Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

> dan 5 kleine plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: > dan 5 kleine plantjes

    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Het telen van cannabis, ook 1 plant buiten, is bij deze opiumwet dus verboden en je bent dan dus in feite buiten de wet, illegaal, bezig dus strafbaar.
    Het gedoogbeleid is echter niet opgenomen in de Opiumwet, hetgeen voor enige verwarring zorgt. Het gedoogbeleid zoals dit gehanteerd wordt door de overheid is te vinden in de Aanwijzing Opiumwet, zijnde een serie beleidsregels met betrekking tot het opsporen en vervolgen van de feiten vermeld in de Opiumwet.

    Vreemd genoeg valt volgens deze wet cannabis onder de sorfdrugs maar een concentraat hiervan onder de harddrugs terwijl het om de zelfde werkzame stof gaat enkel in een geconcentreerde vorm om het beter te kunnen toedienen voor medicinale doeleindes. Blijft allemaal schots en scheef die NL wetgeving omtrend onzze plant.
    Zeg dat nog maar een keer of 100

    Wederom bedankt voor de fijne uitleg en links. Ik kwam zelf niet echt lekker door alle artikelen heen, daar het nogal... juridisch verwoord is.
    Paar uur gelezen en gezocht maar kon niet direct duidelijkheid vinden mbt gedogen en decriminalisatie.
    In de aanwijzing opiumwet is het wat duidelijker beschreven voor de gewone burger. (hier staat ook die tabel voor binnenkweek waar ik het eerder over had in dit topic)

    Overigens is dat inderdaad nogal raar. Er is ook een tijd gesproken (ergens in 2013 dacht ik) om nederwiet met een THC% wat boven de 15% lag als harddrugs te classificeren. Gelukkig is dat (nog) niet doorgegaan.
    Verslag - 3x Bubba Kush AF

    Comment


      #17
      Re: > dan 5 kleine plantjes

      Oorspronkelijk geplaatst door jackherrerhaze View Post
      Doen ze dit echt altijd? Maw; is dat standaard procedure bij de politie of ligt die beslissing nog steeds bij de agent zelf?
      onder een lamp kweken al extra riskant is, maar meer dan 5 is volgens mij vragen om extra problemen.

      Probleem 1 is, en dat vergeten de meeste dat je nummer zoveel bent, die voor de rechter komt te staan omdat je wiet verbouwt.
      Alle smoesjes heeft hij dus al wel gehoord.

      En als het echt alleen voor eigen gebruik is, is 5 planten dan niet genoeg ?
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #18
        Re: > dan 5 kleine plantjes

        Helemaal mee eens GPS zeker dat laatste al zijn er "medicinale" gebruikers die er behoorlijk wat doorstomen.

        Maar puur juridisch mag het dus niet en je zal de peg hebben met een overijverige agent te maken te hebben of een huurcoop pief die zijn strepen nog moet verdienen.
        Ik ga de kat niet op het spek binden dus zulke vragen zou ik nooit stellen bij contract tekenen. Ik zou wel alles goed nalezen en me informeren. Ik ben me ter degen bewust wat er kan gebeuren, wil niet zeggen dat het ook zo afloopt maar ik ga uit van worst case scenario's. Het is een blijft een willekeur afhankelijk van de gemeente waar je woond het politiekorps, hoe gewend men het is oof hoeveel er in de krant moet voor verkiezingen. Echt een duidelijk antwoord krijg ik niet gevonden , ik kan enkel aangeven wat er in het ergste geval kan gebeuren. Dus ga niet stiekum bij je oma kweken omdat het van je ouders niet mag zoals ik net hier ergens las ghahahaha, dwazen.
        Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 21:01.

        Comment


          #19
          Re: > dan 5 kleine plantjes

          Is inderdaad allemaal verboden, maar als je het binnen allemaal netjes in een tent (of zelfbouw hok) met afzuiging, koolfilter nette elektra etc (je wilt geen geur en brand). en JE MOND HOUD!!!! zal er niemand achter komen.

          En dat tabelletje heb ik ook gezien maar dat is alweer wat ouder.
          Zolang je 5 of minder plantjes hebt wordt gewoon alles in beslag genomen mocht je worden gepakt en verder niks.
          Zeker als je kan hardmaken dat het medicinaal is, of voor meerde personen (wij hebben 1 tent van 120*120 voor 4 personen)
          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

          Comment


            #20
            Re: > dan 5 kleine plantjes

            Zolang je 5 of minder plantjes hebt wordt gewoon alles in beslag genomen mocht je worden gepakt en verder niks.
            Da mag je zo niet stellen ik ken genoeg mensen waar het wel tot strafvervolging leidde ook met 5 in een tentje, Andere gevallen zeggen ze gewoon als je zorgt dat het maandag opgeruimd is vinden we het prima. Het blijft willekeur en je bent overgeleverd aan de gratie van de wethandhaver die er zijn eigen invulling aan geeft.

            Comment

            Bezig...
            X