Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

    Korting op 420shop
    hoi hoi,

    Mijn plantjes zijn nu gestart met de bloei en er duiken wat probleempjes op.
    1 van mijn 4 planten heeft last van lichtgroene vlekken op de (onderste) bladeren (mss beestjes? die bovenste laag van het blad opeten??), ook zijn er enkele bladeren die langs de zijkant naar boven krullen (Zie fotos). Heel vreemd.
    WP_20150819_20_10_46_Pro.jpgWP_20150819_20_10_39_Pro.jpg
    Misschien weet iemand hier wat het probleem is?

    Dan nog een tweede vraagje.
    De plant hierboven is een Diesel Haze en ik heb ook een White Widow staan. Ik weet dat het verschillende soorten zijn maar die toppen van de White Widow zijn al een pak dikker dan die van de Haze. Zijn op hetzelfde moment geplant. Is dit normaal? (foto van Widow top (al redelijk dikke toppen) en Haze top (beetje flauw...))
    WP_20150819_20_11_04_Pro.jpgWP_20150819_20_11_24_Pro.jpg

    Dat was alles

    #2
    Re: Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

    Ik zie beginnende meeldauw, of in ieder geval aanslag op het blad. Kan ook kalk van kraanwater zijn, of stof ofzo. Maar wel iets om in de gaten te houden.
    Dat enkele krullende blad doen sommige spinnen, soms blijft het blad zo staan als je de draden weg haalt. Soms doen rupsen dat ook, die laten vaak mooie bruine korrelpoepjes achter. Meestal moet je super goed zoeken rond de avond om ze toch te ontdekken.

    Die vlekken lijken vraatschade, misschien kun je dat aan de onderkant van het blad zien? Vaak is de vraatschade aan de onderkant. Maar vanaf boven lijkt het bovenop te zitten.
    Anders is het misschien een virus. En anders? Anders weet ik niet ook niet.

    Het is normaal dat bloeitijden verschillen. De ene WW is de andere niet, en zelfs als ze van dezelfde zaadbank komen kunnen ze met weken verschillen. Daar is niets aan te doen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

      Bedankt voor je reactie LR2.
      Grijze vlekken zijn van Lavameel, heb mijn planten ooit eens met lavameel bespoten (blijkbaar goed tegen ongedierte), maar dan kreeg ik die plekken. Dus nooit lavameel op je bladeren spuiten . Nu, ik heb de indruk dat ze er niet al te veel van afzien. Mijn 2 WW's staan mooi in bloei en krijgen al dikke toppen.

      Maar mijn Diesel Haze en White Dwarf staan niet zo dik en de vlekken op de bladeren breiden uit. De groene vlekjes zijn nu bruin geworden. (Zie foto)
      WP_20150821_19_34_05_Pro.jpgWP_20150821_19_33_50_Pro.jpg

      Ik hoop dat ze snel wat dikker worden anders zal ik niet veel aan deze 2 dames hebben :p.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

          Of schade van tegen elkaar aan schuren.. Dat kan ook. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken om wat kleine plekjes hier en daar. De buitenkweek staat er niet om bekend dat het de mooiste planten voortbrengt. Wel de meest riante oogst.
          Ik stel voor dat je het uit je hoofd zet om je nog druk te maken over die paar vlekjes, totdat het echt gigantisch uit gaat breiden. 't leven is al zo kort!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Licht groene vlekken en krullende bladeren (Bloaifase)

            die lichte vlekken, die nu bruin geworden zijn, is vreetschade
            die kleine grijsachtige wolkjes op je blad lijken verdacht veel op echte meeldauw

            twee tot drie weken na bespuiting lavameel is niets meer te zien van die behandeling, zo zien mijn bladeren eruit na 3 bepoederingen.

            en zoals LR2 al aangeeft, geen rede tot drukmaken zolang het niet gigantisch uitbreidt

            Comment

            Bezig...
            X