Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb sinds 18 mei een Royal Dwarf AF in de kweek staan. Ik houdt hem gewoon buiten en in de avond licht ik hem bij met een LED lamp.
    Plant groeit wat mij betreft prima, zie de foto. Er zitten veel 7-vingerige bladeren aan en zelfs hier en daar een 9 vingerig blad.

    Ik heb echter ook een probleem en weet niet zeker wat het is. Daarom vraag ik jullie om hulp.
    Ik denk dat het een magnesiumprobleem is. Wat denken jullie.

    Het probleem: de onderste bladeren krijgen van binnenuit een soort roestvlekjes. Dat begint klein maar ze worden steeds groter en uiteindelijk tast het heel het blad aan. Het blad wordt droog en uiteindelijk kurkdroog. Uiteindelijk sterft het blad af en de plant laat het blad los. Zie de foto's voor visuele ondersteuning.

    Is mijn plant (nog) te redden?

    Op voorhand dank voor de reacties en hulp.

    Groet,
    Cindy.
    Attached Files

    #2
    Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

    Lijkt niet op een mg-tekort eerder een fosfor probleem.
    Wat zit er in de grond, geef je voeding?
    Teveel water kan ook een oorzaak zijn.

    Comment


      #3
      Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

      Oorspronkelijk geplaatst door wietje wanker View Post
      Lijkt niet op een mg-tekort eerder een fosfor probleem.
      Wat zit er in de grond, geef je voeding?
      Teveel water kan ook een oorzaak zijn.
      Hoi Wietje Wanker

      Ik heb een growmix van de growshop als aarde. Verder geef ik Basic Terra van Elixer. De plant krijgt dagelijks plm 200 ml. Ik meng dan 2,5 ml op 1 liter water.
      Verder gaat ie in de ochtend rond 8 uur de tuin in en in de avond rond 7 uur gaat ie onder de LED tot 12 uur. Hij zit in een 14 liter pot en daarin zitten gaten onderin.

      Groet,
      Cindy.

      Comment


        #4
        Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

        Vind het wel wat veel voeding. Het kan zijn dat hierdoor je ph van het water zodanig zakt dat je een blokkade krijgt.
        Meet je de ph?

        Comment


          #5
          Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

          Ik meet de PH niet. Maar ik zat net te kijken om zo'n meter te kopen. Ik rij zo dus even langs de praxis.
          Heb wel de waterhardheid hier in de gemeente opgezocht en die ligt op 8,5.
          Ik stop sowieso even met voeding.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          De praxis had geen ph meters in voorraad. Nu een mooie besteld bij tuincentrumholland. Daarbij ook een fles canna pk13/14. Nu bijlezen en speuren.

          Comment


            #6
            Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

            Een pH meter van de Praxis is volstrekt nutteloos.

            Koop liever een Fertometer.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

              Als ik die grond zo zie, dan denk ik dat die vrij stevig aangedrukt is en ook nog te nat. Dan stikken de wortels.
              Ik zou daar het probleem zoeken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Is dit magnesiumtekort? Ik kom er niet goed uit.

                Ik heb een Milwaukee 600 ph meter besteld. Ik ga ervan uit dat deze goed genoeg is. Verder heb ik de pot opgetild en vond hem aan de zware kant. ik deel de conclusie dat hij te nat is. Daarom probeer ik dat te herstellen met een paar dagen droog. Daarna gedoseerd en beduidend minder water dan tot nu toe. Op de foto lijkt hij inderdaad erg nat. Dat geldt alleen voor het bovenste laagje. Hij staat nu zeker niet zeiknat. Als ik de gaten onderin de pot voel dan is het daar droog.

                Verder is het wachten op de ph meter. Mijn voornemen is om vanaf binnenkomst alleen nog water te geven met een ph waarde van rond de 6. Ik mix dan Haags kraanwater met Plagron PH min.

                Comment

                Bezig...
                X