Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Gaf mijn plant vanmorgen water en zag dat de plant bruine stippen en vlekjes op zijn blad krijgt.
    Dit is de eerste keer voor mij dat ik een plantje op kweek en weet niet wat dit kan zijn?
    misschien iemand hier die mij verder kan helpen.
    heb 2 fotos bijgevoegd.
    Attached Files

    #2
    Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

    is het geen spint ??

    Comment


      #3
      Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

      Je hebt last van beestjes en ik denk dat je plantje veel te nat staat.

      Ik gok dat je plantje buiten staat ?

      Google eens op de mineervlieg larve. Die zorgt voor die kringeltjes in het blad. Meestal zit hij aan het breedste gedeelte van de kringel, je kan hem er daar zo uit wippen met je nagel of naald.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

        hij staat alleen buiten in de zon en in de avond weer naar binnen in een donkere ruimte.
        ik geef hem nooit zo heel veel water omdat ik geen beschimmelde wortels wil
        die larve kan heel goed ga ik is op googelen dank jullie wel.
        ook ga ik wat lezen over spint.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        nu je het zegt merk ik wel zwarte stipjes aan de onderkant van een blad?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        ja het was een larve in die kringel
        heb een foto gemaakt en zal deze uploaden

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IMG-20150820-WA0012.jpgIMG-20150820-WA0013.jpg

        nu vraag ik mij af wat zit er bij die lichtere puntjes?
        lijkt mij niet dat zon beest van blaadje naar blaadje springt en ergens gaat zitten?
        wat kan ik eraan doen?
        weg knippen?

        Comment


          #5
          Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

          Plant buiten en binnen, wat is je plan daarmee?
          Ofwel is het een autoflower en laat je hem buitens staan, ofwel is het een gewone plant en kieper je deze weg aangezien hier toch niets meer van gaat komen.
          Plantje ziet er ongezond uit, maar in wat voor grond heb je hem gezet? Je plant lijkt heel erg op zaadjes die ik ooit eens in heel goedkope potgrond heb gezet.

          Dat 'zo'n' beestje lijkt me een bladluis (ofwel trips, maar deze zijn normaal slanker, al is de foto niet erg duidelijk). Niet ongewoon voor buiten, zolang je plant er niet vol van komt te zitten.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

            plant buiten als er zon is en binnen als het er niet is.
            plant vind ik er niet ongezond uitzien?
            er zitten misschien 3 blaadjes aan die deze plekjes bevatten of houd het direct in dat de hele plant vol zit met larven?
            is er niks wat ik kan proberen voor dat ik deze plant wegkieper?
            en ja heb uit weinig kennis normaal potgrond gebruikt.

            Comment


              #7
              Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

              Goed gedn met die mineervlieg larve !
              Zitten er wel gaatjes onderin de pot ?
              Anders kan het water niet weg. Vertel eens wat meer, wat voor zaadje, was aarde voorbemest, hoeveel water geef je per keer hoeveel liter pot?

              Dan kunnen we je beter advies geven.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                Stemma, ik denk dat deze persoon hier weinig op kan antwoorden.

                Helemaal niet aanvallend bedoeld hoor, maar het lijkt me dat je gewoon heel weinig zelf hebt opgezocht.
                Plantje kan perfect buiten blijven staan met dit weer. Dat je plant in een goed potje staat hoop ik maar, da's basiskennis.
                Zeker dagelijks heen en weer is niet goed. Je plantje moet elke ochtend opnieuw op zoek naar de zon, en dat kost al een hoop energie.

                Mij lijkt het dat je el-cheapo aarde uit de d.h.z. zaak hebt gebruikt, en hier zit vaak teveel voeding in voor een zaailing zodat deze verbrand. De kleur en alle symptomen komen toch al overeen.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                  Ja er zitten gaatjes in de pot zodat hij niet teveel water krijgt.
                  verder is het een santa maria zaadje waar ik er nog een van heb die ik later met betere ervaring en betere omstandigheden ga planten.

                  ben vanavond nog voeding gaan halen bij een maatje en die doe ik er nu bij en heb vervolgen blaadjes weggehaald die de bruine stippen vertoonde.
                  dit omdat als ik er een zaklamp onder hield een cel achtige structuur zag en dacht dat dit eitjes waren.

                  het is een 10 liter emmer omdat ik het plantje zoveel mogelijk ruimte wilde geven om zich te ontwikkelen
                  heb eigenlijk gewoon pot aarde gebruikt omdat ik niet veel kennis heb/had. ''dit is meestal voorbemest''

                  en geef hem denk ik nog geen 100 ml water per dag de aarde leek mij altijd vochtig zat.
                  ik ben van plan met het volgende santa maria zaadje aarde te gaan gebruiken waar brandnetels opgroeien. ''schijnt omdat dit dezelfde familie is een goede voedingsbron te bevatten''

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik heb dezelfde aarde gebruikt als een maatje van mij en heeft ook gewoon 5 planten tot oogst kunnen brengen.
                  Dit was puur een projectje vanaf hobby oogpunt gezien, kijken of het zou lukken.
                  ik kan me nog herinneren dat de neef van mijn vader planten in de kelder had staan en ze ook iedere ochtend naar buiten zette voor zon. ''deden het ook altijd mooi''
                  Last edited by Wolfie; 20 August 2015, 22:07.

                  Comment


                    #10
                    Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                    Veel te veel water voor een zaailing, die staat te verzuipen. Er komt een paar dagen mooi weer aan. Laat die plant buiten staan, geef geen water meer.
                    Misschien komt hij of zij tot leven. Santa Maria is regular zaad dus an mannetje of vrouwtje zijn.....

                    Hier meer info http://de.seedfinder.eu/strain-info/..._Mercy_Supply/
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                      Bedankt voor de hulp dat ga ik doen.

                      hoeveel CC / ML water beveel je aan? ''nu even niks natuurlijk'' maar in de toekomst.
                      Ik ben van plan om die andere santa maria ook te gaan planten wanneer het weer de tijd ervoor is.
                      heb je misschien een website of zelf tips hoe ik hier het beste mee te werk kan gaan?

                      Comment


                        #12
                        Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                        Wat dacht je van dit forum ?

                        Je weet dat een mannetje niet te roken is?
                        Dat je daarvoor een onbevrucht en afgebloeid vrouwtje voor nodig hebt?

                        Beste tijd om buiten te zaaien is 15 mei tot 1 juli, wat later kan maar je plantje blijft dan kleiner.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                          Dat is mij bekend zal zeker dit forum gaan gebruiken met het komende plantje.

                          Comment


                            #14
                            Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                            Het is nu 4 dagen geleden sinds die larven in het plantje zaten en ik voeding in de grond gestopt heb.
                            zoals eerder geschreven heb ik toen ook blaadjes afgeknipt.
                            en volgens mij ziet het plantje er weer mooi uit na de voeding.
                            ook is hij binnen 3 dagen een heel stuk gegroeid.

                            20150824_152637.jpg20150824_152701.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Bruine stippen / vlekken op wiet blaadjes

                              Ziet er goed uit nu! Hou ze goed in de gaten nu!

                              Comment

                              Bezig...
                              X