Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

    Zo wat een mooie dikke toppen zeg! Daar ga je nog veel rookplezier van hebben

    Comment


      #77
      Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

      Oorspronkelijk geplaatst door Dikkiedik View Post
      Wel even lezen he, ik had het over het drogen na het wegknippen van de rot, net als SoaD heeft gedaan
      Ik heb te goed gelezen misschien, of je hebt de zin zo geformuleerd dat die op twee manieren uit te leggen is.
      "...Wat ga je doen met die plant met toprot trouwens, eruit knippen en dan toch langzaam laten drogen ?..."
      Omdat longziektes niet grappig zijn, dat gun je niemand, heb ik het er voor de zekerheid toch even bij gezet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #78
        Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

        Gefeliciteerd SoaD, een geweldige kweek en een geweldig verslag!

        Doet mij denken als 'leven als god in frankrijk'

        Check na het drogen ook op rotte plekjes,
        en voor de rest 'gaat heen en geniet !'
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #79
          Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

          Leuke reacties!

          B2NDikkiedik! Leuk dat je ook Friasian Dews wilt planten, zoals je ziet kunnen ze heel groot worden! Hoe breed ze precies was weet ik niet, heb het nooit gemeten. Ik denk ongeveer 1,60 - 1,80 m. Samen knippen is zo veel leuker dan in je eentje! Maar soms is het niet anders.. Ik heb toch zeker al wel 20 uur alleen geknipt en we zijn nog maar op de helft Als ik toprot tegenkom knip ik het er zonder al te veel bewegen ruim uit. Er zullen altijd wat sporen op de rest van je plant terecht komen, maar ik vertrouw erop dat zolang de droog omstandigheden goed zijn, de schimmelsporen geen kans krijgen om verder te ontkiemen. Bovendien is de lucht altijd besmet met botrytis sporen en de kans is groot dat er toch al sporen in de sapstroom zitten. Volgens mij is de sleutel vooral te zorgen voor goede droog omstandigheden. Niet dat ik ook maar een beetje ervaring heb, maar met wat logisch denkwerk en rationele besluiten kom je best ver, het heeft bij mij in ieder geval vier mooie bomen opgeleverd
          QnQ, Greyvol, Gps, desteen, Thanks guys! Komt helemaal in orde!

          Stemma! Bedankt voor je complimenten! Ik heb naast het kweken ook mijn best gedaan op de rapportage
          Gisteren met de gasten het eerste topje van de volle grond fries opgerookt tijdens het knippen van de tweede potplant. Ik wilde er eigenlijk pas aan beginnen na een maandje curen, maar we zaten zonder wiet haha! Werd er super lekker stoned van, kan alleen nog maar beter worden.

          Comment


            #80
            Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

            Prachtige afloop, leuk hoe je de passie voor je planten uit draagt.
            Die positieve vibes neem ik stiekem een beetje over als ik lees, goed man!

            Succes met het curen, drogen, al het gedoe er om heen.

            De droogomstandigheden zijn wel belangrijk. Ooit had ik een rekje zoals jij vol hangen, op een vochtige zolder. Drie weken later waren het witte suikerspinnen geworden; een en al schimmel! Dagelijks even kijken is wel aan te raden als je op zolder droogt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X