joint om te ontspannen, te relaxen en om makkelijker in te slapen. Ik rookte vroeger ook gewoon sigaretten dus het roken van tabak vond ik geen bezwaar. Natuurlijk zitten er negatieve aspecten aan roken maar stoppen was voor mij geen optie. Ongeveer een jaar terug kwam een familielid ineens met een damp-pen aanzetten. Ik rookte altijd buiten en het om de 2 uur naar buiten lopen voor een peuk was eigenlijk een soort van relaxend en ongezond ritueel geworden waar ik eigenlijk wel vanaf wilde. Natuurlijk moest ik daarom het dampen ook even proberen. Wow er kwam gewoon echte "rook" uit en het stonk niet. Een jaar later weet ik dat er nog ergens een half pakje sigaretten door het huis slingert maar ik heb geen flauw idee waar en ik heb ook geen enkele behoefte om te gaan zoeken. Bij de sigarenboer kwam ik de laatste tijd alleen nog sporadisch voor een kleine verpakking shag om het groene goud goed te laten branden.

              Een paar weken terug stond ik `s avond weer met een joint op de lippen in de tuin. Echt smaken deed het "goud" me niet meer en ik bedacht me hoe belachelijk het eigenlijk was dat ik tabak rookte terwijl ik verder geen sigaret meer aanraakte. Ook het naar buiten moeten lopen om te kunnen blowen begon te irriteren. Tijd om eens rond te kijken en te lezen op internet. Natuurlijk kwam ik al snel de bekende namen als "volcano" etc tegen maar daar zaten nogal behoorlijke prijskaartjes aan terwijl ik het eigenlijk alleen maar een keer wilde proberen. Voor een lager bedrag kon ik wel een vaporizer kopen maar dan zat ik altijd te hannesen met een busje gas, een aansteker of ik zat te lurken aan een apparaatje wat kwa uiterlijk net zo goed een USB-stick kon zijn. Toen kwam ik de MFLB tegen; heel veel positieve reviews, werkt op batterijen, ziet er natuurlijk uit en je kunt door het raampje precies zien wat er gebeurd en levenslange no-nonsense garantie. De keuze was voor mij snel gemaakt. Een week later had ik hem binnen.

              De eerste avond gewoon binnen geprobeerd. Wow dus zo smaakt cannabis echt! Dat is niet verkeerd. Het nemen van de juiste hijs is even oefenen. Het is me zelfs ook een keer gebeurt dat het goud in de kruitkamer begon te gloeien. Ai, gelukkig was dat met een kwastje en alcohol weer schoon te maken en ruikt en ziet de launchbox er weer uit als nieuw. Nu ik er wat handiger mee ben geworden gebeurt me dat niet meer en ik kan nu goed aanvoelen hoe warm ik een hijs time. Het effect ten opzichte van een joint is geweldig. De high is schoon, zo voelt het ook. Het aandeel van tabak in het effect van een joint bleek veel groter dan gedacht. Dat "een beetje oncontroleerbare, onbehagelijke" is iets waar je met een vaporizer geen last van hebt. Ook al damp je een hele zware indica, het idee dat je te veel hebt gehad of te hard gaat komt niet meer voor. Een indica vapen maakt je relaxed in het kwadraat. Het sativa effect is veel duidelijker en helderder na vapen dan na een sativa roken. De eerste keer amnesia vapen was een feestje, achteraf zo zonde dat ik vroeger al die grammetjes kwaliteitswiet gewoon in de fik heb gestoken.

              De grote voordelen: vele malen gezonder dan roken; de smaak is puur; de high is puur en heftig; geen gestink, binnen vapen is geen probleem; veeel minder wiet nodig voor een beter effect.

              Nadelen: Na elke hijs even goed schudden zodat alles gelijkmatig wordt verdampt; na elke sessie goed schoonborstelen; batterijen gaan lang genoeg mee maar moeten wel steeds weer opgeladen worden; oppassen met inbranden maar dat risico wordt steeds kleiner omdat je na een paar keer wel doorhebt hoe het werkt, het zal me nu niet snel meer gebeuren.

              Ik kan iedereen aanraden om het vapen eens te proberen. Het effect is beter, het is goedkoper en veel smaakvoller en vooral; het is veel gezonder. De MFLB is dan de vaporizer die ik heb aangeschaft, en waar ik erg tevreden over ben. Natuurlijk zijn er tientallen verschillende modellen en merken te krijgen waarvan een heel aantal ook prima zijn. Lees je in, bedenk goed waar een vaporizer voor jou aan moet voldoen en koop er een. Krijg je geen spijt van!
              Dit typte ik op een paar dagen af, een jaar geleden.

              In dat jaar heb ik geen sigaret of joint meer aangeraakt en ben ik maximaal een keer of 4 of 5 in de shop geweest, eigenlijk alleen omdat ik het zo nu en dan ook wel eens lekker vind om wat hasj te dampen.

              Welke vaporizer?



              Magic Flight Launch Box

              Hoe lang in gebruik?

              Een jaar

              Met batterijen?

              De eerste maand wel, toen een poweradapter bijgekocht, sindsdien geen batterijen meer.

              Ik gebruik `m redelijk vaak, meerdere keren per week. Zo enthousiast als ik eerst was ben ik nog steeds. Natuurlijk zijn er zat vaporizers die qua mogelijkheden en techniek de mflb makkelijk voorbij gaan, en toch blijf ik trouw aan mijn LB waarom? Makkelijk in gebruik, en als je `m doorhebt krijg je er breinbevriezende hits uit. Het is geen wolkkanon maar hij doet heel goed wat ie moet doen. Daarnaast erg zuinig in gebruik; afgelopen jaar 5 buitenplanten en er ging een hoop mis, resultaat enkele tientallen grammen en het meeste van een kwaliteit die shops niet willen willen verkopen. De LB weet het maximale er uit te halen en zelfs die rommel kan je apestoned krijgen mits goed verdampt Smaak is ook prima, en ik ben net over de helft van m`n voorraad. Nou damp ik weinig; meestal even uurtje chilllen voor slapen, maar toen ik rookte moest ik wekelijks naar de shop.

              +punten

              Goedkoop
              Niks aan in te stellen, alles op gevoel. (Met een PowerAdapter is de temp wel te regelen)
              Basic, maar het werkt(zeer goed, als je het truukje na een paar weken doorhebt)
              Zuinig met je stash
              Portable
              Retro-uiterlijk
              Kruiden en *hasj, *wax en *olie (*met inleg trays)
              Kan waterpijp, bong op met verloopstukje
              LIFETIME garantie, kapot? Nieuwe wordt kosteloos opgestuurd.

              -punten

              Niks aan in te stellen, alles op gevoel
              Ziet er niet high-tech uit
              Geen stevige unit op tafel
              Geen ballonnen vullen
              Last edited by luhoe; 27 June 2015, 23:14.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #52
                Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                Goed verhaal Luhoe, heel herkenbaar ook.
                Thx voor het delen,
                Grtz, Ron

                Comment


                  #53
                  Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                  Dag Luhoe,

                  Ja wauw, zo'n tussentijd voordat ik mijn eigen topic antwoord, sorry!

                  De onderstaande review is super! Bedankt!

                  Greetz!

                  Comment


                    #54
                    Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                    Goed verhaal Luhoe, heel herkenbaar ook.
                    Thx voor het delen,
                    Grtz, Ron

                    Oorspronkelijk geplaatst door LionKeeper View Post
                    Dag Luhoe,
                    De onderstaande review is super! Bedankt!

                    Greetz!
                    Graag gedaan. Naar mijn idee heeft vapen zoveel voordelen ten opzichte van roken, en het is toch hartstikke zonde om je longen te asfalteren? Ben ook aan het rondkijken naar een mooie bong voor aan de launchbox. Kwam deze tegen en is eigenlijk precies wat ik zoek. Mooi stevig, geen shothole en veel kleine bubbels. En trouwens een mooie prijs, in Duitsland is de keuze veeeel groter dan in Nederland omdat in DL veel glasblazerijen zitten en daardoor liggen de prijzen ook stukken lager.
                    Hopelijk met een weekje ofzo een review-update over een vaporizer aan een bubbler.



                    En trouwens een mooie prijs, in Duitsland is de keuze veeeel groter dan in Nederland omdat in DL veel glasblazerijen zitten en daardoor liggen de prijzen ook stukken lager.
                    Schreef ik dus, even nagezocht en dit is onzin Duits glas is **cking duur (ROOR etc,) kwaliteit is ook superieur. Wat ik heb gekocht is overduidelijk "chinaglass". Inmiddels is de bong aangekomen en de kwaliteit valt me reuze mee. Prima ding voor die prijs, maar als je op details gaat letten kun je zien dat het geen Duits product is. De onderkant van het mondstuk is niet helemaal strak en golft een klein beetje. de 4 luchtkanalen aan de binnenkant zijn niet helemaal strak en verschillen onderling iets; zal voor het functioneren weinig uitmaken, maar een Duitse bong had zo de glasblazerij niet mogen verlaten denk ik. Het is m`n eerste echte bong en gezien de prijs ben ik er zeker blij mee. Ga hem deze week een paar keer proberen in combinatie met de MFLB en dan m`n kleine review aanvullen.
                    Last edited by luhoe; 23 July 2015, 20:14.
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #55
                      Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                      Weet iemand misschien al wat meer over de Stormvaporizer en of dit wat is?
                      Ik heb hele goede dingen van klanten gehoord over de Storm. De tempratuur is goed in te stellen. Hij is met 1 knop te bedienen. Best slim gedaan.
                      In die prijs klasse wordt het moeilijk een betere te vinden.
                      Meer info: Link verwijderd.
                      Last edited by Jointjedraaien; 13 August 2015, 15:44.

                      Comment


                        #56
                        Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                        @ sirsmokealot, je kan ook een banner huren hier?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #57
                          Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          @ sirsmokealot, je kan ook een banner huren hier?
                          Helemaal mee eens, steun je de boel ook een beetje en heb jij je reclame
                          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                          Comment


                            #58
                            Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                            Als we ff naar boven scrollen staat er een link naar een complete review over de Storm.....

                            Comment


                              #59
                              Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                              Maar zijn de mededampers met me eens dat als je eenmaal aan de volcano gelurkt hebt de rest in het niet valt?

                              Heb zelf zo'n v-tower maar vind t maar bagger als je t vergelijkt met de MOD (Mother Of Damp). Ook meerdere handdingetjes getest met batterij of met gas en ik moet er van huilen.
                              Als je lurkt zuig je t spiraal koud en tegen de tijd dat t spiraal weer op temp is zit je long vol en kan je weer op nieuw beginnen.
                              Vind dat volcano beest wel n groot dinges en die ballon ziet er ook uberjunkie uit maar door zn volume heeft de combi alle tijd om op temp te komen en je van de beste damp te voorzien.

                              Kost een paar cente maar dan heb je ook n bak genot op tafel staan. Mocht die volcano een 10 zijn dan vind ik die V tower maar n dik zesje en vallen die handdingetjes helemaal buiten de cijfers. Die krijgen een 2 voor mobiliteit..

                              Lul ik nou slap of zitten jullie nog meer op de centen dan ik??
                              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                              Comment


                                #60
                                Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                                Nog nooit geprobeerd, dus ik kan moeilijk vergelijken. Maar je hoort het toch overal, dus er moet iets van waar zijn. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen, momenteel staat die aan 10% korting bij zamnesia. Heb al eens gekeken of die in Duitsland zelf niet goedkoper te krijgen is, maar ik denk dat ze een standaard prijs hebben afgesproken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X