Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flint's tuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Flint's tuintje

    Mooi hoor. Bij mij is alles nogal een zooitje geworden met die wind. Appelboom lag plat en de tomaten ook.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #62
      Re: Flint's tuintje

      Die laatste is gewoonweg luguber..

      Comment


        #63
        Re: Flint's tuintje

        Mooie natuur, en prachtige foto's !
        Eigenaardig/merkwaardig plantje die Hyoscyamus,
        thee van trekkn?
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #64
          Re: Flint's tuintje

          Bilzenkruid is nu niet iets waar je wat mee gaat experimenteren op eigen houtje. Het kan nogal dodelijk zijn namelijk. Ik heb het staan omdat het een leuke snelgroeiende bijzondere plant is en ik vind haar bloei ook gewoon leuk. daarnaast weert het allerlei insecten net zoals de alsem soortjes in mijn tuintje.
          Last edited by FlintStoned; 1 August 2015, 22:17.

          Comment


            #65
            Re: Flint's tuintje

            P1060429.jpg

            P1060509.jpg

            P1060557.JPG

            P1060514.jpg

            P1060594.jpg

            P1060518.JPG

            P1060508.jpg

            P1060603.JPG

            P1060546.JPG
            Last edited by FlintStoned; 4 August 2015, 17:31.

            Comment


              #66
              Re: Flint's tuintje

              Toen ik ineens ENORME spinnen ogen mij aan zag kijken ben ik gestopt...
              Prachtig tuintje en mooie plaatjes hoor! Maar met al die beesten ben ik gauw weg

              Love,
              Wunkie
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

              Comment


                #67
                Re: Flint's tuintje

                DSC03029.jpgLol Wunkie,

                Spinnen en andere kleine kruipers fascineren me wel. Vooral als je ze macro kunt fotograferen zie je ineens veel en veel meer details van deze kleine metgezellen. Vaak lijken ze dan wel buitenaards met hun vreemde uitsteeksels en andere ogen dan je gewend bent om in te kijken.









                DSC03020.jpg
                De bananen gaan wel lekker met dit warme, natte weer.

                DSC03019.jpg
                De pronkerwten hebben ook geen last van het vele water wat ze krijgen.

                2015-08-041.jpg
                Mijn gezaaide datura (engelenbazuin) begint nu ook mooi op gang te komen en ze maakt fluweel zachte stammen.


                DSC03041.jpg
                De zwarte paprika spoelt lekker schoon in de regen.

                DSC03040.jpg
                Net zo als de tomaten,

                DSC03038.jpg
                vind de vanillakush een dagje regen helemaal niet erg. Ze krijgt met haar kletsnatte takken meteen een beetje natuurlijke LST mee.

                DSC03005.jpg
                Dit witje ontdekte ik pas toen ik de foto bekeek. Eigenlijk was ik die vleesvlieg aan het fotograferen en had de als bloemblad vermomde vlinder helemaal niet gezien.

                DSC03023.jpg2015-07-212.jpg
                Het citroenlieveheersbeestje (Psyllobora vigintiduopunctata). Als je deze waarneemt dan is de plant waarschijnlijk bevallen met meeldauw. In tegenstelling tot de meeste heerbeestjes eten ze dus schimmels en geen bladluizen. Het eet dus meeldauw en draagt ook bij aan de verspreiding daarvan!

                DCS03059.jpg
                De larve van het citroenlieveheersbeestje doet zich ook tegoed aan meeldauw en zit zelf ook helemaal onder.


                2015-08-011.jpg
                Vaak wordt het citroen lieveheersbeestje verward met het Veertienstippelig lieveheersbeestje
                Ook bekend als Schaakbordlieveheersbeestje. Deze eet echter wel bladluizen en geen schimmel.

                2015-08-023.jpg
                Jaap de struiksprinkhaan zagen jullie al eerder als vleugelloze nimf in dit topic voorbijkomen. Inmiddels is jaap uitgegroeid tot een volwassen imago.


                2015-08-04.jpg
                Kraamwebspin (Pisauridae) Kraamwebspinnen danken hun Nederlandse naam aan hun vorm van broedzorg waarbij een web wordt gemaakt dat dient als een soort kraamkamer. De vrouwtjes houden de eicocon in hun kaken en dragen hem zo onder het lichaam mee. In juni of juli kan je de spin zien lopen met haar eizak. Voordat de spinnetjes worden geboren, wordt de cocon gelegd in een tentvormig kraamweb. De jonge spinnetjes worden tot hun tweede vervelling bewaakt door de moeder, waarna ze een zelfstandig leven tegemoet gaan.

                De kraamwebspin is een actief jagende spin die jaagt als een wolfspin. Ze grijpt haar prooi na een snelle achtervolging. Integenstelling tot de wolfspinnen jaagt zij niet in groepen.

                Om te voorkomen dat het mannetje bij een toenadering opgegeten wordt zorgt het mannetje er voor dat hij een prooi, mooi in zijdedraad ingepakt, aan het vrouwtje aanbiedt. Als zij haar kaken vol heeft met het geschenk kan het mannetje zonder veel gevaar met haar paren.

                De spin kan gemakkelijk herkend worden aan de licht-gele streep op haar kop en de typische lichte flapjes naast haar ogen.
                De kleur van de Pisaura mirabilis varieert van grijs tot bruin. Ze is tussen de 10 - 15 mm groot. In het midden van de zomer kunnen zij in grote getale aangetroffen worden op lage vegetatie.


                Grtz Flint.
                Last edited by FlintStoned; 4 August 2015, 21:25.

                Comment


                  #68
                  Re: Flint's tuintje

                  Flint, je maakt prachtige foto's , maar die spinnen steeds.
                  De kameleonspin is nog te doen, maar die hierboven
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #69
                    Re: Flint's tuintje

                    Inderdaad hele mooie foto's, in volgens mij een mooie tuin.
                    Die eerste foto in je laatste post, nice.

                    Leuk topic

                    Comment


                      #70
                      Re: Flint's tuintje

                      2015-08-021.jpg

                      Ik was deze kogelspin nog vergeten die op de vanilla kush zat te chillen.
                      Het is de Gewone tandkaak (Enoplognatha ovataHier staat er een mooi filmpje van.
                      Last edited by FlintStoned; 7 August 2015, 16:57.

                      Comment


                        #71
                        Re: Flint's tuintje

                        Je blaadjes zien er wel heerlijk sappig uit, het spinnetje ligt me minder
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #72
                          Re: Flint's tuintje

                          vraagje M ,

                          die ginsing en die absint , wat maak je daar van ??

                          of staat dat zomaar in je mooi tuintje ??

                          groetjes
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            #73
                            Re: Flint's tuintje

                            Mijn bezem vliegt er van als ik naar de heksen sabat moet. ghehehe.

                            Maar niet heus hoor ik ga geen heksenzalf of vliegzalf maken. Daarvoor is mijn kennis van de kruidengeneeskunst te beperkt en zijn plantjes zoals bilzenkruid hier veel te giftig voor om er maar wat mee te gaan experimenteren.

                            Recepten voor heksenzalf

                            Hieronder volgen twee recepten:

                            Eerst het vertaalde Nederlandse recept uit het 15e eeuwse manuscript van Joannnes Alphensis:

                            Om snel te reizen waar je maar naar toe wilt.
                            Maan: Ijzerhard, Mars: vuurwerkplant, Mercurius: Bingelkruid, Jupiter: huislook, Venus: valeriaan, Saturnus Betonie, Zon: goudsbloem (of chichorei).


                            Dan het vertaalde citaat uit het boek van verboden kunsten uit 1456 van de Duitse dokter Johannes Hartlieb:





                            Tripmiddelen als bestanddeel in heksenzalf
                            Lees meer,.........



                            Comment


                              #74
                              Re: Flint's tuintje

                              2015-08-06.jpg
                              Mijn vriend, de gewone Kameleonspin is inmiddels verhuist van de nu uitgebloeide, doorgeschoten winterwortel naar een zonnebloem en ze is nu idd kanariegeel geworden. Hier zit ze weer te loeren op bijen en hommels die de bloem komen bezoeken. Met haar naar alle kanten uitkijkende 8 ogen ziet ze vele bijen en hommels op de bloem landen maar ze blijft doodstil zitten totdat er een bij of hommel kort genoeg in de buurt komt. Pas dan slaat ze bliksemsnel toe bijt en injecteert haar gift om vervolgens het slagoffer leeg te slurpen. Wat een mega geduld heeft deze spin.

                              DSC03064.jpg
                              De bouw van zoon zonnebloem blijft me ook facineren. Je vind er de gulde snede en fabocine reeksen in terug.
                              Zijn deze getallen puur toeval? Nee! Al deze getallen komen voor in de rij van Fibonacci:
                              1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144... (elk getal in deze rij is de som van de twee vorige getallen)



                              De verklaring is verbonden met een ander beroemd getal, de gulden snede, dat zelf in verband staat met de spiraalvorm van bepaalde soorten schelpen. Het is wel zo dat bij de zonnebloem, de ananas en de denne-appel de overeenkomst met de Fibonacci getallen heel exact is, terwijl het bij de bloemblaadjes eerder om een gemiddelde gaat (in sommige gevallen is het aantal bloemblaadjes zelfs dubbel zoveel doordat er twee rijen bloemblaadjes voorkomen).

                              De doeltreffendheid van de gulden snede

                              De hiernavolgende uitleg is heel beknopt. Voor een meer gedetailleerde uitleg (met animatie) verwijzen we naar de website in de referentie.
                              In veel gevallen is het hart van een bloem opgebouwd uit kleine zaadjes die geproduceerd worden in het midden en die dan naar de rand migreren om uiteindelijk de volledige ruimte op te vullen (zoals bij een zonnebloem, maar op veel kleinere schaal). Elk nieuw zaadje verschijnt onder een bepaalde hoek in vergelijking met het vorige zaadje. Figuur 1 toont bijvoorbeeld het resultaat na verschillende generaties bij een hoek van 90 graden (een kwartdraai).

                              Om de ruimte optimaal te vullen is het nodig om het "meest irrationaal" getal te kiezen, d.w.z. het getal dat het minst goed wordt benaderd door een breuk. Zo een getal is de gulden snede. De overeenstemmende hoek, de gulden hoek, bedraagt 137,5 graden. (Deze hoek verkrijg je door het niet-geheel deel van de gulden snede te vermenigvuldigen met 360 graden en, omdat je een hoek van meer dan 180 graden verkrijgt, daarvan het complement te nemen). Door gebruik te maken van deze hoek wordt de ruimte optimaal gevuld, d.w.z. dat de afstand tussen alle zaadjes dezelfde is (figuur 3).

                              Deze getallen zijn precies de getallen uit de rij van Fibonacci (hoe groter de getallen, hoe beter de benadering) en de keuze van de breuk hangt af van de tijdsspanne tussen het verschijnen van de zaadjes in het midden van de bloem.
                              Lees meer,..........


                              DSC03086.jpg


                              DSC03072.jpg
                              Ik heb ook het kraamweb ontdekt van de kraamwebspin.

                              DSC03090.jpg
                              Inmiddels kunnen we dagelijks snoepen van de rode,...

                              DSC03092.jpg
                              en de gele snoeptomaatjes, hmmmm.

                              DSC03091.jpg
                              Naast de zwarte paprika staan er ook nog witte, paarse, rode, en gele paprika's

                              DSC03095.jpg
                              De bra-peppers staan nu ook in bloei.

                              DSC03088.jpg
                              Net zoals de ginseng die al lampionnetjes aan het maken is waar dan later de rode vrucht uit tevoorschijn komt.

                              Zo dat was het weer voor vandaag, Sorry van de spinnen maarja ze wonen nu eenmaal in mijn tuintje en verdienen ook wat aandacht. Het zijn immers prachtige en nuttige beesten.

                              Grtz Flinty.

                              Comment


                                #75
                                Re: Flint's tuintje

                                Bra Peppers! Whaha
                                Baas in eigen brein.

                                Comment

                                Bezig...
                                X