Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk filter word geadviseerd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk filter word geadviseerd

    Korting op 420shop
    Hallo Growers.

    Vandaag had ik even de slang van mijn tent los van de doorvoer naar buiten toe en ik rook gelijk een aardige wietlucht.

    Schrok der wel van want had helemaal niet door dat ik zulke "vuile" lucht naar buiten blaas.
    Ben bang dat mensen het gaan ruiken!! Zit nu ook lekker in week 8 van Amnesia dus dat ruikt als een tierelier.

    Nu snap ik niet waarom mijn filter nu al geur door laat.

    Ik heb een Phat filter. 850 m3 en ik heb een Softbox 550 m3 , de filter is dus ook groter als mijn afzuig cappaciteit.

    Het filter is nu 1 jaar en 4 maanden oud. Ik ben er verbaasd over want op internet las ik dit over de Phat filters:

    Verwachte levensduur:
    De levensduur van de RC-412 actieve koolstof word niet door een tijdslimiet bepaald maar alleen door de hoeveelheid opgenomen onzuiverheden (geurtjes, vocht, stof....) in de loop van tijd. De snelheid van opname door de actieve koosltof word bepaald door: snelheid van de luchtstroom, de hoeveelheid onzuiverheden in de lucht en de klimatologische omstandigheden. Het wereldwijd erkende kwaliteits kenmerk voor actieve koolstof is een ID nummer volgens de Amerikaanse ASTM test methode. Dit ID nummer is simpel gezegd het jodium gehalte in milligrammen dat door 1 gram actieve koolstof word opgenomen. Hoe hoger dit nummer, hoe hoger de opname graad van de actieve koolstof is. Het gemiddelde ID nummer van de actieve koolstof gebruikt in koolstof filters is 500mg/g ID. De koolstof die voor de Phat Filters wordt gebruikt is gegarandeerd 1050 mg/g ID of hoger. De meest recente test op 3 jaar oude RC-412 wees uit dat de ID factor nog steeds 950 mg/g ID was, wat ongelooflijk hoog is. Daarom geven wij als richtlijn aan dat onze filters een levensduur hebben van 3 jaar, met alle variabelen als klimaat, luchtstroom en stof nivo in acht genomen.

    Dat is dus nog niet eens de helft als wat de fabrikant voor schrijft , tevens is de luchtvochtigheid nooit echt hoger geweest als 65% want dat kreeg ik nooit hoger in mijn tent.
    Wie kan mij vertellen hoe dit komt en tevens wie adviseerd mij een goed merk wat langer als 1 jaar mee gaat? Of is 1 jaar een normale levensduur? Wie heeft er ervaring met goede merken?


    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: Welk filter word geadviseerd

    verkooppraatjes.
    hier gaat elke filter na 2 rondjes de deur uit en 'n nieuwe ervoor in de plaats.
    al die verkooppraatjes schaden meer als ze goed doen.
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Welk filter word geadviseerd

      Als je die afzuiger ook nog eens dimt, dan zuig je te weinig af, dan gaat een filter ook lekken.
      Die 550kuub moet voluit.

      De soortjes die je kweekt hebben ook invloed.
      Als je alleen maar Amnesia kweekt bijvoorbeeld zal je filter veel sneller verzadigd zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Welk filter word geadviseerd

        Oke , duidelijk.

        Hebben mensen ook nog ervaring met bepaalde merken ? Iets wat ze mij aanraden
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment

        Bezig...
        X