Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnenkweek hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    binnenkweek hps

    Korting op 420shop
    ik ben van plan om na de zomer een kleine kweekruimte te maken van 4 planten (autoflowers en lowryders).

    ik wil dit doen met een 400watt philips hps bloeilamp.

    ik gebruik geen ventilatie enz.. de geur kan mij niet echt schelen..

    maar ik had de vraag of ik zon lamp gewoon ergens kan indraaien zonder enige ingewikkelde apparaten enz...
    en hoeveel zou het per maand ongeveer koster voor 1 400watt hps lamp als ik hem 20u per dag laat aanstaan..

    graag ook nog wat informatie hoe ik dseze lamp installeer (helemaal geen ervaring met lampen enz)

    #2
    " ik gebruik geen ventilatie enz.. de geur kan mij niet echt schelen..", is een te vaak gemaakte fout!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: binnenkweek hps

      de geur zelf is wel ezch tgeen probleem want de planten staan in de zolder en de geur gaaat gewoon langs een raam weg en ik heb eerder al planten gehad maar niet met echte kweeklampen . ik heb ook wat opgezocht op dit forum en zie moeilijke installaties enz.. ik zou gewoon graag 1 400w hps lamp hebben die gewoon makkelijk in de stekker gaat . ik woon nog thuis bij men ouders en heb niet zoveel geld voor dergelijke..

      Comment


        #4
        Re: binnenkweek hps

        ik heb de proef op de som genomen,gewoon voor de fun,zonder ventilatie,staan je planten in een sauna,omdat lucht niet beweegt en ga je gans je planten verkloten,door de bloeiharen ed te verhitten/vernietigen,dus neem maar aan als ze zeggen ventilatie,ze dit niet voor niets zeggen een zwenkventilator kost geen fortuin

        Comment


          #5
          Re: binnenkweek hps

          aaah goed man ja ik was me aan het verwarren met van die dure installaties :p maar een zwenkventilator is geen probleem die zal er komen

          Comment


            #6
            Re: binnenkweek hps

            Die stank is het ergste probleem misschien niet, maar de luchtvochtigheid en temperatuur wel als het zomer wordt.

            Lowbudget kweken kan heel leuk zijn, maar moet wel veilig gebeuren.

            Ik zou je daarom aanraden om 2 splaanplaten te kopen, en daar een hokje van te timmeren. kosten zijn ongeveer 36 euro, als je zelf wat schroeven hebt. De binnenkant kun je wit schilderen of als je wat knaken hebt zwart wit folie erin. kost maar een paar euro.

            Filter+ buisventilator ongeveer 50 euro.
            Buisventilator om verse lucht in het hokje te blazen.. Kosten 20-30 euro ongeveer

            HPS (Hamerslag) KAP 400 Watt en trafo 400Watt plus een paar meter snoer en tijdsklokje ongeveer 60-70 euro als je de lamp al hebt.

            Dus voor een kleine 200 euro kun je al wat leuks maken.
            Last edited by TheGreenMachine; 26 May 2015, 11:44.

            Comment


              #7
              Re: binnenkweek hps

              De energiekosten calculator.

              Een 400W HPS lamp heeft een 400W voorschakelapparaat(VSA) nodig (de starter zeg maar) en de lamp past niet in een huis- tuin- en keukenfitting.
              Daar zijn keramische fittingen voor, aangezien HPS vrij warm wordt.

              Een complete kweek komt neer op ongeveer plusminus 6 weken 18/6 (vanaf zaadje) en 10 weken 12/12
              (met autoflowers de hele periode 20/4)

              Een VSA gebruikt zelf ongeveer 10% extra, dus voor een 400W lamp vul je 440 in. (voor 600:660)

              Je hebt erg veel vertrouwen in je buurt.
              Het is niet alleen politie waar je rekening mee moet houden, ook rippers breken rustig in als ze een plantage vermoeden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X