Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wc rol ipv jiffy of spongepot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wc rol ipv jiffy of spongepot

    Korting op 420shop
    Vanmorgen komt mijn buurman wat basilicum,tijm en peterselie brengen. Vanuit zaad grootgebracht in , jawel, een doormidden geknipt wc rolletje. Lijkt mij een goedkope variant van de eerder genoemde hulpmiddeltjes. Beetje potgrond erbij, wietzaadje erin en maar kijken of het werkt. Zijn er hier growers die het al eens hebben geprobeerd? Voor stekjes lijkt het mij niet handig, of toch wel??? Ik kon hierover niks vinden in de zoekfunctie. Ik ga het sowieso eens proberen, wel makkelijk met verpotten want het wc rolletje gaat gewoon mee de grond in en vergaat binnen afzienbare tijd. Ben benieuwd. Have a nice day. Gr JB
    Keep em green

    #2
    Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

    heb wel eens van die WC rolletjes gezien ergens, maar het probleem was dat ze nogal gingen schimmelen. Al kunnen de planten daar wellicht wel gewoon tegen ook.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

      Lijkt mij veel geprul. Ik zie de meerwaarde niet echt tegenover liter potjes. Jiffy heb ik altijd rommel gevonden, spongepots ook. Wortels hadden problemen om erdoor te komen en ik kon direct starten met een achterstand.

      Comment


        #4
        Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

        Yep, met wc-rolletjes is een ouderwetse manier.
        Net zoals bakken van de chinees, melkpakken, yoghurtbekertjes, limonadebekertjes etc etc..

        ohja, jiffies en spongepots gebruik ik ook niet.
        QNQ027.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

          Ik vind die Jiffy tabletten wel handig. De potjes minder inderdaad.

          Laatst war Eazy Pluggen geprobeerd en dat beviel ook wel om zaad te ontkiemen en stekken te wortelen in ieder geval. Lekker makkelijk met water geven. Kan niet te nat namelijk.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

              Jiffy en spongepots gebruik ik ook niet. Al die plastics rommel kan je toch niet mee in de grond duwen?? Dat vind ik juist het mooie van het rolletje. Gewoon mee in de grond duwen. Onderkant is open. Maar zoals ik lees is karton dus niet echt handig. Vond het wel leuk dat die oude buurman zo lowbudget bakken vol had staan met kruiden. Oldskool to THE bone �� denk dat ik het toch eens ga proberen.dan wel met een zaadje , niet met stekjes. Keep in touch. Gr JB
              Keep em green

              Comment


                #8
                Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

                Nouja, ik denk altijd: hoe minder belemmering voor de wortels, hoe beter. Vooral met autoflowers is de tijd zo beperkt dat je zsm zo veel mogelijk wortelruimte wilt hebben. Als ze dan door 1.5mm dik karton moeten duwen, dan loop je gewoon 3 maanden vertraging op.
                Plastic potjes kunnen inderdaad niet mee de grond in, maar de grond kan wel makkelijk uit het potje
                Ze zijn daarnaast hygienischer.

                Dat de onderkant open is, is super leuk. Maar wortels moeten de breedte in voor stevigheid van de plant. Dat gaat niet zo snel door zo'n rolletje helaas.
                Ik heb wel rolletjes gezien die je door kunt spoelen, die zijn van veel zachter materaal. Eventueel zouden die wel kunnen.
                In mijn wormenemmers doet karton er circa 2-3 maanden over om weggevreten te worden.
                Ook heb ik weleens gegoogled naar een template voor een rijstbakje, je weet wel, zo'n amerikaans gevouwen vierkanten bakje. Dat ging best prima met krantenpapier! Als je low budget wilt, dan is dat misschien een optie.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                tmp_2042-chinese-food-box-template-1091214563.jpg
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

                  Nee, je haalt em wel effe uit het potje natuurlijk. Je zou na twee weken al moeten 'verpotten'. In zo'n klein rolletje kan amper grond in. Ik hou men zaailingen minstens 3-4 weken onder lage wattage. Lukt niet in zo'n wc rol.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wc rol ipv jiffy of spongepot

                    het is niet biologisch afbreekbaar,dus dat moet belemmering opleveren voor de roots

                    Comment

                    Bezig...
                    X