Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

mineervliegjes en hun larven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mineervliegjes en hun larven

    Korting op 420shop
    hallo iedereen !

    ik ben bezig met een buiten kweekje op mijn terras 2x sneeuw witje en 1x starryder
    op 1 van de sneeuwwitjes had ik deze week een ' ernstig' blad probleem , ik ben beginnen opzoek op internet wat het zou kunnen zijn.
    ben dan zo terecht gekomen bij mineervliegjes
    foto;
    download.jpg
    deze vliegjes leggen uitjes op het blad waar later larven uit ontstaan en deze inwendig je blad beginnen opeten,
    foto van mijn wietblad probleem;
    received_693973764064712.jpg
    zoals je ziet is dit maar van max 2 dagen dat het larvje er was dus kan ernstige schadr aanbrengen aan je wietplant als je er niks aan doet!!

    ik heb de larven gevonden door even de foto naar negatief om te zetten zo zie je aan het einde van de 'sporen' een zwart puntje.
    foto ;
    received_693973784064710.jpg

    de larven kan je er makkelijk uithalen man een fijn naaldje er voorzichtig in te prikken langs boven er er zo uit te trekken , je zal zien dat dit geen moeite kost en het in 2 sec gedaan is!
    fot van zo een larv ;
    received_694209134041175.jpg

    zo dat was het ik hoop dat ik velen van jullie die dit soord bladprobleem hebben heb kunnen helpen !

    veel growplezier !
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

    #2
    Re: mineervliegjes en hun larven

    Zo Mineer vliegje leg enkel een eitje in je blad en vervolgens komt er een wormpje uit en dat is da ook echt alles .
    Zo schadelijk is het niet hoor enkel en gangetje in je blad
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: mineervliegjes en hun larven

      Ik knijp ze gewoon kapot. Werkt ook prima.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: mineervliegjes en hun larven

        HEEL ERG SUPER BEDANKT! zouden jullie even mijn kweekverslag willen kijken van Little G. Ik heb wss dus ook last van mineer vliegejes. Ik ga dese meteen bestrijden.
        Don't kill my high, because you're too low!

        Comment


          #5
          Re: mineervliegjes en hun larven

          Ik kweek naast twee wietplantjes ook verschillende kruiden en wat bladgroenten. Vond ik vandaag twee luizen op mijn wietplantjes en heb ik mijn andere planten ook even gecheckt. En ja hoor, alle oudere spinazie bladeren vol met gangen van mineervlieglarven. Zonder dit topic zou ik daar nooit naar gezocht hebben, ik dacht dat het de lobbladeren waren die een beetje vergeelden. Ik denk dat ik ze laat zitten en hopelijk trekken de luizen dan ook naar de verzwakte spinazie en niet mijn andere planten(logisch?). Daarnaast nog even liefheersbeestjelarven zoeken en uitzetten.

          Leuk topic, bedankt!
          Last edited by PPMbuzi; 19 May 2015, 07:37.
          Balkon-kweek 2015

          Comment


            #6
            Re: mineervliegjes en hun larven

            Waauw, dit is mijn vierde kweek en ik heb nog steeds geen beestjes.
            Kan alleen maar blij zijn. Sneu voor je...
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              Re: mineervliegjes en hun larven

              Op de beestjesafdeling staat zelfs een filmpje
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: mineervliegjes en hun larven

                Luizen pakken de sterkste planten ppmbuzi. Het is vrij onlogisch dat ze met zwakke planten genoegen nemen; daar is niet zoveel voeding uit te krijgen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: mineervliegjes en hun larven

                  Vergeleek het met een kudde prooidieren, maar wat je hier zegt klinkt logischer LR2. Dan ga ik opzoek naar een plant vol luizen hier in de buurt, want daar kan ik vast wel liefheersbeestjes larven op vinden. Mogen ze mijn plantjes luisvrij maken, gelukkig geen mieren op mijn balkon.
                  Balkon-kweek 2015

                  Comment

                  Bezig...
                  X