Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben bezig met mijn 2e kweek, tot mijn verbazing zag ik vanochtend dat een van mijn planten er niet goed meer uit zag.

    Het zijn bruin / zwarte vlekken en de punten krullen op.
    Het lijkt tot nu toe alleen om de oudere / grotere bladeren te gaan.

    Het is een buiten kweek, power plant. Als grond gebruik ik gewoon universele potgrond.
    Vorig jaar heb ik alles zo goed als hetzelfde gedaan, en daar heb ik geen problemen mee gehad.

    Na wat op het internet gekeken te hebben dacht ik eerst aan Magnesium / fosfor tekort, maar ik ben er totaal niet zeker van.

    Kan iemand mij vertellen wat dit is?

    Met vriendelijke groet,
    Melvin


    IMG_20150702_113506.jpgIMG_20150702_113443.jpgIMG_20150702_113420.jpg
    Last edited by Mell1ej; 2 July 2015, 14:08.

    #2
    Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

    Geef je voeding?
    Op het eerste zicht doet dit mij denken aan een overdosis stikstof.

    Comment


      #3
      Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

      Hm, je geeft wel genoeg water met dit weer neem ik aan? Verder vindt ik het een vrij kleine pot maar dat hoeft geen probleem te zijn.
      Gebruik je al iets van bloei/groei voeding?

      Comment


        #4
        Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

        Ja ik geef ze elke dag water, ik zorg ervoor dat de grond vochtig blijft.
        Ik heb de fotos aan een kennis laten zien en heb op zijn aanraden de plant al verpot naar de pot waar ze nu in staat. Ze zat dus in een kleinere.
        Ik geef ze standaard pokon planten voeding, ik weet dat dit niet optimaal is maar ik heb er afgelopen jaar prima resultaat mee behaald.

        Comment


          #5
          Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

          Pokon planten voeding wordt door de meeste wietkwekers afgeraden, niet enkel omdat het niet geschikt is voor wietplanten maar ook om de smaak van de wiet achteraf.
          Hoeveel water geef je? Loopt het er langs de onderkant uit als je ze water geeft?

          Comment


            #6
            Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

            Ik geef ze water totdat het net begint te druppelen aan de onderkant.
            Het is trouwens geen "pokon", ik zal een foto bijvoegen.
            Wat ik raar vind is dat de rest nergens last van heeft...

            Bedankt voor de hulp alvast!

            IMG_20150702_172807.jpg

            Comment


              #7
              Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

              Als het er langs de onderkant uitkomt geef je teveel water, zeker als je dit elke dag doet.

              Laat de aarde wat opdrogen en geef desnoods langs onder water.

              Ik weet niet hoeveel voeding je geeft maar zou er eventjes mee stoppen, ook omdat je net hebt overgeplant in nieuwe aarde waar er waarschijnlijk ook voeding in zit.

              Comment


                #8
                Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

                Meestal ligt het niet aan de voeding man, maar aan teveel water of een te kleine pot. Als je deze plant overpot naar een grotere pot zal het je verbazen hoe snel hij zal groeien. (Ook zal ik hem wat minder water geven want als je hem teveel geeft dan verstik je de wortels, waardoor hij te weinig vitamines binnenkrijgt, ik zou het op 1 keer beetje wateren per dag)

                succes met je groei man
                Stay high, stay lifted

                Comment


                  #9
                  Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

                  waardoor hij te weinig vitamines binnenkrijgt

                  Comment


                    #10
                    Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

                    Goed punt :p
                    Stay high, stay lifted

                    Comment


                      #11
                      Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

                      Bedankt voor de tips iedereen, ik zal het even aankijken en hopelijk dat ze er weer bovenop komt

                      Comment


                        #12
                        Re: Oudere bladeren met zwarte vlekken en omgekrulde punten

                        "Laat de aarde wat opdrogen en geef desnoods langs onder water."

                        Laat ze dan niet te lang in een laag met water staan anders krijgen de wortels geen zuurstof!

                        Comment

                        Bezig...
                        X