Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

    hele mooie planten hoor, en ik denk dat wat Walterius bedoeld het licht van de camera is... ik zou je in elk geval geen zorgen maken tot je echt duidelijk verkleuring gaat zien in de plant. Als je dit gaat zien weet je wat je moet doen waarschijnlijk zal je dan de voeding wat moeten opvoeren omdat ze prachtige dikke toppen aan het maken is die nog lekker zullen zwellen de komende tijd!!

    Keep em green, maar dat zal wel goed komen!

    Grtz, Bigbuds!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #47
      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

      De verkleuring op de 4e foto komt inderdaad door de camera! Niks mis mee dus! Vergeling vind alleen van onderen plaats, oftewel tekort aan stikstof? Gisteren hebben ze voor het eerst een volle hoeveelheid bloeivoeding gekregen (5ml/1L). Het lijkt er op dat ze dit wel lekker vinden Wanneer de vergeling erger wordt ga ik nog een beetje groeivoeding geven. Of misschien een andere bron van stikstof. Foto's volgen later! Weinig verandering at the moment!

      Bedankt allen voor de positieve reacties en feedback!


      Comment


        #48
        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

        Beste medegrowers,

        Vandaag voor het eerst maar is een trichomen shot gemaakt van de queen, deze is namelijk verder dan kush. Het verbaasde mij dat ik al een aantal amber trichomen tegenkwam! Ik zit momenteel aan het eind van de 4e week zichtbare bloei, misschien ook al wel een week langer. Volgens RQS en het internet zou hij tussen de 7-9 weken nodig hebben. Is er iemand die misschien een indicatie kan geven aan de hand van de volgende foto's?

        Royal Queen 28-10 (2).jpgRoyal Queen 28-10 (3).jpgRoyal Queen 28-10 (4).jpgRoyal Queen 28-10 (5).jpgRoyal Queen 28-10 (6).jpgRoyal Queen 28-10.jpgTrichomen Royal Queen 28-10.jpg



        Royal Kush 28-10 (5).jpgRoyal Kush 28-10 (4).jpgRoyal Kush 28-10 (3).jpgRoyal Kush 28-10.jpg
        De kush heeft een langere bloeiperiode + dat ze ook een week achterloopt, die mag nog zeker wel een maandje door.


        Dat was het weer!

        Comment


          #49
          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

          Yep, minimaal nog een weekje of vier-vijf.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #50
            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Yep, minimaal nog een weekje of vier-vijf.
            Heb je het over de Queen of de Kush? Volgens mij bedoel je de Kush of niet?

            Comment


              #51
              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

              Hallo huisbaas
              Denk dat QNQ het over beide heeft gewoon even geduld hebben
              Straks als je paar weekje s verder bent kan je beter je oogst bepalen aan de hand van je trichomen
              de een is misschien iets eerder klaar als de ander alleen valt daar nu weinig over te zeggen
              Succes gaat goed zo toch !

              Comment


                #52
                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                De bovenste rij foto's had ik het over, de Queen dus.

                De onderste (Kush) moet nog langer, die bloeit net twee weken ofzo.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #53
                  Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                  Update:
                  Beide dame's zijn al een tijdje geleden op de kop gegaan Ik ga dan nu ook per plant de laatste weken samenvatten. Waarschijnlijk zal ik ook iets van een rookverslag maken, eventueel op een later moment.


                  Royal Queen:

                  De laatste visuele update was op 28-10, ik ga hieronder in een chronologische volgorde de veranderingen proberen te weergeven.


                  03-11
                  Royal Queen 03-11 (3).jpgRoyal Queen 03-11 (4).jpgRoyal Queen 03-11 (2).jpgRoyal Queen 03-11 (6).jpgRoyal Queen 03-11.jpg
                  Blijkbaar heb ik alleen foto's gemaakt van de toppen.De oranje pistels beginnen langzaam de meerderheid te krijgen, dit is volgens mij ook het moment dat de amber trichomen zich langzaam lieten zien.De meerderheid was milky, maar ook nog enkele heldere trichomen. Op dit moment ben ik overgestapt op enkel en alleen afgezuurd water.


                  13-11
                  Royal Queen 13-11 (5).jpgRoyal Queen 13-11 (8).jpgRoyal Queen 13-11 (3).jpgRoyal Queen 13-11 (2).jpgRoyal Queen 13-11 (7).jpg
                  10 dagen later, na dagelijks met de microscoop de trichomen te bekijken, heb ik op dit moment besloten om de Royal Queen te oogsten.
                  De toppen zijn met tak en al op de kop gegaan. Helaas kon ik nog niet drogen in de kast zelf, i.v.m met de Kush die nog zeker een weekje van het licht wou genieten.


                  18-11
                  Royal Queen 18-11.jpg
                  Na 6 dagen hier alles los geknipt en nog een aantal dagen verder laten drogen op een net. De top de foto (weegschaal) van 4.6gr heeft een eindgewicht gehaald van 3,8gr.



                  23-11
                  Royal Queen 23-11.jpg
                  Hier de kleine en middelgrote toppen in een pot gedaan. Tijd om te curen!
                  Al met al ben ik zeer te spreken over het resultaat en heb ik ook geen negatieve opmerkingen over de Special Queen van Royal Queen Seeds.
                  De queen heeft een eindgewicht behaald van ongeveer: 65 gram
                  Het knipafval is later verwerkt in een cake
                  Attached Files

                  Comment


                    #54
                    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                    Royal Kush:

                    03-11
                    Royal Kush 03-11 (2).jpgRoyal Kush 03-11.jpgRoyal Kush 03-11 (3).jpg
                    Mooie toppen als je het mij vraagt! Verschil tussen de soortjes is zeer duidelijk te zien. Het meest opmerkelijke is dat er veel meer kristallen op blad zitten rondom de toppen.

                    06-11
                    Royal Kush 06-11.jpgRoyal Kush 06-11 (2).jpg
                    Weinig te melden. hier heb ik nog een beetje de takken lopen binden om een wat egaler veldje te krijgen, en de wat lager liggende toppen bij het licht te krijgen. vanaf 09-11 ben ik begonnen met alleen nog afgezuurd water te geven.


                    19-11
                    Royal Kush 19-11.jpgRoyal Kush 19-11 (2).jpgRoyal Kush 19-11 (3).jpgRoyal Kush 19-11 (5).jpg
                    Ook hier was het moment van oogsten genaderd. De trichomen shot laat op de foto geen amber trichomen zien, deze waren echter wel aanwezig (20%amber/80%milky)

                    Royal Kush 19-11 (7).jpgRoyal Kush 19-11 (6).jpgRoyal Kush 19-11 (10).jpg
                    Nog een plaatje van na het plukken van de grote bladeren. Ook weer mooie toppen als je het mij vraagt.
                    Het gewicht van 7.7 gram is uiteraard nat gewogen.

                    23-11
                    Royal Kush 23-11.jpg
                    Ook hier weer na een klein weekje de toppen los geknipt en hier en daar nog het benodigde knipwerk verricht.
                    Ook over het resultaat van de kush ben ik zeer tevreden, ongeveer 70 gram

                    Over de smaak, geur, effect etc laat ik nu nog niks weten, dit komt op een later moment in een Rookverslag
                    Verdere vragen zie ik graag tegemoet en zal ik ook zeker beantwoorden!


                    Als laatste wil ik nog de mensen hier op het forum bedanken voor hun hulp en moeite!
                    Attached Files

                    Comment


                      #55
                      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                      Rook smakelijk, leuk verslagje.

                      Comment


                        #56
                        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                        Daar ga je vast van genieten! Mooi werk en leerzaam.
                        Grtz, Ron

                        Comment


                          #57
                          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                          Zeer leuk en duidelijk verslag.

                          Comment

                          Bezig...
                          X