Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

    Korting op 420shop
    Mede wiet kwekers..

    Ik heb voor het eerst 5 plantjes staan voor mezelf.
    Ik was laatst wat fotos van een beestje aan het maken en toen vielen mij die spikkels wel heel erg op.

    Weten jullie wat dit is en kan ik er wat aan doen....
    Ik heb al met luizenbestrijding gespoten maar dit helpt niet.

    Het zit bijna wel alleen in al me oudere blaadjes en onderste blaadjes..

    Ze hebben in het begin wel een harde klap gehad door van donker naar licht.. en een beetje teveel voeding.. kan het hierdoor komen of is het een andere oorzaak?

    (Zie fotos van 2 plantjes)

    Mvg jeffab
    Attached Files

    #2
    Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

    Je plant heeft al een flinke knauw gehad, met een beetje geluk herstelt ze prima. Heb je pech dan blijft het kwakkelen tot het eind.

    Ben je gestopt met voeding ? Vertel eens wat meer.

    Stop met in paniek raken, teveel gepruts aan je plant is niet goed en bevordert haar herstel zeker niet.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

      Beste stemma, bedankt voor je reactie.

      Ja ik stress hem wel een beetje ik hoopte gwn op mooie plantjes maar er komt veel bij kijken,
      of ik heb gewoon pech met slechte plantjes.
      Toen ik ze 2 weken geleden kreeg in van die schuim dingetjes heb k ze meteen overgepot in grote potten 14L met aarde (zie foto)
      Toen hadden sommige al die spikkeltjes!!

      Ik heb ze toen volgensmij teveel water gegeven (geen voeding)en een week achter me ramen gehouden wel 9u per dag zon..
      Na een week naar me schuur verplaatst omdat t niet goed ging en ondertussen had ik ze al een week ingespoten met luisen bestrijding..
      Vanuit me schuur in de volle zon waar ze van zoiezo 9u zon hebben per dag. Soms verzet ik ze dan hebben ze 10 a 12 u zon.

      Toen heb ik ze voeding gegeven (bio grow) halfe thee lepel...
      en 2 dagen geleden had ik ze voeding gegeven maar her werdr alleen maae erger witte punt topjes en opgekrulde blaadjes...

      En sinds gisrere en eergisrere ochtend elke x water zonder voeding... ongeveer 1.5L verdeeld over 5 potten.

      Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven en anders hoor ik het graag..
      Ik wil dat mijn vrouwtjes gwn lkkr gaan groeien en t goed hebben..
      Ik ben berijd om ver te gaan voor ze hahahha

      Ze groeien trouwens denk ik wel gwn goed want er komen oceral kleine nieuwe blaadjes bij.

      Mvg jeffab

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Dit is de aarde die ik heb gebruikt..

      Ik ben wel vergeten te zeggen dat ik bij elke pot een theelepel maerl kalk heb gedaan omdat ik had gelezen dat de ph van die potgrond niet goed is...
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

        Heb je gecheckt op beestjes ? Stekken hebben vaak spint.
        Kijk maar eens goed onder het blad met een vergrootglas.

        Bij mijn weten is de Ph van die grond 6 en dat is prima. Door het toevoegen van kalk maak je de grond minder zuur en dat is nu juist verkeerd.

        Kweek je binnen of buiten ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

          duidelijk spint
          verwijder de meest aangetaste bladeren want die zitten waarschijnlijk vol met eitjes.
          Als je tijd teveel hebt kan je de onderkant van de bladeren afnemen met een vochtig sponsje en de meeste op deze manier handmatig verwijderen.
          Als je met iets van Bayer gaat spuiten gebruik dan niet de maximale dosering...
          Meestal vormt spint buiten niet zo'n probleem i.v.m. regen en natuurlijke vijanden, maar met deze droogte zullen er wel meer mensen last van krijgen ben ik bang.
          succes

          Comment


            #6
            Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

            Geef eens een totaal plaatje van je planten ?

            Ik zou bijna zeggen, doe deze weg en zaai wat fatsoenlijks. Deze planten hebben zo'n slechte start gehad, stekjes zijn ook minder sterk dan zaadplanten.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

              Beste,,

              Ik kweek buiten.
              Kan ik nu nog wel nieuwe stekjes of zaadjes nemen rond dit tijdstip van het jaar?
              Ik vind her zo zonde om ze weg te doen er komen wel allemaal nieuwe blaadjes.

              Ik maak er tijd voor!!! Ik zit er elke dag wel een paar uur bij zonder te overdrijfen om ze na te kijken en de mineer vliegjes weg te halen.

              Als ik die blaadjes weg haal kan ik dan zegmaar bij het takj3 afknippen?? Dat het hele blad eraf is..
              Of kan ik beter eerst met een sponsje alle bladeren afnemen en moet ik dat elke dag doen???
              De nieuwe bladeren hebben geen witte puntjes of zijn de bladpuntjes niet wit
              Gaan die kuntjes ook weee weg door ze af te nemen mer een sponsj3?

              Ik heb met ene vergrootglas gekeken maar zag geen beestjes..
              Ik zie soms wel zwarte puntjes maar die haal ik weg mer een sate prikker...

              Mvg jeffab

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Beste stemma,,

              Hoebedoel je totaal plaatje?

              Gr jeffab

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              En moet ik die spons ook met zeep inspuite of spiritus...
              Zoiers had ik ook gelezen..

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oja ik las net ook een knoflook teentje in me pot aarde leggen er daarover water geven...
              Hebben jullie hier ook ervaring mee? Helpt dat tegen spint

              Mvg jeffab

              Comment


                #8
                Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                Oh Jeffa, je plant gaat onder al je aandacht bezwijken

                Je bedoelt het hartstikke goed en lief voor je plant maar ik vrees dat het meer op voodoo dan verzorging lijkt.

                Met een totaalplaatje bedoel ik een foto van de plant in zijn geheel.

                Even samenvattend;
                Stekjes
                Overvoed
                Verbrande en beschadigde bladeren
                Spint
                Gaten in de plant van sateprikkers
                Te hoog Ph door toevoeging van maerl kalk.
                Ik word daar niet vrolijk van, de plant moet zoveel energie stoppen in overleven dat groei en bloei achterstand op loopt!

                Wat voor soortje is het eigenlijk?

                Zaaien kan nog met gemak, neem geen haze soorten maar kortbloeiers van ,dit hoeven geen afjes te zijn.
                Zelf ben ik ook nog aan het zaaien.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                  knip de blaadjes die erg aangetast zijn op ongeveer een halve centimeter van de stam af (liefst in de ochtend zodat je plantje genoeg tijd heeft om van haar wonden te herstellen).
                  De witte puntjes gaan niet weg, dat zijn de zuigplekjes van de net uitgekomen spint.
                  Ze blijven er meestal zitten totdat ze volwassen zijn of totdat het blad verdroogd is en daarna zoeken ze het hogerop in de plant om daar vervolgens weer eitjes te leggen.
                  Ze zijn vrij teer en zijn makkelijk dood te maken tussen duim en wijsvinger zonder je blad te beschadigen.
                  Als je weinig plantjes hebt en ze zijn nog klein kan het de moeite waard zijn om ze met de hand te verwijderen.

                  Comment


                    #10
                    Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                    En waar vindt de fotosynthese plaats als de blaadjes worden afgeknipt
                    Last edited by Stemma; 2 July 2015, 23:11.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                      er vind weinig fotosynthese plaats als de sapstroom ernstig verstoord is, door bijvoorbeeld spint.
                      maar waarom ik dat aanraadde is om van de bladeren vol eitjes af te komen.
                      Dus niet iedereen z'n blaadjes afhakken omdat er een wit puntje op zit!!!!!!! (tevreden?

                      Comment


                        #12
                        Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                        @ Wietzaadje-Neemolie of Spidermite van A.R.T.S. is een plantvriendelijkere oplossing, persoonlijk hou ik er niet van om onnodige wonden te maken bij een plant.
                        Maar misschien heb jij er wel goede ervaringen mee.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                          Ik hou daar ook helemaal niet van Stemma.
                          Ik probeer het meestal met de hand op te lossen.
                          Als je geen joekels van planten hebt is dat nog best wel te doen.
                          Ik woon in een klein dorpje en de verzendkosten voor die flesjes zijn vaak net zo duur als het produkt zelf

                          Comment


                            #14
                            Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                            Beste,,

                            Ten eerste bedankt dat jullie zo mee denken...
                            Ik hoop dat t goed komt.

                            Ik zie juist de afgelope 3 dagen met dat supper goeie weer ze echt goed groeien.
                            1tje is al groter dan 25 cm dat tjek ik met die stokjes voor op de bbq zegmaar.(die zijn 25cm)

                            Ik heb er even handdoeken voor gehangen ivm die warme dage boven de 30 graden.. morge zelfs 40.

                            Fotos van de achterkanr gemaakt en de voorkant.... en per plantje. En van de ph waarde in de aarden.

                            Ik heb vandaag ook me ph/hydro meter binnen dan kan ik dat ook ff goed bijhouden.

                            Ik hoop dat ik de goeie volgorde op noem...

                            Foto achterkant...

                            2 fotos voorkant...

                            Dan van rechts naar links de plantjes appart (v/a de voorkant).

                            De 2 plantjes in 1 pot die waren in t begin het aller kleinst en 1tje had 3 blaadjes zagen er eerst niet goed uit maar moet zegge die 2 ruiken gwn al een beetje naar wiet.... die heb ik bij elkaar gezet.

                            Dan me 2e plantje die gaat opaich wel goed denk ik alleen de onderste blaadjes een beerje uitgedroogt lijkt wel.

                            Me 3e plantje is het grootst onderste blaadjes ook een beje uitgedroogt en de ondersre blaadjes lichte spikkeltjes.

                            De 4e plant groeit opzich ook wel goed die heeft wel aan de onderste blaadjes wat meer spikkelrjes en schade.

                            5e plantje was het ergst met de onderste blaadjes maar groeit opzich ook wel..

                            Ik zal nog ff fotos per plant de slechte blaadjes laten zien... ik weet niet hoe ik tekst tussen de plaatjes kan doen maar hopp dat het nog duidekijk is.....

                            De fotos van de blaadjes heb ik 2 fotos per plant gemaakt en deze keer van links naar rechts..

                            2 fotos Me slechtste plantje de aller linker.

                            Dan me 2e slechtste.. van links..

                            Dan me 3e van links (de middelste) die het grootsre is.


                            Me 4e van links......

                            De 2 bij elkaar hebben niet witte spikkels of wat dan ook alleen 2 blauwe takjes al vanaf t begin...


                            Ik ga ze zoiezo niet weggooien dat is echt zonde ik wil er het best van maken en vind t leuk en leerzaam...

                            Mvg jeffab
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                              Wat is de reden dat je de potten maar halfvol hebt gedaan en niet gewoon tot de rand? Succes verder!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Wees een beetje lief voor elkaar.

                              Comment

                              Bezig...
                              X