Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben sinds kort bezig en heb nu al voor de tweede keer dezelfde problemen. Na de eerste keer 3 weken aangekeken te hebben heb ik de stekjes weggedaan en iemand anders laten voorgroeien. Ik kreeg ze in goede conditie, maar na enkele dagen waren er alweer problemen!
    Elke keer zijn de eerste signalen dat de plant steeds minder groen wordt, daarna worden de nerven zichtbaar geel en uiteindelijk krult het uiteinde(foto 1 t/m 4). Op foto 5 heb ik een extra probleem en dat is dat de nieuwe scheuten geel vanuit de kern zijn.

    Lamp staat pas op 400 watt en de voeding is 2ml rizo + 1,2 ml BAC organic grow per liter. De planten kregen tot vandaag 0,3-0,4 liter per plant water, maar heb ze vandaag meer gegeven om uitdroging van de aarde rondom te voorkomen.

    Kennissen hebben precies dezelfde installatie en geven dezelfde verhouding voeding, water etc., maar ik loop weer tegen dezelfde problemen aan. We hebben zelf de PH-waardes getest en deze waren het zelfde.

    Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?

    Alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Re: Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

    Volgens mij zijn die gewoon ferm verbrand van de voeding. Ik vermoed dat je wat veel geeft.

    Dat kleine plantje met dat geel van binnenuit kan ik je niet mee helpen.
    Je moet anders eens als zoekopdracht intypen.
    Monty's blapoplosser. Mss vindt je daar je probleem.

    Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

      De planten zijn al vrij groot en kennissen geven ze dezelfde hoeveelheid.
      Deze voeding moet je tussen de 1 en 2 ml meegeven per liter, dus ik zit al aan de lage kant.
      De vorige keer heb ik uiteindelijk alleen bronwater gegeven en ook hierna zag ik geen verbetering en ging het na het strippen van de aangetaste bladeren verder.

      Als ik bij Monty kijk zie ik verschillende dingen, maar ik zie niet een beschrijving die echt match.

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

        Zuurstof tekort?

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen, nieuwe scheuten zijn geel en gaan uiteindelijk krullen!

          Hitte stress, pH, of wortelproblemen.

          Hoe hoog hangt de lamp, wat is de temperatuur bij de planten ?
          Gooi die ventilator er uit. Plantjes houden absoluut niet van tocht.
          Waarom geef je Rhizotonic, dat is niet van BAC ?
          Dat verhoogt zomaar de pH met een paar punten !
          Welke aarde gebruik je, en heb je daar nog iets mee gedaan ?
          Water geven moet geen issue zijn, ik zie een Tensiometer. Hou die boven de 100 en onder de 200 dan zit dat goed.

          Wat iemand anders doet, hoeft niet logischerwijs bij jou ook goed te werken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X