Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik rook nu al 20 jaar dagelijks mijn jointjes en zoek stilaan een meer gezonde manier van consumeren. Heb al een tijdje de volcano om te verdampen maar zou idealiter een manier willen vinden die mijn longen niet belast.

    Eerdere ervaringen met green dragon vielen tegen owv de ranzige smaak van dit goedje...

    Daarom dat ik nu een aantal zaken wil gaan testen: olijfolie met thc en honing thc mengsel.

    Ik ga beginnen met 100 gr wiet te decarboxyleren en ga hiervoor een voor mij nieuwe manier gebruiken: via afgesloten weck potten in kokend water gedurende 90 minuten. Dan eerst afkoelen voor openen waardoor je weinig terpenen zou verliezen.

    Deze hoeveelheid ga ik dan opsplitsen in 5 delen van 20 gr.

    * 20 gr extractie in alcohol volgens de chillax cold extraction methode in diepvries

    * 20 gr in alcohol via de hot extraction methode

    * 20 gr rechtstreeks in honing laten trekken

    * 20 gr in olijfolie laten trekken bij 90 graden C

    * 20 gr in glycerine laten trekken via verwarmen


    De alcohol tinctures vervolgens voor de helft laten uitdampen en dan mengen met honing en dan verder de alcohol uitdampen. Ik ga dan in totaal 3 honing tinctures hebben om te vergelijken qua smaak en effect.

    Verder ook een olijfolie tincture en een glycerine tincture die eventueel ook met honing kan vermengd worden.

    Ik wil jullie wel op de hoogte houden van mijn experiment maar moesten er hier members al ervaringen hebben dn hoor ik het graag! Ook andere tips zijn steeds welkom.

    Gr beze

    #2
    Re: Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

    Ik kijk graag mee,
    Wat voor wiet gebruik je?
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

      Het teveel aan eigen kweek van vorig jaar. Wel allemaal buds maar vooral de b grade zijnde de onderste toppen die wat minder compact zijn.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ooh ja, indien je bedoelde welke soort: een hybride mix van super lemon haze en white widow

      Comment


        #4
        Re: Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

        Zie dat dit al een wat oudere topic is, maar ben benieuwd naar je resultaat?

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Friends call me Johan

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Wiet elixir en andere thc infused brouwsels

            oning elixir getest, een aparte ervaring




            Had dus wiet in alcohol laten trekken en de alcohol vervolgens grotendeels verdampt, zodat ik meteen geconcentreerde aho overbleef. Deze had ik vervolgens in honing gemengd. Easy as hel dus. De alcoholextractie was een hot extractie, normaal is de goedje dan onwaarschijnlijk vies om in te nemen, weliswaar supersterk maar walgelijk vies. Met honing erbij viel dit echter zeer goed mee.


            Nu mijn relaas: dom als ik ben heb ik direct een volle koffielepel ingenomen, voor het eten . Na een half uur begon ik al serieus stoned te worden, lekker dacht ik. Echter bleef dit effect maar toenemen waardoor ik na een anderhalf uur compleet van de wereld ging. Nooit meegemaaktmet roken van wiet, terwijl ik toch een doorwinterde roker ben al 20 jaar lang.


            Ik ging dus slecht, bed in, weg van alle stimulansen, draaien, hartkloppingen, zweten....doodgaan gewoon. En beseffen dat ik teveel had genomen en niet meer terug kon, werd erger met de minuut. Na 4h afzien uiteindelijk in slaap gevallen.


            Smorgens wakker geworden en nog steeds zo stoned als een garnaal, ogen zagen eruit alsof ik 5 joint na mekaar had gerookt. Werk moeten afbellen.


            Straf spul dus, sindsdien gaan experimenteren met druppeltjes tot ik voldoende voelde. Dat ging veel beter. Al is het stoned zijn niet te vergelijken met het roken van wiet....wel kalmerend, maar voelt bijlange niet zo hevig.


            Echter ben ik de volgende morgen altijd nog stoned, met roken nooit voorgehad. Is dit normaal? Blijft zoiets langer doorwerken?


            Goed werkend spul dus maar de dosering is verdomd moeilijk. Roken blijf ik fijner vinden, de effecten voel je direct en je kan gewoon stoppen als het genoeg is.

            Comment


              #7
              Hey Beze!

              Ik ben zeer geinteresseerd in je precieze manier van decarben en het maken van de verschillende tinctures.
              Zou je me kunnen linken naar een bron of wat informatie geven over de manier van extraheren.

              Ik heb laatst een gram wiet in de oven tussen de 100 en 120 gedurende een klein uur decarbed. Daarna heb ik het in twee shotjes wodka laten trekken voor twee weken. Echter heb ik drie uur geleden samen met een vriend beide een shotje genomen en beide zijn we helaas nog broodnuchter.
              Heb je tips waar ik de fout in ben gegaan of een goed werkende manier zou t super zijn als je kan helpen.

              MVG

              Monkeyskim

              Comment


                #8
                Decarben is voor verse wiet, die nog niet rijp is.
                Geoogste wiet, op het juiste moment geoogst, heeft geen decarb nodig.

                127 graden is de verdamptemperatuur van THC. De gemiddelde huis-oven wijkt toch gauw 5% af qua temperatuur. Jullie zijn broodnuchter omdat alle actieve stoffen zijn weggebakken in de oven.
                Gebruik gewoon onbewerkte wiet, en je gaat vliegen.

                Als je wiet oplost, vindt er sowieso aardig wat decarboxylatie plaats, net als wanneer je het bewaart, er met licht op schijnt, of het blootstelt aan de lucht.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor je reactie,

                  De wiet zat tussen twee borden met daarin een professionele kernthermometer, zo eentje die normaal voor vlees e.d. word gebruikt. De temperatuur is nooit boven de 118 geweest, dus lijkt het me sterk het is verdampt. Kan je misschien het proces van decarboxylisatie d.m.v. oplossing, bewaren, blootstelling aan licht en blootstelling aan lucht verhelderen? Zelf heb ik hier namelijk nog niets over kunnen vinden.
                  Ook heb ik nog nooit ergens kunnen vinden dat decarben alleen voor verse wiet is. Waarom word ik dan niet stoned als ik het gewoon eet?

                  Ik zou het fijn vinden als je wat meer info of bronnen kan geven, daar leer ik ook weer van.

                  Bij voorbaat dank!

                  Comment

                  Bezig...
                  X